رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302294

پوردستان: مذاکره برای خرید جنگنده روسی ادامه دارد/ متولی آموزش در سوریه و عراق، سپاه قدس است

ساعت24- جانشین فرمانده کل ارتش می‌گوید: رایزنی‌ها با طرف روسی برای کسب موافقت جهت خرید جنگنده سوخو ۳۰ را ادامه می‌دهیم اما فعلا قطعنامه‌های سازمان ملل مانع این کار هستند.

امیرپوردستان
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پاسخ به این سئوال که «تکاوران ارتش یا تیپ 65 و بقیه یگان‌ها هنوز هم مأموریت مستشاری در منطقه انجام می‌دهند یا نه؟» گفت: این درخواست را نه فقط بنده، بلکه کارکنان نیروی زمینی داشتند و فشار زیادی آوردند که باید در سوریه حضور داشته باشیم. رایزنی‌هایی با سردار سلیمانی و ستادکل نیروهای مسلح شد، مجوزهای لازم صادر شد و ما برای اولین مرحله تکاوران تیپ 65 نیرو مخصوص را فرستادیم و انصافا توانمندی‌شان به گونه‌ای بود که یک تیپ مالک اشتر در آنجا تشکیل شد، تکاوران ما هم فرمانده این تیپ بودند و نیروها هم از تیپ فاطمیون بودند. در عملیات 21 فروردین حقیقتا کار بزرگی انجام دادند. کاری کردند کارستان. کاری که در منطقه زیتان انجام شد کار بسیار ارزشمندی بود و تعداد زیادی از نیروهای جبهه النصره را به درک واصل کردند و اقتدار سربازان ولایتمدار را نشان دادند.

اهم اظهارات پوردستان به شرح زیر است:
*الحمدلله حضور مستشاری کما فی السابق ادامه دارد و علاوه بر آن شاید چیزی که کمتر گفته شده باشد و من به آن اشاره می‌کنم، حضور پشتیبانی نیروی هوایی ارتش است که کارکنان نیروی هوایی با هواپیماهای نهاجا نزدیک به سه سال است که دارند پشتیبانی می‌کنند. البته جنگنده‌های ما حضور ندارند اما ترابری نیروی هوایی ما دارد کار انجام می‌دهد. هواپیماهای C-130 و هم هواپیماهای 747 ما هستند و بسیاری از روستاهایی که در محاصره قرار گرفتند، توسط این هواپیماها امدادرسانی می‌شود و این امدادرسانی و غذارسانی و سایر ملزوماتی که مورد نیاز روستاها هست، دارد انجام می‌شود ضمن اینکه نیروی زمینی هم نیروهایش کما فی السابق حضور دارند.

*{آیا سطح حضور مستشاری ما در سطحی است که نیرو و فرمانده اعزام می‌کنیم یا اینکه تجهیزات خاصی مثل توپخانه نیز به آنجا می‌بریم؟}: نیروهایی که در آنجا حضور دارند، نیروهای مستشاری هستند. امروز در سوریه یک بارقه امیدی هست و آن هم اینکه ارتش سوریه به خودباوری رسیده است و هم اقداماتی که من جا دارد از شهید همدانی یاد کنم که یک بنای بسیار نیکو را این شهید بزرگوار گذاشتند و دفاع وطنی یعنی بسیج را تشکیل داد.این شجره طیبه‌ای که حضرت امام(ره) بنا نهاده است، ثمرات و نتایج شیرینی داشته یعنی شجره طیبه‌ای که "اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء". ما می‌بینیم که وقتی داعش در عراق می‌آید 2 لشکر ارتش عراق در موصل هستند و داعش با 400 تا 500 نفر می‌آید و این شهر را از این دو لشکر می‌گیرد. این یک ارتش فشل است.

*وقتی حشد الشعبی قوی تشکیل می‌شود، ارتش قوت می‌گیرد جان می‌گیرد پا می‌گیرد و می‌آید در مقابل داعش می‌ایستد. همین حرکت را در سوریه هم می‌بینیم، ارتش سوریه ارتشی نبود که بتواند در مقابل النصره و داعش و احرار الشام بایستد اما وقتی که بسیج شکل می‌گیرد و نیروهای مردمی آن رشادت را نشان می دهند، تدین‌شان و روح میهن پرستی‌شان سبب می‌شود که اینها جان بگیرد، این نهالی بود که شهید همدانی کاشتند و جا دارد به روح بلند ایشان درود بفرستیم.

*{آیا نیروهای ارتش در آموزش دادن نیروهای ارتش سوریه نقش داشته‌اند؟}: یک کار مشترک بود. بچه‌های ما مستقلا کاری را انجام ندادند. قرارگاه سپاه قدس در آنجا بود و نیروهای ما مامور به قرارگاه سپاه قدس بودند. یعنی متولی آموزش در سوریه و عراق، سپاه قدس است بچه‌های ما زیر نظر سپاه قدس کار انجام می‌دهند و مستقلا کاری را انجام نمی‌دهند.

* حضور مستشاری برای آموزش است، یک حوزه‌هایی تعمیرکار هم فرستادیم برای تعمیر تانک‌ها اما با نظر سپاه قدس انجام شد.

*مبنای خرید جنگنده، نوسازی ناوگان نیروی هوایی ارتش است. ما بنا داریم ناوگان نیروی هوایی ارتش را نوسازی کنیم. با طرف روسی هم صحبت شد و موافقت هم شد اما قطعنامه 2231 سازمان ملل مانع شد که این کار انجام شود. اما رایزنی‌ها با طرف روسی برای کسب موافقت جهت خرید جنگنده سوخو 30 را ادامه می‌دهیم اما فعلا قطعنامه‌های سازمان ملل مانع این کار هستند.

امیراسماعیلی: نیروهای مسلح می توانند بلایی بر سردشمنان بیاورند که فرصت گریه پیدا نکنند
همچنین مهر نوشت:

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در دیدار با فرزندان و همسر شهید مدافع حرم جاوید الاثر محمد رضا یعقوبی گفت: امروز از یکسو نیروی دریایی ارتش و سپاه آماده است در صورتی که دشمن قصد تعدی به مرزهای آبی ایران را داشته باشد، آنها را تکه تکه کند و در سوی دیگر، نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی می توانند بلایی بر سر دشمنان بیاورند که حتی فرصت گریه کردن را هم نخواهند داشت.

وی با اشاره به توهین های مکرر آمریکایی ها به ملت، دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اذن رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهیم داد.همبستگی ملت ما فقط زیر پرچم ولایت و با فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر می شود.

امیر اسماعیلی همچنین در دیدار خانواده سرهنگ شهید علیرضا محمدی با قدردانی از صبر و مقاومت خانواده های شهدا گفت: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است واین عزیزان با تحمل سختی های فراوان الگویی ارزشمند برای نسل امروز هستند. سرکشی از خانواد های شهدا باید دراولویت کارهای مسئولان قرارگیرد در غیر این صورت باید پاسخگوی شهدا باشیم.

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها