رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257446

ناتو به ترکیه هشدار داد

ساعت 24- دبیرکل ناتو با انتقاد از دستگیری های اخیر انجام شده در ترکیه، خواستار احترام کامل دولت این کشور به حاکمیت قانون شد.

ناتو و ترکیه
به گزارش حریت، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی با هشدار به دولت ترکیه به دلیل به راه انداختن موج جدید از بازداشت ها در این کشور، از آنکارا خواست تا حاکمیت قانون را حفظ کرده و به آن احترام بگذارد.

دبیرکل ناتو که در جمع وزرای دفاع ناتو در مالتا سخن می گفت، اظهار داشت: ترکیه حق دفاع از خود و تعقیب (قانونی) آن دسته از کسانی که پشت پرده کودتا قرار داشتند را دارد. اما این کار باید بر اساس احترام کامل به حاکمیت قانون صورت پذیرد.

وی افزود: من شخصا به این ارزش ها اهمیت ویژه ای قائل هستم و این همان مباحثی است که ما در مورد آن با دولت ترکیه گفتگو کرده ایم.

دبیرکل ناتو در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنا به دلایل زیادی، ترکیه یک متحد کلیدی (برای ناتو) به حساب می آید. به خصوص به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک در مرز با عراق، سوریه و تمامی (بسترهای) خشونت و آشفتگی و البته نزدیکی با روسیه و دریای سیاه، تمامی نگاه ما معطوف به جنوب (ترکیه) است.

گفتنی است خبرگزاری سی اِن اِن ترک روز چهارشنبه گزارش داد که مقامات ترکیه در پی انجام تحقیقات در خصوص افراد مظنون به ارتباط با «فتح الله گولن» -روحانی مخالف و مقیم آمریکا- ۹۱۰۳ تن از کارکنان پلیس این کشور را بطور موقت از کار برکنار کردند.

این در حالی است که اوایل روز چهارشنبه، در یورش ناگهانی پلیس به مناطق مختلف در ۷۲ ولایت ترکیه، بیش از یک هزار نفر دستگیر شده اند.

شایان ذکر است است پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه، مقامات آنکارا ۴۰ هزار تن از شهروندان این کشور را بازداشت و ۱۲۰ هزار تن از شهروندان شاغل در حرفه های مختلف از جمله نیروی نظامی، پلیس، معلم و کارمندان دولتی را با ادعای ارتباط با گروههای تروریستی از کار اخراج و یا بطور موقت بیکار کردند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها