رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299732

دادستان کل کشور: اختلاسی کشف کرده ایم اگر ورود کنیم به برخی می رسیم که بعد می گویند قوه قضاییه سیاسی عمل می کند

ساعت24-دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا با اختلاس کلانی مواجه شده که برای ورود به آن مردد است.

545623
حجت الاسلام و المسلمین منتطری دادستان کل کشور در مراسم تاسیس سازمان بازرسی کل کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: نظام بانکی ما دچار مشکل است و دلیل آن هم وام‌های کلان و سودهای زیاد است و در حال حاضر بیش از 12 تا 13 پرونده انتظامی در حوزه انتظامی بانک مرکزی داریم و این مشکل به یک چاه بی انتها تبدیل شده است.

وی افزود: کار باید به مردم سپرده شود و دولت فقط باید نظارت کند و خصوصی سازی راهکار این مسئله است.

دادستان کل کشور گفت: امروز باید از نظارت سیستماتیک استفاده کنیم و از رئیس سازمان بازرسی کل کشور می خواهیم تا نظارت سیستمی را افزایش دهد و اگر قانون اشکال دارد به مجلس بروید و قانون را تغییر دهید. امروز گذاشتن چند بازرس در هر سازمانی جواب نمی دهد و باید وارد سیستم بانک ها شد و از سیستم های روز استفاده کرد و چه اشکالی دارد که وارد سیستم بانک‌ها شد.

دادستان کل کشور گفت: باید با فساد مقابله کرد و بخشی از فساد طبیعی است و همه در راه راست حرکت نمی کنند، اما اینکه فساد به این گونه باشد درست نیست. حال دستگاه قضا می‌خواهد با فساد مقابله کند و با مسائلی مواجه می شود که با هیچ عقلی سازگار نسیت.

وی گفت: وقتی قوه قضاییه می‌خواهد با یک جریانی مقابله کند، می‌گویند قوه قضاییه سیاسی عمل می‌کند و یک آقایی می‌گوید قوه قضاییه بیکار است و افراد را احضار می‌کند و هر زمانی که قوه قضاییه خواست در هر کاری وارد شود، یک مهر سیاسی زیر آن می‌زدند. در زمان انتخابات با تخلفات زیادی روبه رو بودیم که بنده در بطن آن‌ها بودم و حال که خواستیم برخورد کنیم، گفتند که برخورد سیاسی است و این حرف‌ها ناظر بر یک دولت خاص نیست و در تمام دولت ها وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: در یک واگذاری یک اختلاس کلان شد و قوه قضاییه نمی داند باید ورود پیدا کند یا نه. اگر ورود کند به برخی مهره ها می رسد که بعد می گویند قوه قضاییه سیاسی عمل می کند و قوه قضاییه یک جناح است که می خواهد جناح مقابل را زمین بزند. این حرف ها درست نیست و پاسخ بنده به این افراد این است که آیا تضعیف و زدن بر سر قوه قضاییه به نفع کشور است؟. آقای نماینده ای که از رانت استفاده می‌کنی، دنبال مسئله ای هستی که موردی را ببینی و در مورد آن مقابله بنویسی.

دادستان کل کشور افزود: نقد بر قوه قضاییه ایرادی ندارد و باید علمی باشد، اما حمایت از یک جریان و محکومان خاص نشان می دهد که این افراد دنبال عدالت نیستند و این کار نه از سوی نماینده مجلس و نه از سوی یک قاضی پسندیده است.

متتظری گفت:یکی از کارهای واجب در سازمان بازرسی کل کشور اسیب شناسی سازمان است.

وی گفت:بگذارید دستگاه قضایی در چهارچوب عدالت به وظایف خود عمل کند و قوه قضاییه باید متقدر در مسایل بیرونی و درونی باشد و اگر اقتدار قوه قضاییه حفظ شود که کشور کمک می کند و اگر انتقادی دارید علمیو درست مطرح کنید در طی این چند سال هیچ فردی نیامد بگوید در فلان پرونده مشکل وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت:اقای نماینده ای که به پرونده ای دسترسی نداری چرا همین جور چشم بسته تیری رها می کنی و حرف می زنی این تیر ممکن است به سینه قوه قضاییه برخورد کند اما چه کسی از آن نفع می برد ؟

وی افزود:هیچ دستکاهی به اندازه قوه قضاییه در داخل خودش عوامل نظارتی نداردو 9دستگاه بران نظارت می کند اما با این نظارت ها ممکن است تخلفی رخ دهد که ما با ان برخورد می کنیم در همین چند سال گذشته تعدادی قاضی از خدمت منفصل شد که نشان می دهد دستگاه قضایی ازدورن خودش هم نظارت می کند و اینها را نمی بینند و فقط انتقاد می کنند و حال در این شرایط عوامل خارج از کشور هم از این فرصت استفاده می کنند و می خواهند دستگاه قضا را تضیعیف می کنند.

وی افزود:افرادی که قصد براندازی کشور را دارند به چند دستگاه هجمه می کنند که یکی از انها دستگاه قضا است و برنامه ریزی شده حرکت خود را ادامه می دهند و این تهاجم از اول انقلاب ادامه دارد و به عناوین مختلف به قوه قضاییه تهاجم می کنند و یکی از راه ها این است که اعتماد مردم را از قوه قضاییه بی اعتماد کنند.

دادستان کل کشور گفت: امروز همسن کار را با سپاه پاسداران می کنند و قصد دارند سپاه پاسداران را جز گروه های تروریست قرار دهند سپاهی که از دل مردم و ابتدای انقلاب شکل گرفت و اگر سپاه قدس نبود نمی شد با داعش مقابله کرد و وضع سوریه این چنین نبود و سردار سلیمانی نمادی از سپاه پاسداران که با داعش مقابله می کند و این جای تاسف است که سپاه نیروی تروریستی باشد و امریکا و داعش نباشد و جهان به کدام سمت می رود و جای تاسف است.

منتطری گفت:سپاه نوری نیست که با فوت شما خاموش شود بلکه ریشه خودتان می سوزد.

وی بیان داشت:سپاهیان خون خود را با خون مردم سوریه مخلوط کردند و خون دادند و این کار ماست که نباید بگذاریم که سپاه تضعیف شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: همین امروزتیتر برهی روزنامه ها را دیدم که جای تاسف بود در روزی که دشمن به دنبال این است که نیروی سپاه را نیروی ترویستی اعلام کند فقط می توانیم بگوییم که کسانی که این تیتر ها را می زنند از عوامل خارجی هستند و نظام جمهوری اسلامی به لطف خدا مقاوم ایستاده است اما برخی از این عوامل که کرم صفتانه کار می کنند به جایی نمی رسند و نظام تا یک زمانی به آنها فرصت می دهد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها