رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294731

اردوغان: ترامپ از من عذرخواهی کرد

ساعت24-رئیس‌جمهور ترکیه گفت دونالد ترامپ به دلیل وقوع درگیری در آمریکا هنگام سفر او به واشنگتن، از اردوغان عذرخواهی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه با «پی بی اس» اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پیشتر از وی به دلیل وقوع درگیری ها در واشنگتن هنگام سفر او به واشنگتن در ماه مه سال جاری میلادی، عذرخواهی کرده است.

او در این مصاحبه اعلام کرد: دونالد ترامپ به دلیل وقوع این درگیری ها از من عذرخواهی کرد و گفت که قصد دارد این مسئله را پیگیری کند.

16 مه سال جاری میلادی در پی سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا، محافظان شخصی اردوغان به معترضان کُرد نزدیک سفارت ترکیه در واشنگتن حمله کردند. دست کم 9 نفر در این درگیری ها مجروح و 2 نفر دیگر هم بازداشت شدند.

فیلم هایی از آن روز منتشر شده است که نشان می‌دهد محافظان شخصی اردوغان به معترضان حمله می کنند و آنها را به شدت کتک می زنند. این درحالیست که اردوغان داخل خودروی خود نشسته است.

پیش از این هم مقامات آمریکا و جامعه بین‌المللی از این اقدام وحشیانه انتقاد کردند. وزیر امور خارجه آلمان حتی هشدار داد که محافظان شخصی اردوغان – که در آمریکا متهم شده اند-- حق ندارند با رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس گروه 20 در هامبورگ آلمان به این کشور بیایند.

اواخر ماه اوت، دولت آمریکا 19 نفر از جمله 15 نفر از نیروهای سرویس امنیتی ترکیه را به دلیل حمله به تظاهرکنندگان متهم کرد.

هفته گذشته، معاون نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد اینکه آمریکا این اتهامات را علیه محافظان شخصی رجب طیب اردوغان وارد کرده است باعث خدشه‌دار شدن روابط ترکیه و آمریکا شده است.


انتهای پیام

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها