رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 289602

فشار ترامپ بر سازمان های جاسوسی آمریکا: برای اثبات نقض برجام توسط ایران دلیل بتراشید

ساعت24-گاردین افزود: سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا در برابر فشارهای کاخ سفید برای پیدا کردن دلیل و بهانه ای برای نقض برجام توسط ایران مقاومت می کنند.

ترامپ
style="text-align: justify;">روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: کاخ سفید در حال اعمال فشار بر سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکاست تا بهانه ای پیدا کنند و بگویند ایران به برجام پایبند نیست.

این اقدام به معنی اعمال فشار برسازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا برای اقدام غیرحرفه ای است یعنی همان اتفاقی که به هنگام حمله آمریکا به عراق در سال 2003 روی داد.

این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: نابودی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 (برجام)، باعث می شود بحران جدیدی میان ایران و آمریکا بر سر مسئله هسته ای تهران به وجود بیاید. این در حالی است که آمریکا هم اکنون با کره شمالی هم بر سر بحران هسته ای این کشور درگیر است.

فشار ترامپ بر سازمان های جاسوسی آمریکا: برای اثبات نقض برجام توسط ایران دلیل بتراشید

گاردین افزود: سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا در برابر فشارهای کاخ سفید برای پیدا کردن دلیل و بهانه ای برای نقض برجام توسط ایران مقاومت می کنند.

"نید برایس" تحلیلگر سابق در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که قبلا به عنوان دستیار باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا فعالیت می کرد گفت: این موضوع را از افرادی در سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا شنیده ام انها گفته ام که احساس می کنند تحت فشار قرار گرفته اند.

وی افزود: آنها حس حس اشمئزاز دارند آنها می گویند که این اتفاق قبلا هم یک بار روی داده بود.

دیوید کوهن معاون سابق مدیر سیا نیز گفت: این روند، نگران کننده است به نظر می رسد دونالد ترامپ به نتیجه گیری درباره ایران رسیده است قبل از اینکه دلیلی از سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا دریافت کند.

این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: دولت آمریکا همچنین قصد دارد فشارها بر آژانس بین المللی انرژی اتمی را افزایش دهد تا در برابر ایران، سختگیر باشد و برای بازرسی وارد مراکز نظامی ایران نیز بشود این تکرار همان ماجرای بازرسی آژانس از مراکز نظامی و غیرنظامی عراق در دوره صدام است.

گاردین ادامه داد: برخلاف وضعیت عراق دوره صدام و دولت بوش که در دستگاه های اطلاعاتی امنیتی آمریکا، شکاف بزرگی درباره اینکه آیا صدام سلاح کشتار جمعی دارد یا نه وجود داشت اما هم اکنون در میان دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و همه کشورهای 5+1 این اجماع نظر وجود دارد که ایران به تعهداتش درباره برجام پایبند است.

دولت آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در گزارش های جداگانه و دوره ای، پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده اند.
برخی خبرها می گویند در دوره بعدی، آمریکا قصد دارد اعلام کند ایران به برجام پایبند نیست.
منبع: عصر ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها