رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293173

مخصوص پرسپولیسی ها؛ ترکمنچایتر از بلیت‌فروشی لیگ برتر

ساعت 24- پرسپولیس باید چیزی حدود 10 میلیارد تومان به مانوئل ژوزه، سرمربی سابق خود پرداخت کند.

style="text-align:justify">این سنگین‌ترین پرونده مالی یک باشگاه ایرانی در تاریخ فوتبال است. ژوزه تنها 5 ماه در پرسپولیس بود و خیلی زود، از کار برکنار شد. ژوزه که کارکشته بود، از ممانعت بوقچی‌ها برای حضورش در اردو، فیلم گرفت و این فیلم شد بلای جان پرسپولیس اما در این ماجرا، ابعاد تازه‌ای از این قرارداد فاش شد که نشان از یک ترکمنچای واقعی دارد؛ چیزی فراتر از قرارداد ترکمنچای بلیت‌فروشی لیگ برتر!

سه قرارداد ژوزه

در همه جای دنیا رسم است بازیکن یا مربی یک قرارداد امضا می‌کنند ولی مانوئل ژوزه سه قرارداد با پرسپولیس داشت! طبق اسناد منتشر شده، قرارداد اصلی او 480 میلیون (به اندازه سقف قرارداد) بود که به سازمان لیگ ارائه شد. قرارداد متمم او یک میلیون و 80 هزار یورو بود. عجیب‌تر اینجاست که قرارداد اصلی، بعد از قرارداد متمم بسته شد! اتفاقی باورنکردنی و تاریخی. قرارداد سوم هم به ارزش 720 هزار یورو بود و آن هم فقط برای امضا کردن قرارداد. یعنی پرسپولیسی‌ها برای ژوزه شرط گذاشتند که اگر قرارداد را امضا کند، 720 هزار یورو پول می‌گیرد! این اتفاق در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده و به همین دلیل سؤالات زیادی در این زمینه وجود دارد.

به ما ربطی نداشت!

دیروز تلاش‌های ما برای یافتن رویانیان بی‌نتیجه ماند ولی یکی از افراد نزدیک به ژوزه در زمان عقد قرارداد، به خبرورزشی توضیحاتی در این‌باره داد. او که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره گفت: «پیشنهاد پرسپولیس به ژوزه یک میلیون و 800 هزار یورو بود. یعنی آقای رویانیان به مانوئل گفت این پول را می‌دهد و او هم قبول کرد و آمد.» این ‌فرد آگاه ادامه می‌دهد: «قرارداد 480 میلیونی برای رعایت سقف قرارداد بود اما قرارداد اصلی ایشان یک میلیون و 800 هزار یورو بود. قرار شد ایشان 40 درصد از پول‌شان را در زمان امضا بگیرند که شد همان 720 هزار یورو. مابقی را هم قرار شد باشگاه هر ماه به او پرداخت کند. به ازای هر ماه 90 هزار یورو.» پس چرا باشگاه باید چنین قراردادهایی امضا کند؟ این ‌فرد آگاه توضیح می‌دهد: «این دیگر به خود پرسپولیس مربوط بود و به ما ارتباطی نداشت. آنها این شکلی قرارداد بستند در حالی که از ابتدا قرار بود یک میلیون و 800 هزار یورو قرارداد ببندیم.»

حواله‌های تابلوی سعید شیرینی

مسئولان وقت سازمان لیگ هم با تعجب درباره قرارداد ژوزه حرف می‌زنند. در سال 91 غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ بود و وقتی دیروز در این‌باره از او پرسیدیم، پاسخ داد: «متأسفانه در آن زمان رقم قراردادها صوری بود و به بازیکن‌شان حواله ماشین می‌دادند که اثری از آنها در قراردادهای سازمان لیگ نبود. همان‌موقع ما قراردادها را به سازمان‌های نظارتی هم نشان دادیم و واقعاً چیزی نبود که قابل بررسی باشد. آن باشگاه هم زیر میز چیزهای دیگری به بازیکنان می‌داد. بعضی باشگاه‌ها دیگر هم چیزهایی مثل آپارتمان و میلگرد و این‌طور چیزها می‌دادند؛ منتها آقای شیرینی خیلی تابلو حواله به بازیکنان می‌دادند!» بهروان درباره قرارداد ژوزه گفت: «به نظرم قرارداد ایشان یک خسارت بزرگ برای فوتبال ایران بود. بستن چنین قراردادی در ایران بی‌سابقه بود.»

فرصت یک‌ماهه فیفا

هرچه بود، حالا پرسپولیس باید پول قرارداد این مربی را بدهد. فرصتی که فیفا به این باشگاه داده، فرصت یک‌ماهه است. اگر در این مهلت پول پرداخت نشود، احتمالاً کسر امتیاز در انتظار پرسپولیسی‌ها خواهد بود و اگر دوباره پول پرداخت نشود، سقوط به لیگ پایین‌تر. البته دیروز یک منبع آگاه گفت باشگاه پرسپولیس پول مانوئل ژوزه را جور کرده و به زودی کار ترانسفر آن را به حساب این مربی آغاز می‌کند. قرمزها امیدوارند بتوانند بزرگترین پرونده مالی تاریخ فوتبال ایران را به سلامت حل و فصل کنند. هرچند که طاهری دوشنبه‌شب گفته بود رأی علیه ماست!

خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها