رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300290

4 طلا و 3 نقره برای کشتی گیران ساحلی ایران

ساعت 24- در روز نخست رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی جهان، کشتی گیران ایران در اوزان مختلف به 4 مدال طلا و 3 نقره دست یافت.

style="text-align:justify">به گزارش فدراسیون کشتی، تیم ایران توسط رضا مقدسی در وزن 60 کیلوگرم نوجوانان، رضا شیرازی در وزن 60 کیلوگرم جوانان، امید حسن تبار در وزن 80 کیلوگرم بزرگسالان و سید جعفر قاسمی در وزن 60 کیلوگرم آلیش به مدال طلا، امیرحسین هادی پور در وزن 70 کیلوگرم نوجوانان، محمدرضا پاکپور در وزن 80 کیلوگرم جوانان و محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم بزرگسالان به مدال نقره و امیرحسین اسماعیلی در وزن 70 کیلوگرم نوجوانان به مدال برنز دست یافت.

رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی جهان از صبح امروز (جمعه) در شهر دالیان کشور ترکیه آغاز شد که نتایج نمایندگان کشورمان در مسابقات روز نخست به شرح زیر است:
در کشتی ساحلی نوجوانان و در وزن 60 کیلوگرم رضا مقدسی در دور نخست از سد لایونیس موستوپولیدیس از یونان گذشت و در دور بعد نیز مهمت کایرات از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز علی جنچ از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مصطفی ایلهان از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 70 کیلوگرم نیز امیرحسین هادی پور در دور اول مقابل فاتح کایرات از ترکیه به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز استینر بیورندال از نروژ را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در همین وزن امیرحسین اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان در دور نخست جاکو کیویماگی از استونی را مغلوب کرد و در دور بعد نیز از سد برنارد بیگلی از اتریش گذشت. دو نماینده کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که هادی پور به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد و اسماعیلی نیز راهی دیدار رده بندی شد. امیرحسین هادی پور در دیدار فینال مغلوب اینیات اولاه از کره شمالی شد و به مدال نقره رسید، اسماعیلی نیز در دیدار رده بندی فاتح کایرات از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در کشتی ساحلی جوانان و در وزن 60 کیلوگرم رضا شیرازی در دور اول یاسین رازاک از مراکش را شکست داد وی در دور بعد آندره سیلوا از لهستان را شکست داد و در دور سوم نیز شوکرو کاراپینار از ترکیه را از پیش رو برداشت و به عنوان نخست رسید. (این رقابت ها دوره ای و با حضور 4 نفر برگزار شد.)
در وزن 80 کیلوگرم محمدرضا پاکپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم فتفاتسیدیس گئورگیوس از یونان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز اوموت بایراکلی از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت، اما در دیدار فینال مقابل اومر فاروق کارادینیز از ترکیه شکست خورد به مدال نقره رسید.
در کشتی ساحلی بزرگسالان و در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری در دور اول ولی یانتیر از ترکیه را شکست داد وی در دور بعد تاسکودیس آپوستولوس از یونان را مغلوب کرد و در دور سوم نیز ایوان چیفلیکلی از اوکراین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نادری در مرحله نیمه نهایی نیز با شکست میشل پیترس از آمریکا به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار نهایی مقابل سیمون رادولوف دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین مغلوب و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 80 کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، امید حسن تبار به ترتیب از سد کولوچیدیس گئورگیوس از یونان، سرگئی ولیکسار از اوکراین، اوندر دوغان از ترکیه و کاپاگلو راولوس از یونان گذشت و به مدال طلا رسید.
همچنین در رقابت آلیش (ساحلی) در بخش فرنگی در وزن 60 کیلوگرم که با حضور 5 نفر و به صورت دوره ای برگزار شد، سید جعفر قاسمی به ترتیب با غلبه بر کوین آس از استونی، سرکان کاووس اوغلو از ترکیه، ریدوان کایا از ترکیه و میلای کریسزان از مجارستان به مدال طلا دست یافت.
رقابت های اوزان 70+ کیلوگرم کشتی نوجوانان، 70 و 80+ کیلوگرم کشتی جوانان و 90 و 90+ کیلوگرم کشتی بزرگسالان نیز فردا (شنبه) برگزار می شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها