رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 284973

تندگویان: قالیباف، تهرانی شلخته را تحویل داد

ساعت 24- عضو شورای چهارم شهر تهران که از راهیابی به پنجمین دوره شورای شهر بازماند، با اشاره به انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان تنها گزینه شهرداری گفت: «اینکه شورای پنجمی‌ها چند روز پیش از شروع به کار دوره، تکلیف شهرداری تهران را مشخص کردند، نشان می‌دهد که بنایشان این است که وقت تلف نکنند و با توجه به وضعیت به هم ریخته تهران، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.»

محمدمهدی تندگویان
محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با تماشاگران امروز با اشاره به میراث باقی‌مانده از مدیریت قالیباف برای شهردار جدید اظهار کرد: «بارها و بارها بحث شده و ما هم بحث بدهی‌های شهرداری را مطرح کرده‌ایم. بحث پروژه‌های معوقه و نیمه‌کاره و عقب‌مانده از برنامه پنج ساله را هم مطرح کرده‌ایم. تقریباً اعداد و ارقام را آنقدر زیاد بیان کرده‌ایم که مردم همه در جریانند. شهرداری تهران در حال حاضر مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و با در نظر گرفتن بدهی به اشخاص و بانک­ها و مطالباتی که هست، فکر می‌کنم حدود ۴۰ هزار ملیارد تومان پروژه نیمه‌کاره و عقب‌مانده هم از برنامه پنجم توسعه داریم. البته بخش عظیمی از بدهی‌ها به پیمان‌کاری‌هایی است که در این سال‌ها انجام شده است. از پیمان‌کاری‌های خرد مناطق گرفته تا پیمان‌کاری‌های عمده در بخش‌ها. مقداری از آن هم مربوط به استقراض بانکی است که قبل از اینکه پیش‌بینیِ درآمد مناسب شود، پروژه انجام شده و از بانک قرض گرفته شده است و در هنوز پرداخت نشده و در حال حاضر جزو مطالبات است. البته این را هم باید در نظر داشت که چون به بدهی بانک‌ها کارمزد هم تعلق می‌گیرد، رو به افزایش است، مگر اینکه با بانک‌­های طلبکار توافقی شود.»

این چهره اصلاح‌طلب با اشاره به دشواری‌هایی که پیش‌روی شهردار جدید است، افزود: «همه می‌دانند که پایتخت چقدر شلختگی دارد و به همین دلیل لازم است تا شهردار جدید یک ساماندهی را انجام دهد تا بلکه بتواند زیرساخت درآمدزایی پایدار در شهر ایجاد کند. همچنین به گرفتاری­‌های شهردار آتی باید به هم ریختگی مالی را هم افزود. شرح این شرایط نشان می­‌دهد که هرکسی شهردار تهران شود، باید حداقل یک تایم شش ماهه را به رفع گرفتاری مالی شهرداری اختصاص دهد. البته نه‌تنها نباید ترمیم وضع موجود را ناممکن دانست، بلکه می‌توان گفت اصلاح وضعیت فعلی شدنی است، البته اگر دولت هم با شهرداری همکاری کند. در واقع باید گفت، حل بعضی مشکلات شهرداری نیازی به پول و بودجه ندارد و فقط با همکاری دولت امکان‌پذیر است.»
محمدمهدی تندگویان در پایان صحبت‌هایش گفت: «محمدباقر قالیباف به این دلیل که در فکر رئیس‌جمهور شدن بود، در ساختمان شهرداری فقط حضور فیزیکی داشت و تهرانی شلخته، بدهکار با پروژه‌های نیمه‌تمام و ضرررسان را به شهردار جدید تحویل داد و به همین دلیل شهردار جدید لازم است تمام هم و غم‌اش را به کار بگیرد تا بتواند با استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهر، تهران را بعد از بیش از یک دهه نابسامانی، به سامان برساند.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها