رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 235025

آیت الله نوری همدانی: حفظ حکومت اسلامی رسالت مهم حوزه انقلابی است

ساعت24-آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: حوزه انقلابی باید برای حفظ حکومت اسلامی که قدرت ظاهری مستکبران را از بین برد و به ملت ایران آزادی و استقلال داد، تلاش کند.

وی روز پنجشنبه در همایش «حوزه انقلابی و رسالت های آن» در مصلی شهر مقدس قم، افزود: در زمان ما اتفاقی رخ داد که در سرنوشت ملت ایران و سایر ملت ها تاثیر داشت، قرن ها مستکبران در کشورهای مختلف دست اندازی کردند و با تهاجم فکری، فرهنگی و اقتصادی سرمایه های مردم را از بین بردند.

وی با بیان این که تلاش مستکبران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عقب نگاه داشتن مسلمانان از صحنه های سیاسی و اجتماعی بود، گفت: با پیروزی انقلاب و تجلی ولایت فقیه، سرنوشت ملت ما تغییر کرد و مردم با پیروی از فرمان رهبر خود و مجاهدت فراوان اجازه ندادند مستکبران برای آنها تصمیم گیری کنند.
آیت الله نوری همدانی افزود: اما امام خمینی (ره) چون فقیه و عارف بودند توانستند در جامعه تاثیر مثبت گذارند و مردم را به سمت قیام برای خدا حرکت دهند.
وی ادامه داد: مطالعه کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام راحل(ره) برای شناخت ارزش های انقلاب اسلامی و مسیری که ملت ایران برای رسیدن به جایگاه امروزی طی کرد، بسیار مفید است و هر فرد انقلابی باید با این کتاب ها آشنایی داشته باشد.
آیت الله نوری همدانی گفت: متولیان امور حوزه ها باید بدانند انقلاب اسلامی چراغ و پرچمی است که باید همواره روشن و پایدار باشد، چراکه این انقلاب قدرت ظاهری مستکبران را در هم شکست و برکت های فراوانی برای آزادی خواهان در سراسر عالم داشت.
وی بیان کرد: حوزویان پیش تازان عرصه انقلاب هستند، بنابراین باید همواره برای تقویت و بسط انقلاب در صحنه باشند و برای این کار لازم است، شاخص های انقلاب اسلامی را بشناسند.
وی ادامه داد: نخستین ثمره انقلاب شکوفایی مساله ولایت فقیه بود، امام راحل (ره) فقیه و عالمی توانمند بود که توانست در جایگاه ولی فقیه در کل جهان تاثیرگذار باشد، بعد از ایشان نیز آیت الله خامنه ای به بهترین صورت، رهبری حاکمیت اسلامی را برعهده گرفته اند و انقلاب مسیر رو به کمال خود را با قدرت طی می کند.
این مرجع تقلید گفت: در حاکمیت اسلامی تنها باید اراده ولی فقیه مورد توجه قرار گیرد و این که گاهی در رسانه ها و روزنامه های کشور به نظر می رسد 2 اراده درصحنه های سیاسی و اجتماعی کشور وجود دارد درست نیست، در حکومت اسلامی باید به دنبال یک سیاست واحد در جهت تقویت نظام اسلامی بود.
وی افزود: استکبارستیزی، رکن دیگر انقلاب اسلامی است که باید در حوزه انقلابی مورد توجه قرار گیرد، دشمنان از انقلاب ضربه خورده اند و هیچ گاه با ما دوستی نخواهد کرد، مذاکره با دشمنانی که از ما کینه دارند معنا ندارد.
وی ادامه داد: سومین شاخص انقلاب، احیای فرهنگ جهاد و شهادت است، این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود، جهاد در کنار وجود عالمان برجسته از ارکان قدرت اسلام است که توطئه دشمنان را در میدان عمل خنثی می کند.
آیت الله نوری همدانی گفت: مساله دیگری که در انقلاب اسلامی دنبال شد، زنده کردن شجاعت و خودباوری در میان مردم ایران بود؛ به طور کلی این انقلاب برای مردم است و آنان صاحبان اصلی نهضت هستند.
وی افزود: مسئولان باید با تواضع برای حل مشکل های مردم تلاش و میدان را برای حضور قشرهای مختلف جامعه در صحنه های مختلف باز کنند، چراکه مردم ما در دوران های مختلف همچون دفاع مقدس به خوبی نشان دادند که پشتیبان انقلاب هستند.
وی بیان کرد: مساله حضور زنان با حفظ ارزش های اسلامی در جامعه نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.
وی ادامه داد: موضوع بسیج مردمی و مبارزه با رژیم صهیونیستی نیز از ارکان ثابت انقلاب اسلامی است که در طول این سال ها با قدرت دنبال شده است.
این مرجع تقلید گفت: حوزه های علمیه برای لبیک گفتن به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلابی مانده حوزه ها تا کنون اقدام های علمی و عملی فراوانی انجام داده اند و متولیان و استادان حوزه تلاش کرده اند با حضور در صحنه در مقابل توطئه های نظام استکبار ایستادگی کنند.
وی افزود: حوزه های علمیه باید به دنبال پرورش فقیهان انقلابی باشند، چراکه فقیهان نقش تاثیرگذاری در هدایت مردم جامعه به سمت سعادت و حفظ دستاوردهای انقلاب دارند.
آیت الله نوری همدانی هم چنین گفت: امروز یک مساله ای به نام فضای مجازی به وجود آمده است، دشمنان اسلام در این فضا هر روز مطالبی را علیه اسلام منتشر می کنند، باید اقدام های دشمن در این بخش رصد و پاسخ مناسب به شبهات آنها در کوتاه ترین زمان توسط فرهیختگان حوزه داده شود.
وی در پایان با بیان این که امید است انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ختم شود، افزود: حوزه انقلابی باید دستاوردها و برکت های انقلاب اسلامی را برای ملت ایران و سایر مردم جهان بیان کند.
همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن که روز گذشته با تشکیل چهار نشست های تخصصی در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد، امروز در نوبت صبح با سخنرانی آیات محسن اراکی دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور هزاران تن از فعالان انقلابی حوزه در مصلی قدس ادامه یافت؛ هم چنین قرار است عصر امروز آیات عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این همایش سخنرانی کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها