رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302679

ریابکوف: آژانس اجازه بازرسی مراکز نظامی ایران را ندارد/ هیاهو در این خصوص بی مورد است

ساعت24-سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی مراکز نظامی ایران را ندارد و هیاهو و سر و صدای برخی کشورها در این خصوص بی مورد و ساختگی است.

ریابکوف در گفت و گو با خبرگزاری ایتارتاس، در مورد بحث هایی که در نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای مسکو در خصوص بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز اتمی ایران صورت گرفت، اظهار کرد: روسیه گوشزد کرده است آژانس بین المللی انرژی اتمی چنین مجوزی را (بازرسی مراکز نظامی) ندارد.

وی افزود: به صراحت می گویم اهمیت ساختگی به وجود آمده در باره موضوع فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در بند 'Т' (مربوط به مراکز اتمی ایران) در برجام که بسیاری از آن سخن می گویند برای روسیه مهم نیست.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: بر این باوریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از چنین مراکزی مجوز ندارد و چنین مجوزی را نمی تواند دریافت کند زیرا بند 'Т' مربوط به مسائلی می شود که در حوزه اختیارات و صلاحیت آژانس نیست.
وی افزود: اما در این مورد و نیز بحث های در باره برنامه موشکی ایران برخی شرکا، سخنان غیرمنطقی می گویند و نمی توانیم آنها را متقاعد کنیم.

ریابکوف گفت: با توجه به اینکه برخی از آنها بر بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز نظامی ایران اصرار دارند به آنها توصیه کردیم این گونه ادعاها را در نشست کمیسیون مشترک برجام مطرح کنند.

ترامپ که برای خودداری از اجرای برجام بهانه جویی می کند موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران را مطرح کرده تا تهران را در جایگاه متهم قرار داده و از این توافق بین المللی خارج شود.
ایران با این درخواست غیرمنطقی مخالفت و اعلام کرده است که به بازرسان خارجی اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت به تازگی در این باره گفت: وزارت امور خارجه و دستگاه‎های مسئول با صراحت اعلام کرده اند که اطلاعات اماکن نظامی ایران طبقه بندی شده وسری است و دست یابی به این مکان ها – آن هم آمریکا- قطعا بیان آروز آنان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها