رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 267591

امیر کویت روز سه‎شنبه به عربستان سفر می‎کند

امیر کویت برای میانجیگری در پی تنش بوجودآمده بین قطر و عربستان، روز سه شنبه به ریاض می‏‎رود و با شاه عربستان دیدار می‏‎کند.

امیر کویت
امیر کویت در پی تشدید تنش در روابط قطر و چند کشور عربی اعلام کرد که روز سه شنبه راهی ریاض می شود.

امیر کویت در سفر به ریاض که با هدف میانجیگری و کاهش تنش‎های بوجود آمده انجام می‎گیرد، قرار است با شاه عربستان سعودی دیدار کند.

یک منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه کویت اعلام کرد که این کشور بر حل مشکلات قطر و برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از راه «گفت‎و‎گوی مستقیم» تاکید دارد.

اعلام سفر امیر کویت به عربستان، ساعاتی پس از سفر روز دوشنبه مشاور ویژه سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان و امیر منطقه مکه مکرمه به کویت صورت گرفته است.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز دوشنبه شب در سفری از پیش تعیین نشده وارد دوحه شد و با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد.

سفر وزیر امیر کویت به ریاض یک روز پس از اعلام قطع روابط دیپلماتیک چند کشور عربی مانند عربستان، مصر، بحرین و امارات با قطر صورت می گیرد.

عمان و کویت دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند که هنوز از این اقدام عربستان حمایت نکرده و روابط خود را با قطر حفظ کرده‌اند.

گفته می‌شود یکی از مقامات بلندپایه اماراتی چند روز قبل در سفر به عمان، تلاش کرده مقامات این کشور را به تقابل با قطر وا دارد، اما مسقط اعلام کرده تنها حاضر است میان کشورها میانجیگیری کند و قصد تقابل با هیچ کشوری را ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها