رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 238107

کیفیت آب تهران بهبود مییابد

ساعت 24- مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب میگون و لواسان در نزدیکی سد لتیان که تامین‌کننده ۳۰ درصد از آب تهران است موجب می‌شود کیفیت آب تهران بیش از پیش بهبود یابد.

آب آشامیدنی
محمد پرورش امروز در مراسم بهره برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان با بیان اینکه امسال اجرای ۲۶ طرح تصفیه خانه در سطح کشور تعریف شده است، اظهار کرد: پنج مورد از این طرح‌ها مربوط به استان تهران می‌شود.

وی این پنج تصفیه‌خانه را مربوط به تهران، شهریار، پرند، میگون و پیشوا دانست و افزود: تصفیه‌خانه شهریار ابتدای امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که امروز تصفیه‌خانه‌های میگون و لواسان به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: تصفیه خانه‌های پرند و پردیس آماده بهره‌برداری هستند، تصفیه‌خانه پیشوا نیز تا پایان سال و تصفیه‌خانه اسلامشهر تا اواخر فروردین ۹۶ افتتاح خواهد شد.

پرورش ادامه داد: از ۱۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد طرح و پروژه تعریف شده آبفای استان تهران در ابتدای سال تا امروز ۱۲ هزار میلیارد آماده بهره‌برداری شده که ۸۳ میلیارد تومان مربوط به لواسان و میگون است.

به گفته وی، سایر پروژه‌ها شامل شبکه‌های فاضلاب، نصب سه‌هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب، ۱۸.۸ کیلومتر خطوط انتقال، ۸۹۰۰ میلیارد ریال پروژه در پرند، ۲۳۲ میلیارد تومان در پردیس و ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان پیشوا است که به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به تعریف پروژه سلامت در طرح بزرگ قمر بنی هاشم تهران به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها