رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244575

امیر عبداللهیان: از دولت و ملت افغانستان حمایت می کنیم

ساعت24- دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل می گوید جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت افغانستان را، امنیت منطقه و خود می داند و از هرگونه حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت افغانستان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار حق پال محمد آجان رئیس هیات شرکت کننده افغانستانی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین این مطلب را عنوان کرد.
وی افزود: ملت ایران و افغانستان دارای مشترکات فراوانی هستند و تقویت، همدلی و همکاری دو کشور به نفع منطقه و دو ملت خواهد بود.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه ظلمی که تروریسم در قبال ملت افغانستان می کند، فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: جهانیان، مقاومت و پایمردی مردم افغانستان را در مبارزه با اشغالگری و تروریسم می ستایند.
امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست های آمریکا در منطقه ادامه داد: آمریکا قرار بود با تروریسم در افغانستان مبارزه کند و امنیت را برای منطقه به ارمغان آورد اما نتیجه اشغال نظامی افغانستان، ناامنی بیشتر در این کشور، منطقه و رشد فزاینده تروریسم بوده است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت افغانستان را، امنیت منطقه و خود می داند و از هرگونه حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت افغانستان دریغ نخواهد کرد.

**تاکید بر وحدت جهان اسلام و مقابله با تروریسم
در ادامه این دیدار، حق پال محمد آجان ضمن ابراز خرسندی از شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کشور افغانستان دارای جایگاه ویژه منطقه ای است و ما همواره خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران افغانستان و منطقه هستیم.
وی افزود: امیدوارم سطح روابط دو کشور در سطوح مختلف افزایش یابد. اطمینان داریم که همکاری های دو کشور می تواند در حل بحران افغانستان نقش مهمی داشته باشد.
محمدآجان با تشریح ابعاد همکاری های سیاسی و پارلمانی دو کشور بر ضرورت وحدت جهان اسلام و مقابله با تروریسم تاکید کرد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها