رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 281860

۲۹ میلیون ایرانی اضافه وزن دارند

ساعت 24- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۳۵ سال گذشته میزان چاقی در کشور بیش از ۵۰ درصد شده که اکنون ۱۱ میلیون تن در کشور چاق و میزان اضافه وزن بیش از سه و نیم برابر شده است و اکنون ۱۸ میلیون تن اضافه وزن و در حال حاضر ۲۹ میلیون ایرانی چاقند یا اضافه وزن دارند.

چاقی
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه ۳۰ درصد غذای مصرفی ما ایرانی ها ، اضافه است؛ این در حالی است که چاقی و اضافه وزن به عنوان یک معضل سلامتی در کشور به شمار می آید.

ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: چاقی و اضافه وزن علاوه بر اینکه یک بیماری و محدود کننده حرکت است موجب بیماری های قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، دیابت، افزایش سرطان و کاهش طول عمر می شود.

وی اظهار داشت: اکنون یک چهارم معادل ۲۴/۱ درصد بانوان ایرانی چاق هستند، یک سوم زنان، اضافه وزن دارند که در مجموع ۶۰ درصد بانوان یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند.

وی ادامه داد: همچنین یک هفتم معادل ۱۳/۸ درصد مردان به چاقی مبتلا هستند و ۳۵/۳ درصد مردان اضافه وزن دارند که در مجموع مردان چاق و دارای اضافه وزن کشور حدود ۵۰ درصد هستند.

حریرچی اضافه کرد: در ۳۵ سال گذشته میزان چاقی در کشور بیش از ۵۰ درصد شده که اکنون ۱۱ میلیون تن در کشور چاق و میزان اضافه وزن بیش از سه و نیم برابر شده است و اکنون ۱۸ میلیون تن اضافه وزن و در حال حاضر ۲۹ میلیون ایرانی چاقند یا اضافه وزن دارند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها