رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293349

انتظارات دولت از هفت استاندار جدید

ساعت24-دبیر هیات دولت در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: بخشی از جلسه روز (چهارشنبه) هیات وزیران به بررسی گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای استانداران استانهای هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز اختصاص یافت و به رای اعتماد هیات وزیران به گزینه‌های پیشنهادی منجر شد.

محسن حاجی میرزایی با طرح این سوال که استانداران چه جایگاهی دارند؟ ادامه داده است: استانداران عالی ترین مقام دولتی در سطح استان هستند و حلقه واسطی بین سطح ملی و منطقه ای! سیاست های دولت را در منطقه دنبال کرده و توسعه استان را در سطح دستگاه های ملی نمایندگی می کنند، دولت را از بازخورد سیاست ها مطلع می‌کنند، در تشخیص اولویت ها و ظرفیت های استان و انتقال آن به سطح ملی یاری می رسانند، برنامه توسعه استان را در تعاملات پیوسته با دستگاه های ملی به پیش می برند، مطالبات رییس جمهور را پیگیری و از پیوندهای سیاسی و اجتماعی پاسداری کرده و افزایش سرمایه اجتماعی را برنامه ریزی می کنند؛ ناظر هوشیاری بر عملکرد دستگاه های استانی بوده و کاستی آنها را گوشزد کرده و رفع آن را پیگیری می کنند. دستگاه های ملی را از زاویه ای کلان و متمایز از ساختارهای درون دستگاهی از کمیت و کیفیت عملکرد نمایندگان استانی خود آگاه می کنند؛ دستگاه های استانی را هماهنگ کرده، هم افزایی آنان را موجب می شوند؛ تصویر جذاب و امیدبخشی از استان را در منظر سرمایه گذاران داخلی و خارجی و گردشگران قرار می دهند.

استعدادهای ناب استانی را در داخل و خارج کشور شناسایی کرده و با بهره گیری از عشق به وطن و سرزمین مادری مشارکت مؤثر آنان برای حضور در برنامه های استان را تمهید می کنند. و از همه مهم تر همچون پدر یا مادر گوش شنوایی برای مردم و مطالباتشان و زبان گویایی برای تبیین سیاست های دولت هستند، منادی وحدت اند و نماینده اعتدال. بر اشتراکات تأکید می کنند و از واگرایی ها و اختلافات می کاهند؛ بیشترین همگرایی را برای تحقق اهداف پیشرفت استان به وجود می آورند، نماد اقتدار دولتند و رسولان مهر و پاسداران حقوق مردم؛ امین دولت و خادم ملتند.

این مسئولیت بسیار خطیر است و بار سنگینی از وظایف پرشمار و مهم را بر دوش می کشد. مستظهر به حمایت دولت و پشتیبانی ملت هستند؛ سرمایه آنان برای ورود به این حیطه خطیر و عظیم بیش و پیش از آنکه بودجه، امکانات و تجهیزات و اختیارات باشد، خردمندی و تدبیر است. استانداران در جایگاهی قرار دارند که قادرند در پرتو این هوشمندی همه ظرفیت ها را فعال کنند؛ با طبقات مختلف اجتماعی بنشینند و با دیگران گفت وگو کنند، مسائل را به بحث بگذارند و راه حلها را بررسی کنند؛ پیوندها را تحکیم بخشند، اولویت ها را تعیین کنند، ایده ها را نشر دهند، فرصتها را به وجود آورند و خلاقیتها را مجال دهند.

نکته کلیدی اینجاست که بدانیم در برابر همه اختیارات و منابعی که از مجاری رسمی دریافت می کنند امکان مراوده با مردمان؛ فعالان و مدیران که برای چنین جایگاهی به سهولت در دسترس است از هرنوع اختیار دیگری متمایز است و همه آنچه تحت عنوان اختیارات قانونی شناخته می شود و به استانداران امکان اعمال تصمیماتشان را می دهد، تنها در پرتو بهره مندی هوشمندانه و درک خردمندانه این جایگاه و میزان خردمندی ارزش می یابند و به اهرم هایی مؤثر برای شتاب دهی فعالیت ها تبدیل می شود.

موفقیت استانداران، موفقیت ما و موفقیت کشور است. از خداوند توفیق آنان را خواهانیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها