رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300156

ورود نیروها و تجهیزات نظامی ترکیه به ادلب سوریه

ساعت 24- یک گروه از نیروهای ارتش ترکیه به استان ادلب سوریه رفته‌اند و قرار است شمار دیگری از این نیروها وارد سوریه شوند.

style="text-align:justify">منابع خبری از ورود سربازان ترکیه به استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر می‌دهند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که 80 سرباز از نیروهای ویژه ترکیه به همراه 12 خودروی زرهی در اواخر شامگاه گذشته وارد ادلب شده اند و احتمال میرود که 40 سرباز دیگر بعدا به جرگه این نیروها بپیوندند.

مسئول دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» وابسته به ارتش آزاد نیز در صفحه توئیتری خود تأکید کرد که نیروهای ترکیه از ریف شمالی ادلب در حال ورود به اراضی سوریه هستند.

وی میگوید که هدف نیروهای تُرک، استقرار در مراکز نظارتی بر اساس توافقات آستانه 6 و بستن راه به روی «تجزیه طلبان» (نیروهای دموکراتیک سوریه) برای عدم ورود به ادلب و سپس «جسر الشغور» و رسیدن به گذرگاه دریایی است.
ارتش ترکیه در جنوب این کشور یگانهای نظامی خود را افزایش داده بود و اعلام کرده که این مسئله در راستای عملیات استقرار نیروها در منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه است.

ارتش ترکیه چهارشنبه هفته جاری فعالیتهای شناسایی خود را آغاز کرد تا به عنوان یکی از طرفهای ناظر، مراکز نطارت بر آتش بس در مناطق کاهش تنش در ادلب را تشکیل دهد.

نیروهای ناظر متشکل از یگانهای نظامی کشورهای ضامن آتش بس در سوریه یعنی جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه است.

به گزارش الجزیره، 30 خودروی نظامی ترکیه از گذرگاه «باب الهوی» به همراه چندین سرباز وارد سوریه شده اند.

شاهدان عینی حاضر در خاک سوریه نیز گفتند که 5 خودروی زرهی ترکیه از شهر «داره عزه» در ریف غربی حلب عبور کرده و به سمت مراکز نزدیک به مناطق استقرار یگانهای مدافع خلق کُرد رفته است.

گفته میشود که یک گروه از نیروهای ترکیه عازم ارتفاعات «الشیخ برکات» -مرتفعترین منطقه جغرافیایی در استان حلب- و گروه دیگر به سمت یک روستا در مجاورت نیروهای مدافع خلق کُرد خواهد رفت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها