رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 228840

مسعود خوانساری مدیریت بیمارستان بازرگانان را از پرویز فتاح گرفت

نماینده ثروتمندترین و تهیدست‌ترین ایرانیان چه گفتند؟

ساعت ۲۴- ۱- پرویز فتاح در سال ۱۳۴۰ در شهرستان ارومیه متولد شده است. او در سالی که انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ در ایران پیروز شد ۱۷ سال داشت و احتمالا دانش‌آموز بوده است. فتاح در سال‌هایی که جنگ عراق علیه ایران جریان داشت در سپاه پاسداران انقلاب فعالیت می‌کرد و یکی از کسانی بود که در بخش‌های مدیریت و مهندسی جنگ حضور جدی داشت.

فتاح و خوانساري
dir="RTL" style="text-align:justify">فتاح پس از جنگ بیشتر در بخش سدسازی فعالیت داشت و قائم‌مقام شرکت مهندسی سپاسد بود و از مدیران ارشد ساخت سد گتوند بود. او که از دوستان قدیمی محمود احمدی‌نژاد بود در دولت نهم از طرف وی به عنوان وزیر نیرو انتخاب شد اما وی در دولت دهم جایی پیدا نکرد که این عدم حضور او تمایل دو طرفه رییس‌جمهور و شخص فتاح بود. فتاح پس از آنکه از کار وزارت رها شد به بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت و از سال ۱۳۹۴ نیز رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شده است.

۲- مسعود خوانساری اما در اصفهان متولد شد چند سالی از پرویز فتاح بزرگتر است. خوانساری خیلی جوان بود که به هیات دولت رفت و از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ معاون وزیر کشاورزی شد. خوانساری در دوره‌هایی هم به وزارت کشور رفت و در دوره اصلاحات نیز معاون وزیر راه و ترابری بود. پس از روی کار آمدن دولت نهم بود که خوانساری فعالیت در بخش خصوصی را انتخاب کرد.

او مدیرعامل شرکت آکام تجارت بوده است. در دوره‌ای رییس هایت مدیره شرکت لیزینگ اقتصاد نوین بوده و ریاست شرکت سرمایه‌گذاری آتی‌سامان نیز از مناصب وی به حساب می‌آید. عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سیمان خاش، فارس، خوزستان و کارون نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.

۳- پرویز فتاح و مسعود خوانساری حالا دو مدیر سرشناس و نامدار ایرانی به حساب می‌آیند که البته حوزه فعالیت آنها با هم تمایز زیادی دارد. پرویز فتاح باید در منصب ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) از منافع تهیدستان مردمان ایران که در صدها روستای دور و نزدیک پهنه ایران‌زمین پراکنده‌اند دفاع کند.

پرویز فتاح در همین مدت اندکی که ریاست کمیته امداد را برعهده داشته نشان داده است برخلاف مدیران قبلی این کمیته دست‌کم در چشم مردم دیده خواهد شد. در حالی که رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های دور عموما درباره سیاست داخلی فعال بود و کمتر درباره کمیته امداد سخن می‌گفت، پرویز فتاح عکس او عمل کرده است.

از طرف دیگر اما مسعود خوانساری ریاست یکی از ثروتمندترین نهاد خصوصی ایران را برعهده دارد. نگاهی به کارنامه، برنامه، ثروت و مکنت سرمایه‌داران عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نشان می‌دهد برخی از آنها واقعا سرمایه‌داران بزرگی هستند. برخی اعضای هیات نمایندگان شاید خودشان مکنت و ثروت و بنگاه و شرکت نداشته باشند، اما بدون تردید نماینده غول‌های بازرگانی و صنفی هستند.

به گزارش ساعت ۲۴، مسعود خوانساری ریاست گروهی از ثروتمندترین و سرمایه‌دارترین ایرانی‌ها را برعهده دارد و باید از منافع آنها در برابر نهاد دولت و برخی افراد و گروه‌هایی که سرمایه‌داران را دوست ندارند دفاع کند. پرویز فتاح به عنوان نماینده فرودست‌ترین ایرانیان و مسعود خوانساری به مثابه پرچمدار بزرگ‌ترین سرمایه‌داران شناخته شده ایرانی در دیدار با هم جز صحبت درباره برگرداندن اداره بیمارستان بازرگانان که ۲۵ سال بود دراختیار کمیته امداد بود به اتاق تهران چه صحبت‌هایی کرده‌اند؟

آیا در مردی که از دولت به ریاست نهاد ثروتمندترین ایرانیان شناخته شده و نماینده تهیدست‌ترین جز این مساله درباره دلایل شکاف بزرگ میان فرودستان و تهیدستان هم فکری داشتند که به یکدیگر عرضه کنند؟ آیا پرویز فتاح اگر در برابر یکی از تهیدستان قرار گیرد و از او پرسیده شود نتیجه دیدار با خوانساری چه بود و چه عایدی برای فرودستان دارد چگونه می‌توان میان آنها و صاحبان سرمایه تعامل برقرار شود چه خواهد گفت؟ آیا مسعود خوانساری می‌تواند صاحبان سرمایه را متقاعد کند به تهیدستان ایران بیشتر بیندیشند و به پر شده دره میان خود و تهیدستان کمک کنند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها