رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244700

قرائت پیام صالحی در سمینار همکاریهای هسته‌ای ایران و اروپا

ساعت 24- بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه در نشست مشترک نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا با عنوان همکاری بین المللی در حوزه فن آوری هسته ای؛ انتظارات و مسئولیت‌ها در بروکسل پیام علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی را قرائت کرد.

علی اکبر صالحی
style="text-align:justify">متن پیام رییس سازمان انرژی اتمی به شرح زیر است:

"این نکته، مایۀ خرسندی است که شاهد به ثمر نشستن توافق هسته ای منعقد شده میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1 + 5 هستیم و در این میان، توسعۀ همکاری های علمی و فنّی با اتحادیّۀ اروپایی، یکی از ثمرات و نتایج دستیابی به توافق هسته ای است.

اتحادیّۀ اروپایی، نقش مهمّی را در حصول این توافق تاریخی ایفا کرد. ما قدردان نقش سازندۀ اتحادیّۀ اروپا در این زمینه هستیم و به ویژه از تلاش های مستمر سرکار خانم فدریکا موگرینی، مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیّۀ اروپا و معاون ایشان سرکار خانم هلگا اشمید، سپاسگزاری می کنم.


در این فرصت باید از همکاری ارزشمند کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا و مساعدت های جناب آقای کانیته در مسیر توسعۀ همکاری های دوجانبه پس از دستیابی به توافق سپاسگزاری کنم. در این میانه، ترسیم یک چارچوب منسجم مشتمل بر برنامه های متنوّع برای توسعۀ همکاری های دو جانبه در حوزۀ فنّاوری هسته ای که گستره ای وسیع شامل تحقیق و توسعه تا ایمنی هسته ای را در برمی گیرد، نویدبخش آینده ای درخشان در زمینه های مختلف فنّاوری صلح آمیز هسته ای است. از اینکه پیشنهاد اولیّۀ آقای کانیته مبنی بر برگزاری یک نشست مشترک فنّی و علمی که در جریان سفر اخیر اینجانب به بروکسل مطرح شد به برگزاری سمیناری در این سطح بالا انجامیده است، شادمان هستم. بدون تردید، عزم و ارادۀ جمهوری اسلامی ایران و اتحادیّۀ اروپا برای حرکت در مسیر صحیح با هدف شتاب بخشیدن به روند همکاری و تعامل مشترک، از حرکتی پرثمر برای طرفین حکایت دارد. مزید توفیقات برگزار کنندگان این نشست راهبردی را از درگاه احدیّت متعال مسئلت می کنم".

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها