رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302669

همه سلایق سیاسی، لغوعضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را غیرقانونی میدانند

ساعت24-یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: حکم تعلیق موقت آقای نیکنام اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است.

پروانه مافی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در یک تذکر شفاهی اعلام کرد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که عضویت سپنتا نیکنام منتخب شورای پنجم شهر یزد طی حکمی به صورت موقت تعلیق شد.

وی افزود: این حکم توسط دیوان عدالت اداری و برحسب نظر شورای نگهبان مبنی بر خلاف شرع بودن تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ابلاغ شده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در ادامه به تبصره یک این ماده اشاره کرد و گفت: حکم تعلیق موقت آقای نیکنام اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: چگونه یک فرد در حالی که عضو شورای چهارم شهر یزد بوده و صلاحیتش از مجرای قانونی مربوطه برای ورود به شورای پنجم تایید شده، اکنون بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، فاقد صلاحیت شناخته می‌شود؟! چگونه می‌شود همه طیف‌ها و جریان‌های فکری با وجود اختلافات فکری و سلیقه‌ای در این مسئله خاص هم‌نظر باشند و لغو عضویت ایشان را غیرقانونی بدانند؟! چرا با وجود همه این ابهامات، نشانی از رفع ابهام و پاسخگویی به مردم توسط نهادهای ذیربط وجود ندارد؟!

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حکومت‌رانی مطلوب نمی‌توان و نباید نسبت به مسائلی که به نوعی سرنوشت جامعه به آن گره خورده توضیح نداد و هزینه‌های روحی روانی بی‌دلیل افزایش داد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین گفت: حضور یک نماینده زرتشتی درشهری که اقلیت شهروندانش زرتشتی هستند، نه‌تنها معقول بلکه از منظر حکم‌فرمایی مطلوب و لازم است. مسئله مدیریت و ولایت غیرمسلمان بر مسلمان هم مردود است.

مافی در پایان تصریح کرد: این چالش هرچه زودتر حل شود یا در سطح شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص موضوع را حل و فصل کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها