رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 296800

دمشق باز هم انحلال ائتلاف ضد داعش را خواستار شد

ساعت 24- وزارت خارجه سوریه مجددا خواهان توقف فوری جنایت‌های ائتلاف ضد داعش و انحلال هرچه سریع‌تر این ائتلاف شد.

دمشق
div>

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره ادامه تجاوزات ائتلاف اعلام کرد: طی ماه‌های اخیر یک روز نبوده که نیروهای ائتلاف غیرقانونی تجاوزات خونینی علیه غیرنظامیان بی‌گناه مرتکب نشده باشند. سوریه بارها نامه‌هایی را درباره این تجاوزات برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاده و از شورای امنیت خواسته فورا اقدامات ائتلاف را متوقف کنند اما ائتلاف ضد داعش از قتل سیستماتیک غیرنظامیان و انهدام زیرساخت‌ها در سایه سکوت بین‌المللی دست نکشیده است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها آورده است: جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ شهرک الصور در حومه دیرالزور را با بمب‌های ممنوعه بمباران کردند که به کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.

در این نامه‌ها آمده است: جنگنده‌های ائتلاف مرتکب جنایت دیگری در شهرک مرکدا در جنوب شهر حسکه شدند که به کشته شدن سه غیرنظامی سوری از جمله دو زن و یک عراقی منجر شد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرده است: سوریه مجددا تجاوزات ائتلاف ضد داعش و جنایت‌های جنگی علیه بشریت را به شدت محکوم کرده و بار دیگر خواهان انحلال این ائتلاف و توقف فوری اقدامات آن شد. ما از تمامی کشورهایی که به دستورات این ائتلاف عمل می‌کنند می‌خواهیم از ائتلافی که وجهه‌اش خدشه‌دار شده و خون بسیاری از سوری‌ها را ریخته بیرون بیایند.

در نامه‌های این وزارتخانه آمده است: باید به این مساله توجه کرد که نیروهای برخی از کشورهای عضو ائتلاف از داعش حمایت مالی و لجستیکی به عمل می‌آورند و افکار عمومی جهان نمی‌توانند جنایتی را که ائتلاف علیه ارتش سوریه در دیرالزور انجام داد، فراموش کنند؛ جنایتی که به کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه و اشغال این منطقه و تشدید محاصره دیرالزور منجر شد. این اقدام نشان دهنده هماهنگی میان آمریکا و داعش است. هواپیماهای آمریکایی اخیرا بسیاری از فرماندهان داعش را به مکان‌های نامعلوم منتقل کردند. ما بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم برای توقف جنایت‌های وحشیانه ائتلاف وارد عمل شود و به مسؤولیت اصلی خود درباره حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها