رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 235314

روحانی:

اگر کمک ایران به عراق و سوریه نبود،امروز تروریست‌ها حاکم بودند/ اکنون زمان دیوار کشیدن میان ملت‌ها نیست

ساعت24-رئیس‌جمهور گفت: اگر کمک ایران به مردم و ارتش عراق و سوریه نبود، امروز در دمشق و بغداد تروریست‌ها حاکم بودند و شاهد دولت تروریستی بودیم.

روحانی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که امروز شنبه (9 بهمن ماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: اگر کمک ایران به مردم و ارتش عراق و سوریه نبود، امروز در دمشق و بغداد تروریست‌ها حاکم بودند و شاهد دولت تروریستی بودیم.

وی افزود: امروز ترورسیم در منطقه ما در حال افول است، ایران کشوری است که به ثبات منطقه و جهان کمک کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز زمانی نیست که میان ملت ها دیوار کشید، برخی ها یادشان رفته که سالیان پیش دیوار برلین فرو ریخت، دیوارها اگر بین ملت ها باشد باید برداشته شود.

روحانی افزود: دنیای امروز دنیایی نیست که بین ملت ها و سرزمین های مختلف فاصله ایجاد کرد و باید تعامل بین ملت ها را بیشتر کنیم.

وی همچنین خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: شما هستید که با بیان خود تاریخ هزاران ساله گذشته را به تاریخ امروز متصل می‌کنید. شما اذهان نسل جوان را به تمدن کهن پدران و اجداد ما آشنا می‌کنید.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه یکی از اهداف ما به عنوان ملت با فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله پیوند ملت‌‌ها با یکدیگر است، تصریح کرد: علیرغم اینکه قربانی سلاح کشتار جمعی هستیم با استفاده از آن موافق نیستیم. متجاوزین صدامی علیه ما از سلاح شیمیایی استفاده کردند، اما ما هرگز به دنبال سلاح کشتار جمعی نرفتیم و نخواهیم رفت؛ همچنین آن را مخالف اخلاق و معیارهای دینی و فرهنگی خود می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه در طول سالهای گذشته به موفقیتی بزرگ در زمینه تعامل با جهان دست یافتیم متذکر شد: مذاکرات ما با قدرت‌های بزرگ و جهان در زمینه مسائل هسته‌ای بدان معنا بود که مذاکره و گفت‌وگو بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای رفع اختلافات میان دولت‌هاست.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: ما پایه میز مذاکره با شش قدرت بزرگ به توافقی دست یافتیم که ره‌آورد آن توافق نه تنها برای 7 کشور بلکه برای همه جهانیان امنیت، آشتی، ثبات و تعامل بیشتر با یکدیگر بود.

*برجام دروازه ایران را به روی میهمانان خارجی بازتر کرد

روحانی با اشاره به اینکه در سایه برجام راه را برای میزبانی بیشتر از جهانگردان آماده‌تر کردیم اظهار داشت: با برجام سفره خود را برای میزبانی از میهمانانمان و گردشگران خارجی باز کردیم و خوشبختانه در طول سالهای گذشته توریست‌های خارجی با حسن نظر بیش از گذشته به سمت ایران زمینه را برای گردشگری محیا دیدند.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: آمار ورود گردشگران به کشور در طول شش ماه نخست سالجاری و شش ماه نخست سال گذشته بدین شرح است که از کشور فرانسه 104 درصد، چک 53.4 درصد، هلند 43.3 درصد گردشگر وارد کشورمان شدند.

وی ادامه داد: همچنین از کشور سوئیس 38.3 درصد، دانمارک 37.5 درصد، ایتالیا 33.8درصد، انگلستان و لهستان 33 درصد، بلژیک 32.3 درصد، اتریش 28 درصد، اسپانیا 27.9 درصد، یونان 24.4 درصد، فنلاند 19.2 درصد، آلمان 16.6 درصد و روسیه 13.6 در صد، توریست وارد ایران شده است البته این آمار نشان می‌دهد که از طریق برجام دروازه ایران به روی میهمانان خارجی نسبت به گذشته بازتر شده است.

روحانی با تأکید بر اینکه در تلاشیم صنعت گردشگری را به سوی توسعه هدایت کنیم خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما در زمینه نوسازی ناوگان هوایی کشور و احداث اتوبان این است که مسیر جذب جهانگردان را بیشتر کنیم.

رئیس جمهور افزود: در ایران تنها آثار گذشتگان دیده نمی‌شود، بلکه در سفر به ایران فرهنگ و میهمان دوستی مردم به خوبی قابل مشاهده است. همه باید تلاش کنیم که نه تنها از طریق توریسم به اقتصاد کمک شود، بلکه از طریق جهانگردی به امنیت منطقه و جهان، فرهنگ و انسجام مردم جهان در کنار یکدیگر، کمک کنیم.

وی تأکید کرد: از طریق گردشگری و توریسم راه برای تعامل بیشتر میان ملت‌ها آماده می‌شود، کما اینکه آثار جهانگردی آثار اقتصادی، اجتماعی و علمی است و همچنین آثاری برای صلح و ثبات و امنیت برای منطقه و جهان خواهد بود.

*سرمایه جهانگردی باید حفظ شود

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم دو سرمایه اصلی جهانگردی را به خوبی حفظ کنیم یادآور شد: نخستین سرمایه برای جهانگردی محیط زیست کشورهاست بنابراین اگر محیط زیست آسیب ببیند یکی از سرمایه‌های مهم جهانگردی آسیب خواهد دید، لذا باید برای این مهم سرمایه گذاری کرد.

روحانی ادامه داد: از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان از محیط زیست به خوبی حراست و حفاظت کرد. دومین سرمایه که در مسئله گردشگری بسیار حائز اهمیت است میراث فرهنگی گذشتگان بوده که همچون حفظ محیط زیست از سرمایه‌های مهم صنعت گردشگری شمرده می‌شود.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: همگان باید تلاش کنند تا میراث گذشته به خوبی حراست و حفاظت شود البته نه تنها در مورد کشورمان بلکه میراث گذشتگان در سراسر دنیا سرمایه بشری برای همه ما خواهد بود. امیدوارم سفر گردشگران به ایران و تهران زمینه آشنایی بیشتر شما را با ایران فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها