رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 240874

رئیس پلیس راهور:

راننده الکلی ۴۰۰ هزار تومان جریمه می شود

ساعت 24- رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به شمار معدود رانندگان الکلی در کشور در عین حال تاکید کرد: رانندگانی که مواد روانگردان و الکل مصرف کنند، ۴۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

نشست خبری رئیس پلیس راهور ناجا
تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه ششمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها و سومین گردهمایی نورو (مغز) تروما در جمع خبرنگاران به مثلثی تحت عنوان خودرو، راه و رفتار رانندگان اشاره کرد که هر سه ضلع این مثلث در وقوع تصادف تاثیر گذارند.

وی درباره دلیل کاهش میزان فوتی های ناشی از رانندگی در سال های اخیر هم اظهارکرد: آگاهی و آموزش رانندگان از مخاطرات بیشترین تاثیر را در کاهش آمار مرگ و میرها داشته است.

** پیشنهاد اجباری شدن استفاده از صندلی کودک


مهری درباره اجباری شدن استفاده از صندلی کودک برای راننده هایی که فرزند کوچک دارند نیز گفت: این هم پیشنهاد را داده‌ایم تا بتوانیم آن را جزو کدهای تخلفاتی محسوب کنیم.


وی درباره درصد کودکان فوت شده در سوانح رانندگی گفت: در ۹ ماهه اول امسال، تعداد جانباختگان از نظر گروه سنی بدین شرح است که تا سن ۱۰ سالگی ، هشت درصد، بین ۱۱ تا ۲۰ سالگی ۶ / ۱۱ درصد، بین ۶۱ تا ۷۰ سالگی ۸ / ۸ درصد و ۷۱ سال به بالا ۲ / ۹ درصد جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند.


مهری، کاهش سرعت خودرو،‌ ترویج بستن کمربند ایمنی و استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی از جمله نشانه‌های افزایش آگاهی رانندگان از خطرات است.


وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش استانداردهای خودروها در کشور، گفت:از سال ۹۰ به بعد جهت گیری پلیس در کشور بهتر شده است که به عنوان مثال ، دیگر، خودروهای بدون ترمز ضد قفل و کیسه ایمنی هوا ، شماره گذاری نمی‌شود.


مهری همچنین استفاده از کلاه ایمنی را یکی از قوانین کشور برای موتورسواران دانست و تصریح کرد: در این زمینه ۶۰ درصد تمرکز پلیس، روی موتورسواران است تا از کلاه ایمنی استفاده کنند و حتی در برخی استان‌ها کلاه‌های ایمنی بصورت رایگان در بین موتوسواران توزیع می شود.


وی با انتقاد از نبود متولی ثابت برای اطفای حریق در جاده ها گفت: متولی این کار مشخص نیست و ما واحد آتش نشانی مستقل برای اطفای حریق در جاده‌ها نداریم.


مهری در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مجلس مبنی بر امکان صدور گواهینامه برای مشمولان غایب یا فراری سربازی نیز چنین توضیح داد: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ یک ماده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن افرادی که سربازی نرفته‌اند و مشمول سربازی هستند می‌توانند گواهینامه دریافت کنند.


وی با اشاره به این که یکی از وظایف پلیس، شناسایی و دستگیری مشمولان غایب و فراری سربازی است، گفت: این دو وظیفه با هم تناقض دارند و قرار است ، دوباره موضوع یاد شده در مجلس مورد بحث قرار گیرد.


وی در پاسخ به این سئوال که نظر پلیس دراین باره چیست،‌ گفت: ما علاقمند به رعایت قانون هستیم.


ششمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها و سومین گردهمایی نورو (مغز) تروما در هلال احمر برگزار شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها