رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254261

تشریح برخی دستاوردهای برجام از زبان ظریف

ساعت 24- وزیر امور خارجه با اشاره به حضورش در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، نوشت: رشد ۱۳۰۰ درصدی جذب سرمایه خارجی در بازار سرمایه یکی از نتایج برجام است.

محمد جواد ظریف
style="text-align:justify">محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی برای مرور دستاوردهای برجام در حوزه مهم بازار مالی بود.

رشد ۱۳۰۰ درصدی جذب سرمایه خارجی در بازار سرمایه یکی از نتایج برجام است که در کنار دو و نیم برابر شدن صادرات نفت و رفع موانع از صنعت بیمه و حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی کشور دستاوردهای ارزشمندی برای رفع موانع تولید و اشتغال و حرکت در مسیر پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم به شمار می‌آیند.

نتیجه مهم‌تر برجام، حرکت به سمت نظم مالی و شفافیت در اقتصاد ایران است که از بزرگترین قربانیان تحریم در دوره قبل بود و هنوز دولت و ملت درگیر آثار آن هستند. گم شدن دکل نفتی و بر باد رفتن میلیاردها دلار از منابع کشور توسط دلالان فرصت‌طلب نمونه دردناکی از آن بی‌نظمی و عدم شفافیت است.

نباید اجازه دهیم کسانی که دیروز این نابسامانی‌ها را در اقتصاد کشور ایجاد کردند، امروز با خرده‌گیری‌های بی‌اساس دستاوردهای برجام را که نتیجه مقاومت و هوشیاری ملت بزرگ ایران است، کمرنگ جلوه دهند و امید مردم، اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و آرامش بازار که لازمه تولید و اشتغال است را خدشه‌دار کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها