رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 253187

سئوالی که روحانی چهار سال منتظرش بود

ساعت 24- در دهمین نشست خبری رییس جمهوری ، یکی از سئوالات مطرح شده، انتظارات رییس دولت یازدهم را که چهار سال منتظر آن بود برآورده کرد .

این نشست خبری با طرح موضوعاتی مانند حل مشکل 100 روزه اقتصادی ،گزارش پلاسکو ، حمله امریکا به سوریه ، موضع ایران نسبت به سوریه ، اقدامات دولت در حل مشکل معیشتی، ادعای افزایش یارانه ها و دیگر موضوعات همراه بود .


زمانی که یکی از خبرنگاران از رییس جمهوری پرسید یکی از وعده های شما در ایام انتخابات حل مشکل اقتصادی در 100 روز نخست بوده است ، رییس جمهوری در پاسخ، با دروغ خواندن این مساله گفت که چهار سال منتظر بودم کسی از من سوال کند و من پاسخ این دروغ را بگویم.


نشست خبری راس ساعت یازده در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری با حضور بیش از 200 خبرنگار و عکاس و مدیران مسئول خبرگزاری ها و تعدادی از اعضای کابینه آغاز شد.


در ابتدای نشست خبری رییس جمهوری ضمن تبریک سال جدید به خبرنگاران و فرارسیدن ایام رجب و میلاد مسعود مولای متقیان حضرت علی ( ع) گزارش از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم ارائه کرد.


روحانی از بهتر شدن وضعیت سیاسی ، اقتصادی مردم و کشور، افزایش درآمد حقوق بگیران وبخصوص بازنشستگان ، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و متعادل سازی حقوق کارکنان و کارگران در طول دولت یازدهم سخن به میان آورد .


وی همچنین توجه به بخش روستایی را از عمده اولویت های این دولت عنوان کرد و گفت که دولت در سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم کشاورزان در نظر گرفت که این رقم تخصیص یافته در سال 92 برای خرید گندم از کشاورزان 800 میلیارد تومان بوده است .


رییس جمهوری همچنین اشاره ای به افزایش خدمات بهداشتی، درمانی ، آبرسانی ، گاز، ارتباطات و توسعه روستایی کرد و اظهارداشت که تلاش دولت بر دوستانه بودن فضای کشور است و از همه مردم خواست در انتخابات بزرگ پیش رو حضور حداکثری داشته باشند.


روحانی همچنین از کاندیداها واحزاب خواست تا سخنانشان برمبنای آمار و ارقام دقیق باشد واز دروغ گفتن پرهیز کنند چراکه دروغ گفتن بالاترین خیانت به ملت است.


وی درباره ادعای برخی کاندیداها نسبت به افزایش یارانه ها نیز گفت که فضای انتخابات فضای خاصی است و حرف های زیادی حق یا ناحق مطرح می شود ولی باید تلاش کنیم فضا سالم و اخلاقی باشد.


رییس جمهوری همچنین مردم فریبی، عوام فریبی و کارهای پوپولیستی را خارج از شان مردم برشمرد و افزود: همگی می دانید حساب و کتاب یارانه ای که پرداخت می شود و میزان درآمد دولت برای یارانه و میزان پرداخت آن چگونه است.


رئیس جمهوری یادآور شد: اگر کسی ادعا می کند که کمتر یا بیشتر پرداخت می کند، باید بداند اینجا انتخابات است، حراجی یا مزایده نیست که رقم را بالا ببرد و یکی بگوید من 100 هزار تومان و دیگری بگوید من 300 هزار تومان می پردازم.
برخی پاسخ های رییس جمهوری با تشویق های حاضران همراه بود .

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها