رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 245042

معاون رئیس جمهور: باید از دستاوردهای برجام صیانت شود

ساعت 24-معاون رئیس جمهور با بیان این‌که باید از دستاوردهای برجام صیانت شود تا به‌دنبال آن موانع اقتصادی کشور رفع شود؛ گفت: سال گذشته به دلیل تحریم، صنعت نفت و گاز کشور افت کرده بود؛ اما بعد از برجام و رفع محدودیت‌ها، این صنایع کشور در سه ماهه پاییز سال جاری در مقایسه با سه ماهه پاییز سال گذشته، رشد 101 درصدی داشته است.

2
منطقه آذربایجان‌شرقی، جمشید انصاری در مراسم اختتامیه نوزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور در هتل کایا تبریز، اظهار کرد: امیدواریم این سمپوزیوم‌ها که با اصرار و پایداری فعالان بخش فولاد کشور در طول سال‌های گذشته برگزار شده، به اهداف مورد انتظار دست یافته باشد.

وی با بیان این‌که دولت از تلاش فعالان عرصه فولاد کشور حمایت می‌کند، افزود: برگزاری مستمر این همایش‌ها به صورت سالانه، نشان می‌دهد که فعالان این عرصه، مبانی اصولی کار و روش‌های مدرن و علمی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع مهم معدنی کشور به شمار می‌رود، تأکید کرد: تلاش‌های جدیدی در حوزه اکتشافات سنگ آهن به نتیجه رسیده؛ به طوری که تاکنون سه ملیلیارد تن ماده معدنی در این حوزه شناخته شده و بر اساس گزارش‌ها، این آمار در حال عبور از مرز چهار میلیارد تن است.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما دارای بازارهای نوظهور فولاد است، پیش‌بینی می‌کنیم در افق 1404 میزان تولید محصولات مختلف فولادی به 55 میلیون تن برسد.

وی تصریح کرد: بازار فولاد کشور در گذشته وضعیت مناسبی نداشت و در بازارهای جهانی و ملی با مشکلاتی مواجه بودیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از رشد 8 درصدی اقتصاد کشور در 9 ماهه سال جاری نسبت به 9 ماهه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در گزارشی که صندوق بین‌المللی پول صادر کرده، ایران به لحاظ حجم اقتصادی، رتبه 18.5 دنیا را دارد.

وی گفت: تمام گزارش‌ها نشان از جهش اقتصادی کشور از نیمه سال گذشته را دارد و طبق گزارش سازمان آمار، اقتصاد ملی کشور مسیر درست خود را پیدا کرده و تدوام این مسیر قطعاً وضعیت اقتصادی کشور را بهبود می‌بخشد.

وی با اعلام این‌که همچنین طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران پویاترین و باثبات‌ترین اقتصاد منطقه را دارد؛ افزود: اقتصاد ملی ایران در سه ماهه پاییز سال جاری نسبت به سه ماهه پاییز سال گذشته، با نفت 8/8 درصد و بدون نفت 6.4 درصد رشد کرده است.

انصاری افزود: در بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته، شاهد رشد 5.4 درصدی، در بخش خدمات رشد 6.6 درصدی و در بخش صنعت رشد 14 درصدی بودیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته، رشد اقتصادی کشور 7.2 درصد با نفت و بدون نفت پنج درصد بوده است؛ در بخش کشاورزی هم رشد 5.7 درصدی، در بخش خدمات رشد 5.4 درصدی و در بخش صنعت، 10.5 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور اظهار کرد: در بخش ساختمانی در سال جاری، با رشد منفی 10 مواجه بودیم؛ در حالی که توسعه بخش ساختمانی تاثیر مثبتی در بخش اقتصاد کشور دارد.

انصاری اضافه کرد: باید بخش خصوصی از سوی دولت حمایت شود؛ متعهد شده‌ایم که محیط کسب و کار کشور را برای فعالیت‌های بخش خصوصی هر روز بهتر از گذشته آماده کنیم تا موانع کسب و کار تقلیل یابد.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید، تاکید جدی بر روان‌سازی مقررات و مقررات‌زدایی در حوزه فعالیت های اقتصادی دارد و برای حل مشکلات صنعت فولاد کشور هم در سطح ملی قدم های موثرتری خواهیم برداشت.

لازم به ذکر است، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور با سفر به تبریز پس از بازدید از پروژه ساختمان جدید اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، در مراسم اختتامیه نوزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور در هتل کایای لاله پارک تبریز حضور یافت و از فعالان برتر این حوزه تجلیل کرد.

داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و تعدادی از مدیران استانی معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها