رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 229360

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

زخم تحریم‌ها عمیق است/نباید از اقدامات اورژانسی غافل باشیم

ساعت 24- رئیس اتاق بازرگانی ایران زخمهای حاصل از تحریم‌ها را زخمهای عمیقی دانست و گفت که انتظار اینکه این زخمها در فاصله کوتاه یا با اقدامات اورژانسی ترمیم یابد، نیست. اما با این وجود نباید از اقدامات اورژانسی غافل باشیم.

غلامرضا شافعي
رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از صادرکنندگان اظهار کرد: با وجود موانع موجود بر سر راه صادرکنندگان توانستند نام ایران را همچنان بر لوح سپهر بازارها نگه دارند و این جای تقدیر دارد.


غلامحسین شافعی با بیان اینکه در دنیا صادرات را به عنوان نوک پیکان اقتصادی برآورد می کنند، عنوان کرد: صادرات زمانی این نقش را ایفا می کند که از پشتوانه تولید قوی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور صادرات بر واردات پیشی گرفته است، گفت: اما این امری که اتفاق افتاده، همه ظرفیت صادرات ما نیست و ظرفیت صادرات ما خیلی بیشتر از این ارقام و اعدادی است که هم اکنون به آن رسیدیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه اتفاقات خوبی را در کشور شاهد هستیم، اینکه با تلاشهای فراوان دیوار بلند تحریم شکسته شده است.

وی همچنین دیپلماسی کشور را فعال خواند و گفت: باید پیوند خیلی خوب و مناسبی بین دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی اقتصادی برقرار شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، بررسی دپارتمان ویژه برای استانهای مرزی و تشکیلاتی کار کردن را بخشی از برنامه های آینده برای بخش خصوصی عنوان کرد.

شافعی از ایجاد نقشه توسعه منطقه‌ای در استانهای مرزی توسط اتاق بازرگانی ایران و با کمک اتاق بازرگانی گلستان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه وزرات کشور هم این دیدگاه را دارد امیدواریم با تفویض اختیار مدیران، توجه بیشتری به این استان شود تا این امر موجبات توسعه استان را فراهم کند.

استاندار گلستان نیز در این همایش ضمن برجسته خواندن اقدام های اقتصادی دولت، اظهار کرد: بدخواهانی وجود دارند که می خواهند امید، مشارکت و اعتماد مردم را از بین ببرند. این مثلث در امر صادرات و تولید نقش مهمی دارد.

حسن صادقلو بیان کرد: در هر صورت لازم است برای تدوام امید و به تبع آن مشارکت در جامعه، سیر اقدامات دولت را در طی سه سال اخیر مرور شود.

وی همچنین از با علام ایجاد بیش از ۵۰۰ کارگزاری با خارج و گشایش ال سی عنوان کرد: یکی از آسیبهای موجود در بحث صادرات مستقل عمل کردن برخی بنگاهها در صادرات است، بنگاه کوچک اقتصادی خودش نمی تواند به صادرات مشغول شود، لذا باید هلدینگ‌های قدرتمندی ایجاد شود تا در جهت صادرات استفاده شود.

وی از تشکیل ۲۳ جلسه کارگروه تسهیلات استان خبر داد و افزود: به ۳۱۲ واحد تولیدی در استان بالغ بر ۳۸۴ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

صادقلو در پایان خواستار حذف مجوزها و استعلامهایی شد که موجب از بین رفتن منزلت سرمایه گذار می شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها