رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287175

انهدام باند زورگیری «لیلا» و «بهزاد»

ساعت 24- رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دختر و پسرجوانی که با همدستی یکدیگر اقدام به زورگیری از زنان کرده، بودند خبر داد.

دهم مردادماه امسال زن جوانی بامراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام‌کرد که توسط سرنشیان آقا و خانم یک دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری و سرقت طلاجات قرار گرفته است که باتشکیل پرونده مقدماتی باموضوع زورگیری و به‌دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

مالباخته پس ازحضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: درخیابان ستارخان قصد پیاده شدن از ماشین را داشتم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین آقا و خانم جوان به من نزدیک شدند. در یک لحظه و پس از پیاده شدن از ماشین بود که سرنشین مرد موتورسیکلت از پشت سر به من حمله‌ور شد و پس از سرقت دستبند طلایم‌، به‌همراه همدست خانم خود و با موتور از محل متواری شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده‌، شکایت‌های مشابه دیگری تماما توسط شکات زن در کلانتری‌های غرب و شمال غرب تهران مطرح شد و درتمامی آنها آقا و خانم موتورسواری اقدام به زورگیری و سرقت طلاجات از آنها کرده‌بودند.

یکی از مالباختگان که توسط سارقین مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود، درشرح ماجرای سرقت دستبند طلایش به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت یک عصر روز دوازدهم مردادماه با خودرو شخصی پژو206 خود در میدان شهرزیبا در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی با دوسرنشین آقا و خانم جوان به من نزدیک شد، به محض توقف خودرو به سمت من حمله‌ور شده و با ضرب و شتم اقدام به سرقت یک رشته دستبند طلایم به ارزش تقریبی پنج میلیون تومان کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

باتوجه به وقوع سرقت‌های مشابه، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی اقدام به شناسایی تعدادی از مراکز تجاری و شعبات بانکی مجهز به دوربین‌های مداربسته کرده و بابررسی و بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی سرنشینان آقا و خانم یک دستگاه موتورسیکلت مشکی شدند. در ادامه و با شناسایی مناطق سرقت در مناطق غرب و شمال غرب تهران، تصاویر بدست آمده از سارقان در اختیار گشت‌های انتظامی این مناطق قرار گرفت تا در صورت مشاهده سارقان و شناسایی آنها اقدام به دستگیری این زن و مرد جوان زورگیر کنند و سرانجام در 15 مردادماه مأموران واحد گشت انتظامی در خیابان آیت الله کاشانی تقاطع خیابان بهنام متوجه درگیری دو سرنشین خانم یک دستگاه خودرو سواری ال 90 مشکی با یک مرد شدند که این مرد به محض مشاهده مأموران سوار یک دستگاه موتورسیکلت شده و به سرعت از محل متواری شد.

در ادامه مأموران بامشاهده صحنه فرار این فرد به تعقیب وی پرداخته و سرانجام طی یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری او شدند. همزمان بادستگیری وی توسط مأموران گشت انتظامی، دو سرنشین خانم خودرو ال 90 نیز به کلانتری 140 باغ فیض مراجعه و در طرح شکایت خود عنوان کردند که توسط جوان دستگیر شده مورد سرقت و زورگیری طلاجات قرار گرفته‌اند.

این دو خانم پس از انتقال متهمان به کلانتری 140 اقدام به شناسایی آنها کردند و راننده ال 90 در اظهاراتش به مأموران گفت: در خیابان بهنام در حال پارک خودرو بودم که در حین پیاده شدن از ماشین، مرد جوانی به من نزدیک و مدعی شد که خودرو را بد پارک کرده‌ام. برای جابجا کردن خودرو مجددا سوار ماشین شدم که در یک لحظه او دست چپ مرا گرفت و اقدام به کشیدن دستبند از دستم کرد اما وقتی نتوانست دستبند را درآورد، با چاقو دستبندم را پاره کرد و با تهدید چاقو انگشترهای مرا از دستم کشید و به سمت خیابان آیت الله کاشانی فرارکرد. در همین زمان به‌همراه دوست خود به سمت او دویده و قبل از سوار شدن به موتور، با او درگیر شدیم که در همان زمان مأموران گشت انتظامی سر رسیدند و او را دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پایگاه دوم آگاهی، بهزاد.د متولد 1365 به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار ساکن در منطقه جوادیه راه‌آهن مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی و سوابق متهم نشان داد که او از سال 1385 تاکنون چهار بار به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده‌است.

بادستگیری بهزاد و شناسایی وی به عنوان سارق زورگیری که با همدستی یک خانم جوان اقدام به زورگیری از خانم ها کرده ، تحقیقات برای شناسایی همدست وی آغاز شد و بهزاد که در تحقیقات اولیه مدعی بود به تنهایی اقدام به سرقت کرده، پس از مشاهده تصاویر به‌دست آمده از وی از طریق دوربین‌های مداربسته به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستش به‌نام لیلا را معرفی کرد.

بهزاد در اعترافاتش عنوان داشت که ازحدود چهار ماه پیش با لیلا.ق متولد 1372 طرح دوستی ریخته و پس از مدتی پیشنهاد زورگیری طلاجات از خانم‌های جوان را به او داده که با موافقت لیلا، سرقت‌هایشان از زنان را آغاز کرده‌اند.

بهزاد در خصوص نحوه متواری شدن لیلا از محل آخرین سرقت نیز به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت لیلا چندده متر از من فاصله داشت و کسی متوجه همراهی او با من نبود، زمانیکه مأموران قصد دستگیری مرا داشتند، دیگر برای سوار کردن لیلا اقدام نکردم و او نیز با مشاهده صحنه فرار من از محل، آنجا را ترک کرد.

باشناسایی لیلا به عنوان دومین متهم پرونده، مخفیگاه وی در خانی‌آباد شناسایی و کارآگاهان به این محل مراجعه کردند اما لیلا از این محل متواری شده بود. سرانجام باانجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه لیلا در منطقه نازی‌آباد شناسایی و او نیز 18 مردادماه دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مشارکت در زورگیری از زنان با همدستی بهزاد اعتراف کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان علاوه بر موتورسیکلت آپاچی مشکی از موتورسیکلت‌های آپاچی سفید، مشکی و همچنین پژو 206 سفیدرنگ متعلق به متهم زن پرونده نیز برای انجام سرقت‌های خود در مناطق غرب و شمال غرب تهران به‌ویژه در مناطق سعادت آباد، پونک، سردارجنگل، نیایش، جنت‌آباد و صادقیه استفاده کرده‌اند.

گزافی افزود: از تمامی شکات و مالباختگان به‌ویژه خانم‌هایی که بدین شیوه و شگرد و توسط دو سارق زن و مرد جوان مورد زورگیری و سرقت طلاجات و دیگر اموال باارزش خود قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تابرای شناسایی متهمان به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان جنت‌آباد شمالی مراجعه‌کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها