رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 275798

مشروح جلسه اول دادگاه دو متهم پرونده فساد نفتی/جلسه بعدی فردا

ساعت24-نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی پایان یافت و قرار شد ادامه رسیدگی به فردا موکول شد.

جلسه رسیدگی به این دادگاه حدود ساعت 9:30 صبح در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و با حضور متهم ردیف دوم، متهم ردیف سوم، نماینده دادستان، وکلای شرکت ملی نفت و وکلای مدافع متهمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، نجفی نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای متهم ردیف دوم را قرائت کرد که بر اساس آن، اتهام متهم ردیف دوم، اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی و کلاهبرداری عنوان شد.

قاضی مقیسه یادآور شد: کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان همان کیفرخواست قبلی است.

سپس رییس دادگاه از متهم ردیف دوم خواست در جایگاه قرار گیرد و به دفاع از خود بپردازد. مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده، از رئیس دادگاه درخواست کرد تا برای ارائه دفاعیات قوی‌تر، زمان بیشتری داشته باشد که قاضی مقیسه تاکید کرد: کیفرخواست قرائت شده همان کیفرخواست قبلی است و شما از خود دفاع کنید.

به گزارش ایسنا، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد. پرونده حمید فلاح هروی و مهدی شمس برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض - شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه - ارجاع شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها