رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 304440

انعقاد 3 تفاهمنامه بین وزارت صنعت و وزارت علوم

ساعت 24- معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از انعقاد سه تفاهمنامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد.

div>

دکتر قبادیان گفت: سه تفاهمنامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده که یکی از این‌ها در ارتباط با فعالیت دانشجویان با واحدهای صنعتی است که خود به دو بخش تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بخش اول مربوط به دانشجویان کارشناسی است که بنابر آن دانشجویان این مقطع می‌توانند کارآموزی خود را در طول تحصیل در واحدهای صنعتی، معدنی و اقتصادی انجام دهند.

معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این به این معنا نیست که تا به حال این همکاری انجام نشده است اما این فعالیت‌ها تاکنون پراکنده بوده و بدون برنامه ریزی و ساماندهی انجام می‌شده است.

قبادیان اظهار کرد: برای اولین بار در سال 96 سامانه ملی کارآموزی راه افتاده است که از این طرف بنگاه‌های اقتصادی در این سامانه اعلام می‌کنند که در چه رشته‌هایی کارآموز می‌پذیرند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها، دانشجویان خود را متناسب با رشته‌های تخصصی به بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی اعزام می‌کنند.

وی از ثبت‌نام 60 هزار دانشجو در طول سه ماه گذشته در این سامانه خبر داد و گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده تا پایان سال نیم میلیون دانشجو از طریق این سامانه به بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی اعزام می‌شوند.

معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تفاهمنامه دیگری در خصوص دانشجویان ارشد و دکترا منعقد شده که طبق آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را در زمینه های مورد نیاز صنعت، معدن و تجارت انجام دهند و مورد حمایت قرار گیرند.

قبادیان یادآور شد: البته این حمایت مشروط بر آن است که این پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در زمینه‌های مورد نیاز صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی در پایان با اشاره به تفاهمنامه دیگری که زمینه ورود استادان دانشگاه به عرصه صنعت با عنوان «فرصت مطالعاتی صنعتی» را فراهم می‌کند، اظهار کرد: چنین تفاهمنامه‌ای تا به حال در کشور وجود نداشته است و تا به حال 130 مورد واحد صنعتی در این زمینه اعلام نیاز کرده‌اند که این طرح برای دو طرف جذابیت‌هایی دارد اما متاسفانه از سمت دانشگاه‌ها استقبال از این طرح کمتر بوده است که شاید بتوان علت آن را اطلاع‌رسانی ضعیف وزارت علوم در این زمینه دانست زیرا خیلی از استادان و دانشگاهیان در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها