رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 297975

سفیر مکزیک با امیرعبداللهیان دیدار کرد

ساعت 24- «سگبه کامارنا» عصر امروز در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار کرد.

امیر عبداللهیان
div>

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل عصر امروز چهارشنبه (12 مهرماه) با «سگبه کامارنا» سفیر مکزیک در تهران دیدار کرد.

بنابراین گزارش، در این نشست، امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی درباره حادثه زلزله مکزیک، گفت: مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران و همچنین سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با سازمان‌های ذیربط در مکزیک، درخصوص زلزله، تجارب خود را تبادل کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و صنعتی در دو کشور، افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق از این توانمندی‌ها در بخش‌های انرژی، کشاورزی و صنعتی در راستای منافع دو ملت بهره برد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی آماده رایزنی و تسهیل امور در این حوزه‌ها است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در پایان بر توسعه و گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس جمهوری اسلامی ایران و مکزیک تأکید کرد.

همچنین «سگبه کامارنا» سفیر مکزیک نیز در این دیدار از ابزار همدردی جمهوری اسلامی ایران درخصوص وقوع زلزله در مکزیک تشکر کرد و بر تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به ارتباط سیاسی و پارلمانی دو کشور، بر ادامه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و همکاری‌های چندجانبه ابراز علاقمندی کرد.

در این ملاقات آخرین مناسبات پارلمانی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همکاری‌های تهران و مکزیکوسیتی در یکصد و سی و هفتمین نشست روسای مجالس جهان (IPU) که به زودی در روسیه برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار گرفت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها