رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 235972

مصلای تهران میعادگاه شهدای آتش‌نشان+ عکس

ساعت 24-مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد.

2
مراسم با حضور علی لاریجانی رییس قوه مقننه، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور ایران، معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد، سرلشگر رحیم صفوی، استاندار تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان لشگری و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در این مراسم پیام مقام معظم رهبری درباره شهدای آتش‌نشان قرایت شد و پس از قرائت قرآن کریم و مداحی، اسامی شهدای آتش‌نشان قرائت شد که با الله‌اکبر حضار همراه شد.

اسامی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو عبارتند از: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، بهنام میرزاخانی، حامد هوایی قوشچی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری و بهنام میرزاخانی.

در ساعت 9:56 آیت‌الله امامی کاشانی بر پیکر شهدای آتش‌نشان نماز اقامه کرد.

همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های مختلف تهران به احترام همقطاران شهید خود خبردار در محوطه مصلی ایستاده‌اند و در ضلع جنوبی مصلی نیز چهار دستگاه کامیون آتش‌نشانی گل زده شده و آماده انتقال پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت‌زهرا(س) هستند.

خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلفی از مردم از ساعتی قبل از شروع مراسم در محل مصلای تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی بر پیکر شهدای آتش نشان نماز اقامه می‌کنند.

در حال حاضر تمامی درهای مصلی باز است و گزارش خبرنگار ایسنا حکایت از این دارد که شهروندان گروه گروه با در دست داشتن شاخه‌های گل در حال حضور در مصلی و شرکت در مراسم هستند و خیابان‌های منتهی به مصلی مملو از جمعیت است.

شهروندان به صورت خودجوش بنرها و بلاکاردهایی به پاس رشادت‌ها و ایثار آتش‌نشان‌ها چاپ و در محوطه نصب کرده بودند.

شهرداری و پلیس‌راهور تهران نیز تدابیر ترافیکی و تسهیلاتی را برای تردد شهروندان جهت حضور در مراسم تعیین و اعلام کرده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها