رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 295039

میتوان با هدفمند کردن داده‌ها، جلوی بسیاری از بیقانونیها را گرفت/ هر تصمیمی در مجلس گرفته میشود، اعتبار علمی اولیه را ندارد

ساعت24-نائب رئیس‌مجلس تاکید کرد:نماینده‌ای داریم که در همه موارد اظهارنظر می‌کند. آیا از علمش است؟ خیر نیست از بی‌سوادی است. وقتی در هر موضوعی ما اظهارنظر می‌کنیم نتیجه‌اش همین می‌شود که مشاهده می کنیم.

مسعود پزشکیان در همایش فرصت‌ها و چالش‌های دولت دوازدهم با بیان این که حضرت علی می‌فرماید کسی که با تمام وجودش می‌فهمد و با بصیرت عمل می‌کند ابتدای هر کاری باید بداند راه در پیشش به نفع اش است یا خیر، گفت: باید کسی که عمل می‌کند، بداند در جهت هدف است یا خیر ؟ برای این که تصمیم بگیریم باید وقت بگذاریم.

وی ادامه داد: مشکل ما این نیست که نمی‌توانیم عمل کنیم، مشکل ما تصمیم‌گیری است، صبح مدیر می‌گذاریم بعداز ظهر عوض می‌کنیم. ما نقشه راهی نداریم و چون نمی‌دانیم چکار باید انجام دهیم، آدم‌ها را عوض می‌کنیم.

وزیر بهداشت دوره اصلاحات تاکید کرد: الان هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود اعتبار علمی اولیه را ندارد زیرا ما داده‌های درست و علمی نداریم.

پزشکیان با اشاره به این که گرفتن تصمیمات نیازمند داده‌های علمی است، گفت: نسخه نوشتن که زمانی نمی‌برد اما برای این که آن را بنویسیم باید چندین ماه فکر کرد.

وی افزود: برای هر کاری داده‌ها مهم است. وقتی می‌گوییم که در بانکی ۸ هزار میلیارد تومان خورده شده قوه قضاییه می‌گوید متهم را گرفته‌ایم. اما بعد دنبال پول می‌گردیم این چه معنی دارد ؟ چرا در اروپا مرزی وجود ندارد؟ چون نمی‌توانند قاچاق کنند. وقتی عدد و رقم معلوم است، نمی‌توان قاچاق کرد اما در این مملکت قاچاق می‌شود و پولش را می‌گیرند.

نائب رئیس‌مجلس ادامه داد: می‌خواهیم طرحی را بررسی کنم اما به خدا قسم یک داده درست نداده‌اند. این که داده به صورت سیستماتیک طبقه‌بندی شود در کشور ما وجود ندارد.

پزشکیان با اشاره به این که برخی از امور شفافیت ندارند، گفت: چرا نمی‌توانیم یارانه‌ها را به افراد نیازمند بدهیم چون داده‌ها درست نیست، بعد از سفری که به کره داشتم به آقای ربیعی گفتم اگر شده ۱۰ هزار میلیارد تومان خرج کنید اما سیستم درستی را تعبیه کنید.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات عنوان کرد: ابتدا باید حرف درست را زد و سپس حرف درست را درست اجرا کرد.

وی افزود: هر هفته در نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، این تقوا چیست؟ حضرت علی می‌گوید تقوا اسب رامی است که در اختیار مومن است اما در زبان مدیریت یعنی حرکت بدون خطا، اما آیا در حال حاضر این امر اجرا می‌شود؟

نائب رئیس‌مجلس با بیان اینکه ما حرف محکم نمی‌زنیم زیرا کار کارشناسی نمی‌کنیم، گفت: نماینده‌ای داریم که در همه موارد اظهارنظر می‌کند. آیا از علمش است؟ خیر نیست از بی‌سوادی است. وقتی در هر موضوعی ما اظهارنظر می‌کنیم نتیجه‌اش همینی می‌شود که مشاهده می کنیم.

وی در خاتمه گفت: معتقدم دولت باید داده‌ها را هدفمند کند زیرا از این طریق می‌توان مقابل بسیاری از بی‌قانونی‌ها نظیر رانت و قاچاق را گرفت. داده‌ها که مشخص شود افراد بر اساس لیاقت و شایستگی خودشان بر سر کار قرار می‌گیرند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها