رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 237490

تخریب کامل طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تا دو هفته آینده

ساعت 24- فرماندار تهران ضمن رد برخی اظهارات درباره مخالفت شورای تامین شهرستان تهران در خصوص تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین گفت: تا به امروز 100 درصد دیوارهای این ساختمان و 50 درصد سقف طبقه هفتم تخریب شده و مابقی سقف نیز ظرف دو هفته آینده تخریب خواهد شد.

عیسی فرهادی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان تهران در سال 95 گفت: متاسفانه اخیرا بحث‌هایی در خصوص تصمیم گیری تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در شورای تامین شهرستان تهران مطرح شده بود که لازم بود ضمن تشریح ابعاد مختلف این پرونده از شورای تأمین دفاع کنم؛ البته به هیچ عنوان علاقمند به ورود به مناقشات نبودیم اما لازم است که شهروندان در جریان ابعاد مختلف این پرونده باشند.

وی افزود: از سوی برخی دستگاه‌ها به ویژه پس از حادثه تلخ پلاسکو و اقدام با ارزشی که در خصوص آواربرداری ساختمان پلاسکو با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران انجام شد، و حدود 30 هزار تن آهن آلات و نخاله از محل این حادثه آواربرداری شد؛ اظهار نظرهای مختلفی در خصوص پاساژ علاءالدین مطرح شد. البته در خصوص ساختمان پلاسکو شورای تامین برای روشن شدن ابعاد این موضوع همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: ساختمان علاءالدین در شش طبقه و با حضور 600 کسبه فعالیت می‌کند که در سال 90 مالک این ساختمان اقدام به احداث طبقه هفتم کرده بود و 23 میلیارد تومان عوارض نیز برای احداث این طبقه پرداخت کرد اما کمیسیون ماده 100 احداث این طبقه را صلاح ندانست و رأی به تخریب این طبقه داد.

فرماندار تهران ادامه داد: با شکایت مالک ساختمان علاءالدین به رأی کمیسیون ماده 100 ، پرونده به دیوان عدالت اداری رفت و نهایتا حکم کمیسیون ماده 100 مورد تایید قرار گرفت و برای تخریب این طبقه رعایت اصول ایمنی مورد تاکید قرار گرفت.

فرهادی با اشاره به اینکه تمامی تاسیسات ساختمان علاءالدین در طبقه هفتم قرار گرفته بود افزود: در شورای تأمین شهرستان تهران مقرر شد برای تخریب طبقه هفتم کلیه اصول ایمنی رعایت شود تا این تخریب به بهترین شکل ممکن انجام شود و شیوه تخریب به گونه‌ای باشد که آسیبی به هیچ فردی وارد نشود. در حال حاضر نیز 100 درصد دیوارهای طبقه هفتم و 50 درصد سقف این طبقه تخریب شده و مابقی آن نیز ظرف دو هفته آینده تخریب خواهد شد.

وی تاکید کرد: ظرف سه سال گذشته در حوزه شهرستان تهران 2500 حکم تخریب اجرایی شده که در سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ظرف 38 سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با وحدتی که امام راحل پایه گذار آن در کشورمان بود مردم سالاری دینی به معنای واقعی در کشورمان حاکم شد و در طول 38 سال گذشته نیز شاهد مشارکت و وحدت مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بوده‌ایم که بی تردید این وحدت و مشارکت از دستاوردهای امام راحل بوده است. در هیچ کجای دنیا شاهد دفاع 8 ساله مردم با وحدت و مدیریتی که امام راحل داشت نبودیم.

وی تاکید کرد: وحدت مردم در 8 سال دفاع مقدس اوج مشارکت مردم در تداوم کشور و اداره امور بوده که این حضور در همه صحنه‌های توسعه و پیشرفت کشور ظرف 38 سال گذشته تکرار شده است.

فرماندار تهران ادامه داد: امروز بیش از 5 میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که موجب توسعه زیرساخت‌های کشور و عرصه‌های مختلف علمی شده‌اند. امر مهمی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است. پس از انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله توسعه زیرساخت‌ها همانند توسعه شبکه برق بوده‌ایم. در سه سال گذشته نیز دولت تدبیر و امید تلاش کرده است بودجه کشور بر اساس مالیات و کاهش وابستگی به نفت بسته شود. برای سال آینده نیز این مهم در نظر گرفته شده است و بودجه نفت برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

فرهادی با اشاره به تولید سالانه 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی گفت: دستاورد بزرگی در حوزه کشاورزی پس از انقلاب اسلامی و به برکت مشارکت مردم رقم خورده است. در دولت تدبیر و امید ظرف سه سال گذشته تولید نفت کشور از 2 میلیون بشکه در ابتدای این دولت امروز به 4 میلیون بشکه رسیده و کشورمان به جایگاه اصلی خود در اوپک باز گشته است.

وی افزود: امسال با تولید 11 میلیون تن گندم، برای دومین سال متوالی است که در حوزه تولید گندم کشور به خودکفایی رسیده‌ است. همچنین وعده دولت برای تک رقمی کردن تورم در حالیکه در ابتدای دولت شاهد تورم بالای 40 درصد بوده‌ایم خوشبختانه امروز محقق شده و شاهد تثبیت قیمت‌ها در بازارها هستیم.

وی به امنیت مناسب کشور اشاره کرد و افزود: دشمن در حرکت‌های مختلف برای ایجاد ناامنی در داخل کشور اقدام کرد که با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی همه تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناامنی بی نتیجه ماند؛ به طوریکه امروز کشورمان از امن‌ترین کشورها در سطح دنیاست و این مهم با مشارکت مردم محقق شده است. باید قدر این مردم را بدانیم و تلاش کنیم در عرصه‌های مختلف گام‌های موثری برای آنها برداشته شود.

افتتاح 48 پروژه عمرانی در دهه فجر 95

فرماندار تهران از اجرای 48 پروژه عمرانی با هزینه معادل 833 میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: 38 پروژه از 48 پروژه شهرستان تهران افتتاح خواهد بود که با رقمی معادل 833 میلیارد تومان و با همت مدیران شهرستانی افتتاح خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها