رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 247193

خطر ابتلا به آسم در ورزشکاران

ساعت 24-فوق تخصص ریه گفت: آسم ورزشی بیشتر در سنین پایین و نوجوانی مشاهده می‌شود که خطر ابتلا به این بیماری در بخشی از ورزشکاران و حتی قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز وجود دارد.

45
خسرو آگین فوق تخصص ریه گفت: بیماری آسم می‌تواند به صورت سرفه‌های ممتد و تنگی نفس خود را نشان دهد که معمولا بیشتر بیماران با مشاهده این علائم به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. گروهی از بیماران غالبا با رو به رو شدن با برخی عوامل بیماری‌شان تشدید می‌شود.

وی افزود: به طور مثال خانم‌هایی که دارای ریه‌های تحریک پذیر هستند هنگام تنفس بو و ذرات گرد و غبار در فضای آشپزخانه یا استشمام بوی شوینده‌ها، دچار حملات و تنگی نفس می‌شوند.

آگین توضیح داد: از عواملی که در تشدید این بیماری تأثیرگذار هستند می‌توان به سیگار کشیدن و همچنین فعالیت در محیط‌هایی که دارای آلاینده‌های محیطی هستند اشاره کرد.باید گفت افرادی که در محیط کارشان آلودگی وجود دارد در خطر ابتلا به بیماری آسم هستند که در اصطلاح به بیماری آنها آسم شغلی می‌گوییم.

این متخصص ریه در خصوص آسم ورزشی گفت: بخشی از بیماران هنگام مراجعه به پزشک، در شرح حال خود می‌گویند: در حال ورزش کردن دچار تنگی نفس می‌شویم که این موضوع در ورزش‌هایی مثل کوه نوردی، هاکی روی یخ، اسکیت، که در محیط سرد مرطوب انجام می‌شوند، بیشتر مشاهده می‌شود و در این ورزش‌ها احتمال حملات آسم وجود دارد. به این بیماری در اصطلاح آسم ورزشی می‌گوییم.

وی در پایان گفت: این نوع از آسم بیشتر در سنین پایین و نوجوانی مشاهده می‌شود که بخشی از ورزشکاران و حتی قهرمانان رشته‌های ورزشی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها