رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 262333

میرسلیم:

باید به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت برای جوانان حرکت کنیم

ساعت 24- سید مصطفی میرسلیم یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در کشور ما مردم سالاری دینی حاکم است و یکی از جلوه‌های مهم این مردم سالاری مشارکت عمومی در صحنه‌های مختلف است.

مصطفی میرسلیم
style="text-align:justify">سید مصطفی میرسلیم که در شبکه سه سیما حضور پیدا کرده بود در پاسخ به سوالی در ارتباط با بحث آسیب‌های اجتماعی و رفع آن‌ها اظهار کرد: متاسفانه در کشور جوانان در شرایط مشکلی قرار دارند و باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای حل ریشه‌ای مشکلات آن‌ها قرار بگیرد.

وی به موضوع ورزش جوانان اشاره کرد و گفت: وقتی جوانان به امر ورزش مشغول باشند و همچنین زمینه‌های اشتغال برای آن‌ها فراهم شود از بسیاری از ناهنجاری ها مصون می‌مانند.

وی ادامه داد:‌ برنامه‌ من این است که امکانات ورزشی به صورت همگانی و رایگان در اختیار جوانان قرار بگیرد

وی همچنین با تاکید بر اینکه در مدارس باید به موضوع ورزش توجه جدی شود در ادامه خاطر نشان کرد: به لحاظ معنوی نیز جوانان ما باید مجهز شوندو مسائل اخلاقی، اعتقادی و معنوی توسط معلمانی آگاه به آن‌ها آموزش داده شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد موضوع مسکن جوانان گفت: تعدادی از کشورهای دنیا در ارتباط با ساخت مسکن ارزان قیمت به تجربیات مفیدی دست پیدا کردند و ما نیز می‌توانیم در این راستا حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه منظور از مسکن ارزان قیمت مسکن بی‌کیفیت نیست افزود: ما می‌توانیم با برنامه ریزی مسکنی ارزان، محکم و آبرومند برای جوانانمان ایجاد کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دولت باید در حوزه مسکن مشوق بخش خصوصی باشد و هدایت و نظارت مستمر و منظم داشته باشد تا سرمایه‌ها به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت سوق داده شود افزود: اگر مسکن از حالت رکود خارج شود خود می‌تواند شغل‌های زیادی را در حاشیه‌اش ایجاد کند.

میرسلیم همچنین تصریح کرد: باید راهکار اجاره به شرط تمیلک نیز در زمینه مسکن در کشور گسترش پیدا کند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در ارتباط با اشتغال به خصوص اشتغال جوانان تصریح کرد:‌در چند سال اخیر ما به سمت رکود رفته‌ایم و فضای کسب و کار در کشور وضعیت مناسبی نداشته است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اشتغال پایدار باید به ظرفیت مناطق مختلف کشور توجه و متناسب با این ظرفیت‌ها برنامه ریزی کرد به موضوع صنعت نیز پرداخت و افزود: جوانان در دانشگاه تحصیل می‌کنند مدرک می‌گیرند ولی اغلب با انچه که صنعت کشور به آن نیاز دارد آشنایی ندارند مناسب است در زمان تحصیل برای دانشجویانی که در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند زمینه‌های کارآموزی در دل صنعت فراهم شود.

میرسلیم همچنین به اهمیت نواقص قانونی که در ارتباط با فضای کسب و کار در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید برخی از قوانین که در این زمینه وجود دارد اصلاح شود تا فضای کسب وکار کشور به فضایی با نشاط تبدیل شود.

وی همچنین به اهمیت حمایت از کارافرینان اشاره کرد و ادامه داد: برای وضعیت کنونی کشور که با رکود مواجه هستیم می‌توانیم از راه حل های ضربتی نیز استفاده کنیم مثلا از کارگاه‌هایی که در شرف تعطیلی هستند حمایت کنیم تا آن‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند یا زمینه را برای فعالیت مجدد کارگاه‌هایی که تعطیل شده؛ ولی آمادگی برای شروع مجدد کار دارند را فراهم کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های موجود را به فعلیت برسانیم و یا بهره‌بری آن‌ها را افزایش دهیم در بخش دیگر از صحبت های خود تصریح کرد: راه‌هایی که برای کنترل تورم در نظر گرفته می‌شود نباید منجر به ایجاد سختی برای مردم شود باید بین اقداماتی که از ایجاد تورم جلوگیری می‌کند و اقداماتی که مانع رکود می‌شود موازنه برقرار کنیم.

میرسلیم به اهمیت موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: اگر اشتغال وجود نداشته باشد رکود ادامه پیدا می‌کند و ادامه رکود مشکلات متعددی را از لحاظ اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و ... در جامعه ایجاد می‌کند.

میرسلیم در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با ضرورت فعالیت احزاب در کشور افزود: در کشور ما مردم سالاری دینی حاکم است و یکی از جلوه های مهم آن مشارکت عمومی است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی برای این موضوع راه حل‌هایی را مشخص کرده است ادامه داد: مردم میتوانند برای گسترش مشارکت خود اقدام به تاسیس گروه‌های مردم نهاد و احزاب کنند و متناسب با سلایق خود در این گروه‌ها فعالیت داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مردم سالاری دینی به صورت واقعی در کشور حاکم شود و کشور بر اساس مشارکت مردم اداره شود باید تشکل‌ها و احزاب و جریان‌های مردمی شکل بگیرد،‌ ادامه داد: تحزب بر نظام مند بودن برنامه داشتن و مسئولیت پذیری تاکید دارد، متاسفانه بعضا شاهد برخی از اقدامات غلط به نام احزاب هستیم و این یک آفت است.

میرسلیم به گسترش شبکه‌های جدید و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برای آگاهی رسانی صحیح به مردم باید از این شیوه‌های جدید در کنار شیوه‌های سنتی استفاده کنیم .

وی با تأکید بر اینکه در امر اطلاع رسانی صحیح در فضای مجازی می‌بایست اخلاق رعایت شود و حق منعکس شود افزود: رسانه‌های جدید و فضای مجازی امکانات خوبی را برای اشتغال جوانان و تسریع خدمت‌رسانی به مردم فراهم ‌می‌کند از دیگر سو مردم می‌توانند از طریق این فضا نظارت مناسبی بر عملکرد مسئولان داشته باشند و در برابر آنچه که در جامعه رخ می‌دهد احساس مسئولیت کنند. مسئولان نیز باید بدانند که اعمال آن‌ها زیر ذره‌بین نگاه و نظارت مردم قرار دارد.

این نامزد حزب موتلفه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بار دیگر به موضوع اشتغال و تاثیر آن بر مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای حل مسائل اجتماعی در کشور باید به سمت حل ریشه‌ای مسائلی مانند بیکاری حرکت کنیم. باید اشتغال را جدی‌تر از تورم درنظربگیریم.

وی همچنین در ارتباط با بحث مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: افراد معتاد بیمار هستند و باید به آن‌ها رسیدگی کرد نباید با آن‌ها برخورد خشن کرد بلکه باید به آن‌ها کمک کرد تا مشکلشان را حل کنند و در جهت معالجه آن‌ها اقدام کنیم اما در برخورد با سوداگران مرگ باید به صورت قاطع و شدید عمل کرد و در مورد آن‌ها نباید کوچکترین ملاحظه‌ای داشت.

میرسلیم در همین راستا به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: دنیا باید به فعالیت‌های ارزنده‌ ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر افتخار کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه آینده کشور در دست جوانان است گفت: اگر مردم به برنامه‌های بنده رای دهند قطعا در دولت آینده از نیروهای جوان برای پیشبرد امور و ساختن کشور استفاده می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها