رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 290672

شکسته شدن اولیه محاصره دیر الزور توسط ارتش سوریه

ساعت24 -ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن در مسیر شهر دیر الزور که تحت کنترل داعش در شرق این کشور است، پیشروی مهمی را رقم زدند.

ارتش سوریه
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با پشتیبانی ارتش روسیه از چندین هفته پیش پیشروی به سمت استان دیر الزور را از چند جبهه آغاز کرده است.

در این راستا ارتش سوریه روز گذشته بر میدان نفتی الخراطه واقع در شمال غربی دیر الزور تسلط یافت و براساس نقشه میدانی عملیات ارتش سوریه فاصله نیروهای ارتش مستقر در شرق و غرب دیر الزور به هشت کیلومتر رسید.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، با تسلط بر این میدان نفتی، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان به سمت مقر وابسته به دولت در دیر الزور که تحت محاصره داعش است، رسیدند.

این پیشروی و رسیدن نیروها به هم به منزله شکستن اولیه محاصره دیر الزور است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲۴ ساعت یا نهایتا ۴۸ آینده شکستن محاصره دیر الزور به طور رسمی اعلام شود.

عصر یکشنبه ارتش سوریه به اطراف استقرار تیپ ۱۳۷ رسید که در اطراف شهر تحت محاصره داعش است و درگیری در ورودی‌های شهر درگرفت و به این ترتیب محاصره این منطقه شکسته شد.

ارتش سوریه فعال در بادیه روز گذشته با همکاری نیروهای هم‌پیمان به پیشروی خود برای شکستن محاصره شهر که از بیش از سه سال است در محاصره داعش است، ادامه داد.

سانا گزارش داد، ارتش در پی نابودی شماری تروریست در میان فرو ریختن صفوف‌شان پیشروی جدیدی را به سمت پایگاه نظامی محاصره شده و اطراف تیپ ۱۳۷ از سمت غربی شهر دیر الزور محقق کرد.

جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرهای داعش را به طور بی‌امان هدف بمباران قرار دادند و خطوط امداد داعش در حومه جنوبی و غربی دیر الزور را هدف گرفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز افزود: درگیری‌ها در اطراف تیپ ۱۳۷ در محاصره بین نیروهای مستقر ارتش در داخل تیپ مذکور و نیروهای ارتش پیشروی‌کننده (از خارج شهر) و عناصر داعش درگرفت.

یگان ارتش سوریه نیز از کنترل ارتش بر منطقه جبل البشری در غرب دیر الزور خبر داد که به منزله کاهش مسافت آنها تا شهر و رسیدن این فاصله به کمتر از ۳۰ کیلومتر است.

این در حالی است که منابع امنیتی گفتند، ارتش سوریه تنها ۱۵ کیلومتر تا ورود به داخل شهر فاصله دارد تا آن را از داعش پس بگیرد.

در پی آزادسازی "سخنه" زمینه آزادسازی صحرای غنی از نفت و روستاهای مجاور واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق مثل التنف و شکستن محاصره دیر الزور فراهم شد.

شادی مردم دیر الزور از شکسته شدن محاصره شهر

در این راستا محمد ابراهیم سمره، استاندار دیر الزور اعلام کرد، ساکنان شهر بی‌صبرانه منتظر فک حصار تحمیل شده بر این شهر هستند و پیروزی‌های ارتش سوریه را دنبال می‌کنند.

استاندار دیر الزور ادامه داد، شهر دیر الزور عصر یکشنبه شاهد جشن و پایکوبی اقشار مختلف مردم درباره پیروزی قریب‌الوقوع پیشقراولان ارتش سوریه به سمت ورودی‌های شهر تحت محاصره بود. ساکنان این شهر شهدا و زخمی‌های زیادی را داده‌ و ظلم و کمبود مواد غذایی و شرایط بد انسانی را تحمل کرده‌اند و در معرض جنایت‌های داعش بوده‌اند اما امروز برای استقبال از قهرمانان ارتش سوریه که محاصره شهر را خواهند شکست، خوشحالند و جشن گرفته‌اند.

استاندار دیر الزور تصریح کرد: انسجام بین تمامی اقشار مردم وجود دارد و همه در کنار ارتش سوریه ایستاده‌اند.

استاندار دیر الزور یادآور شد که به رغم محاصره شهر اهالی آن پایدار هستند و موسسات کار می‌کنند و تولیدات در این شهر ادامه داشته است.

داعش اکثر مناطق استان دیر الزور از جمله بخش‌هایی از مرکز استان را تحت تصرف دارد و نیروهای دولتی و غیرنظامیان داخل شهر را از سال ۲۰۱۵ تحت محاصره دارد.

از سوی دیگر ارتش سوریه در آستانه پایان دادن به وجود داعش در حومه حماه بعد از آزادسازی شهرک عقیربات است. به طوریکه ۱۵۰۰ داعشی در این شهرک مستقر بودند.

رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، درگیری‌ها منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست شد. در حالی که ارتش به پیگرد آنها ادامه می‌دهد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها