رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294026

وزیر کشور: اولویت نخست دولت حل مشکلات اقتصادی است

ساعت 24- وزیر کشور با بیان اینکه اولویت نخست دولت حل مشکلات اقتصادی کشور است گفت: راه حل این مشکل اجرایی کردن و تحقق اقتصاد مقاومتی و همراهی مردم در این اقتصاد است.

رحمانی فضلی.jpg
style="text-align:justify"> عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کشور زمانی که تحویل دولت تدبیر و امید شد شرایط بسیار نگران کننده بود و رکود بالا و تحریم‌ها در حوزه های مختلف افزایش داشت و اوضاع مالی بسیار حاد بود.

وی افزود: در این شرایط دولت وحدت، انسجام و گشایش در حوزه اقتصادی، سیاست خارجی، انرژی هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داد و همه این فراز و نشیب‌ها نتیجه‌ای شد که ما امروز علی‌رغم پیمان‌شکنی‌ها و بدقولی‌های دولت‌های سلطه‌گر نسبت به ایران که مردم دنیا به فرماندهی رهبری متوجه شدند که هیچگاه به آمریکا نباید پایبند بود.

وزیر کشور بیان کرد: اما با این بدعهدی‌ها و تحریم‌ها توانستیم از روش‌ها و شیوه‌های مختلف در نظام بین‌الملل احیای حق کنیم و دنیا متوجه شد که ایران هیچوقت تخلف نکرده است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در این راستا به دنیا ثابت شد ایران کشوری پایبند است اما ‌همانگونه که رهبری فرمودند با توجه به این پایبندی اگر تخلفی از سوی سایر کشورها صورت بگیرد ما جوابگوی دشمنان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دولت در کنار مردم و رهبری سعی کرد رسالت خود را در برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات، کاهش رکود، مراودات منطقه‌ای، مراودات تجاری و سیاسی حفظ کند و تاثیر بگذارد.

وزیر کشور یادآور شد: در نظام بین‌الملل با بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌ها خود امریکا منزوی شده ‌و ما در معادلات بین‌المللی نقش بسیار مهمی در حوزه منطقه‌ای در راستای این منزوی کردن داشته‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه اولویت نخست دولت حل مشکلات اقتصادی کشور است گفت: راه حل این مشکل اجرایی کردن و تحقق اقتصاد مقاومتی و همراهی مردم در این اقتصاد است.

رحمانی فضلی بیان کرد: استان خراسان جنوبی با تراکم عظیم، ‌توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگی‌، عدم تعادل‌، تبعیض و شرایط اقلیمی سبب شده با وجود همه ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی غنی از عقب‌افتادگی‌ها برخوردار باشد.‌

وی افزود: اما در این مدت 4 سال تلاش ها و گام‌های خوبی در راستای رفع این مشکلات برداشته شده و امیدواریم با تلاش‌ها و اقداماتی که در دولت تدبیر و امید به ویژه دولت جدید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف برداشته شده شاهد پیشرفت و رفع چشمگیر مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه امسال 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر کردیم گفت: همچنین توانستیم در این زمینه به روند قبل از تحریم‌ها که 4 میلیون بشکه صادرات داشته‌ایم برسیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با روش‌های مختلف و سرلوحه قراردادن مردم و بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

وی یادآور شد: با این وضعیت پیش می‌رویم و این درخت تناور به اندازه 39 سال تجربه، اراده و قدرت برخوردار شده که تأثیرگذاری زیادی این تجربه‌ها دارد و برای رفع امور و پیشبرد مسائل از آن بهره خواهیم گرفت.

وزیر کشور با اشاره به اولویت دوم دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اولویت دوم ما در دولت رفع آسیب های اجتماعی است که معضلاتی در حوزه های مختلف مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، ناهنجاری های اخلاقی، برخوردار و آسیب‌رسان است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همچنین یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا رهبر انقلاب راهبردها و مباحثی در راستای مبارزه و رفع این آسیب‌ها ارائه داده‌اند که باید تحقق و پیاده سازی آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی حوزه سوم دولت تدبیر و امید را بحث امنیت عنوان کرد و یادآور شد: امنیت بستر همه فعالیت‌های ماست و در حال حاضر از ثبات خوبی به لحاظ امنیتی در منطقه و دنیا برخورداریم اما در کنار این تهدیدها و دشمنان قسم خورده فراوانی را داریم که در راستای مخالفت با جمهوری اسلامی ایران همواره در صدد ضربه زدن هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما از همه این تهدیدات آگاه بوده و این تهدیدات را رصد می‌کنیم و آمادگی کامل در برابر همه تهدیدات داریم و پایه اصلی قدرت و امنیت ما مردم هستند و برای ما رضایتمندی مردم مهم است.

رحمانی‌فضلی حوزه دیگر فعالیت‌های دولت را اهمیت به حوزه فرهنگی و اعتقادی دانست و افزود: با این نیت که هرچه داریم از مردم و مردم محور اصلی تحولات، امنیت و اعتقادات دینی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید شهامت و صداقت با مردم و روحیه حق‌طلبی را داشته باشند اظهار داشت: ما باید بستر فعالیت‌ها را برای مردم فراهم و شرایط و موانع را رفع و تسهیلات ارائه دهیم و این اعتقاد را داشته باشیم که کار توسط مردم باید حل شود.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین با ایجاد این شرایط و کمک مردم در مناطق مختلف ظرفیت‌ها را بیش از پیش برای توسعه و رشد فعال کنیم.

رحمانی فضلی افزود: کسی که مسئول می‌شود باید با همه شرایط کاری کنار بیاید و در راستای هماهنگی و ایجاد وحدت بیش از پیش تلاش کند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها