رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264102

اتحادیه اروپا نقشه راه آغاز مذاکرات برگزیت را ابلاغ کرد

ساعت24-وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طی نشستی در بروکسل نقشه راه آغاز مذاکرات برگزیت را ابلاغ کردند.

وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بمنظور تأیید نقشه راه مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از این اتحادیه موسوم به برگزیت در بروکسل گرد هم آمدند.

این نقشه راه از سوی وزرای خارجه اتحادیه اروپا به «میشل بارنیه» کمیسیونر سابق اروپا ابلاغ شد.

بنابر اعلام منابع اروپایی، اتحادیه اروپا به این ترتیب و با ابلاغ این نقشه‌راه چراغ سبز خود را برای آغاز مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نشان داد و مذاکرات در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از این پس وارد فاز عینی و ملموس خواهد شد.

رهبران اروپا یکروز پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی 8 ژوئن 2017 که بنابه دعوت «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس انجام شد، آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات ملموس درباره برگزیت اعلام کردند.

این هدف نشست امروز اتحادیه اروپا در بروکسل با حضور وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله «ژان آسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ بود.

دولت لوکزامبورگ پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: وزرای خارجه اتحادیه اروپا می‌بایست طی نشست امروز تصمیمی اتخاذ کنند که امکان آغاز مذاکرات با انگلیس درباره برگزیت، تعیین کمیسیونی به عنوان مذاکره کننده اتحادیه اروپا و دستورالعمل‌های مذاکره در خصوص مذاکرات برگزیت را فراهم کند.

اتخاذ این تصمیم امکان آغاز فاز نخست مذاکرات در خصوص مسائلی که برای شورا، کمیسیون و پارلمان اروپا در اولویت قرار دارند، را فراهم خواهد آورد:

* عدم مذاکره درباره چارچوب آینده روابط میان اتحادیه اروپا و انگلیس تا پیش از حصول «پیشرفت‌های اساسی»

* تضمین حقوق شهروندان اروپایی تحت تأثیر تصمیم انگلیس برای خرج از اتحادیه اروپا

* اطمینان از حفظ دستاوردهای فرآیند صلح در ایرلند شمالی از جمله فقدان مرز فیزیکی میان ایرلند و ایرلند شمالی

* اطمینان از پایبندی انگلیس به تمامی تعهدات مالی منعقده به عنوان یک کشور عضو

انتهای پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها