رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 307447

در سفر به استانبول کجاها برویم؟

رپورتاژ خبری/پیش از اینکه تصمصیمی برای خرید تور لحظه آخری استانبول داشته باشید بهتر است اطلاعات خود را در مورد این شهر افزایش دهید تا با دیدی کامل اقدام به شروع سفر نمایید.

پیش از اینکه تصمصیمی برای خرید تور لحظه آخری استانبول داشته باشید بهتر است اطلاعات خود را در مورد این شهر افزایش دهید تا با دیدی کامل اقدام به شروع سفر نمایید. استانبول شهری است که تلفیقی از فرهنگ و تاریخ را در خود دارد. این ویژگی سبب می شود جذابیت های بسیاری برای گردشگران از سراسر دنیا داشته باشد. استانبول که در زمان نوسنگی بنا شده، امروزه یکی از شهرهای مدرن است که میراث تاریخی ای از مساجد، قصر های سلطنتی ، کلیساها و بازارهای سنتی را در دل خود جا داده است. با قرار گرفتن در میان شرق و غرب، بزرگترین شهر ترکیه، پرتویی از جذابیت و هیجان را به تمامی گردشگران ارائه می دهد. پیش از خرید تور استانبول ، در زیر به برخی از جذابیت های این شهر توریستی اشاره می کنیم:

  • ایاصوفیه

ایاصوفیه در وقع از ابتدا پرستشگاهی برای مذاهب مختلف بوده است. این بنا در سال 537 بنا شد و در ابتدا قصر شاه قسطنطنیه بود و برای مدت 60 سال نیز به عنوان کلیسای کاتولیک روم به کار میرفت. در سال 1435 به عنوان مسجد پذیرفته شد و تا سال 1931 نیز به همین صورت باقی ماند. بازگشایی مجدد آن به عنوان موزه در سال 1935 صورت گرفت. این بنا در آن زمان به عنوان بزرگترین قصر جهان شناخته می شد و به عنوان منبع الهامی برای ساخت سایر مساجد نظیر «مسجد آبی رنگ» شد. دلیل اصلی شهرت این ایاصوفیه موزاییک ها و کاشی کاری های نقاشی شده با الهام از مذاهب مختلف است.

  • مسجد آبی رنگ

مسجد آبی(رنگ) در قرن 17 ساخته شده است و به عنوان پرستشگاهی تاکنون باقی مانده است. برای دیدن این مکان تاریخی ارزشمند که مشتمل بر 20 هزار کاشی سرامیکی با طراحی گل های لاله و 200 پنجره ی شیشه ای است، نیاز به هزینه ی بسیاری نیست. این مسجد در زمان سلطان احمد ساخته شده است و نامگذاری آن به واسطه کاشی کاری‌های آبی رنگ خود است.

  • کاخ موزه توپکاپی

کاخ موزه توپکاپی یکی از جاذبه های توریستی استانبول است که حتما باید آن را ببینید. این کاخ موزه شامل 5 کیلومتر دیوار سنگی است که 27 برج دارد. این کاخ بر تپه ای مشرف به دریای مرمره قرار دارد و به قرن 15 برمیگردد. در آن زمان محل سکونت پادشاهان عثمانی بوده است اما اکنون بزرگترین و قدیمی ترین موزه ی جهان به شمار می رود. در این کاخ موزه می توان مجموعه ای از حرم سراها، اسلحه ها و طلاهای پادشاهان را مشاهده کرد.

  • بازار بزرگ

عاشقان خرید نباید فرصت دیدن بازار بزرگ را از دست بدهد. این بازار با دارا بودن 5000 مغازه یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است. در بازار بزرگ می توانید اقلامی نظیر جواهرات، فرش و قالی، اشیای عتیقه و سرامیک های دست ساز را پیدا کنید. اینجا جایی است که مشتریان می توانند سکه های قدیمی، طلاهای نایاب و وسایل عتیقه را پیدا کنند.

  • مسجد سلیمانیه

بازدیدکنندگان این مسجد می گویند زیبایی و آرامش اینجا برای آن ها حسی روحانی به ارمغان می آورد. این مسجد به دستور سلطان سلیمان در 1550 بنا شده است و تلفیقی از زیباترین معماری اسلامی و روم شرقی است. این مسجد طی سال ها به خصوص زمان جنگ جهانی اول مقداری تخریب شده است و در اواسط قرن بیستم مورد بازسازی قرار گرفت. چهار مناره ی بزرگ این مسجد نمادی در شهر استانبول است که نشان دهنده ی سازنده ی این بنا یعنی سلطان سلیمان است.

  • کاخ دولما باغچه

بسیار اشرافی، حیرت انگیز و زیبا؛ تنها بخشی از صفاتی است که می توان برای این کاخ به کار برد. این بنای زیبا در قرن 19 با تلفیقی از معماری عثمانی و اروپایی کلاسیک ساخته شده است. موقعیت این کاخ بی نظیر است و در سواحل اروپایی تنگه ی بوسفر قرار گرفته است.

  • آب انبار قصر سلطنتی

این آب انبار، آب مورد نیاز ساکنان استانبول را از قرن 6 تامین می کند، زمانی که جاستینی اول، امپراتوری روم، دستور ساخت آن را داد. بازدید از این مکان گردشگران را درباره ی تکنولوژی مدرن به کار رفته برای ساخت این آب انبار در آن زمان، متحیر خواهد کرد. این آب انبار توانایی نگهداری 2.8 میلیون مکعب فوت آب را داراست.

  • کلیسای چوره

ممکن است کمی از مسیر گردشگری شما دور باشد، اما تمامی بازدیدکنندگان تاکید دارند که هنر زیبای روم شرقی ارزش بازدید آن را دارد. این بنا به زمان کنستانتین برمی گردد و در ابتدا صومعه بوده است، چند قرن بعد تبدیل به مسجد شد و از سال 1948 به بعد تبدیل به موزه گردید. کاشی کاری ها و موزاییک های نقاشی شده از زندگی حضرت عیسی و مادرش حضرت مریم، بسیار باشکوه و دیدنی است.

  • موزه ی باستان شناسی استانبول

یکی ز مهمترین موزه های ترکیه، موزه ی باستان شناسی است که در واقع مشتمل بر سه موزه است: موزه ی باستان شناسی، موزه ی شرق باستان، موزه ی کاشی کاری. این سه موزه باهم دارای 1 میلیون شی از تمدن سراسر جهان هستند. این موزه در سال 1981 به عنوان اولین موزه ی ترکیه بنا شده است و شامل هزاران صنایع دستی با ارزش است.

  • برج گالاتا

با ارتفاعی حدود 67 متر، برج گالاتا در آسمان های استانبول خودنمایی می کند و چشم اندازی زیبا از بافت قدیمی اطراف به شما می دهد. این برج سنگی قرون وسطی ای که به عنوان برج مسیح نیز شناخته می شود، بزرگترین ساختمان استانبول است که در سال 1348 بنا شده است. در حال حاضر در قسمت بالایی این برج می توانید کافه ها، رستوران ها و باشگاه های شبانه ای را بیایید که به وسیله ی آسانسور می توان به طبقه ی نهم آن رسید و چشم اندازی بسیار حیرت انگیز را مشاهده کرد.

خب حالا شما دارید به استانبول سفر می کنید و ایده ای از کارهای هیجان انگیزی که در آنجا می توانید انجام دهید، ندارید. این قابل درک است! این شهر بسیار پهناور است و چیزهای بسیاری برای عرضه کردن به شما دارد. در زیر 5 کاری را که می توانید در تور استانبول سفرتان را با آن ها شروع کنید را معرفی می کنیم:

  • از بازار ادویه جات دیدن کنید.

این بازار بعد از بازار بزرگ، طولانی ترین بازار سرپوشیده است که شما می توانید انواع ادویه جات، خشکبار، قهوه ی ترکی، برگه های خشک میوه ها و چای را پیدا کنید.

  • کوپیر بخورید.

کوپیر سیب زمینی پخته شده ی شکم پر است. این سیب زمینی با پنیر و کره پر میشود تا به صورت فلافلی و سبک دربیاید. کوپیر می تواند برای شما یک میان وعده ی خوشمزه باشد.

  • رقص درویشان را تماشا کنید.

ترکیه مرکز رقص های دوریشی است. درویشان به دور خود می چرخند و معتقد هستند این کار آن ها را به خدا نزدیکتر می کند و و در واقع آن را یک جشن مذهبی به شمار می آورند.

  • بر روی پل گالاتا پیاده روی کنید.

با پیاده روی بر روی این شما می توانید ماهی گیران محلی، فروشندگان و قایق هایی را ببینید که مسافران را به سمت بوسفر می برند.

  • برای خودتان یک لامپ گوی مانند شیشه ای بخرید.

این گوی شیشه ای رنگی را تقریبا می توانید آویزان شده از تمامی مکان ها در شهر ببینید. این گوی رنگی می توانید بهترین سوغاتی شما برای بازگشت به خانه باشد.حالا اطلاعات مفیدی دارید تا تور استانبول ارزان را بخرید.

استانبول شهری بزرگ با تاریخچه ای طولانی و جذابیت هایی فراوان است. با سفر کردن به وسیله ی تور های مسافرتی شما می توانید مطمئن باشید که از بهترین مناطق توریستی این شهر بازدید می کنید و چیزهای بسیاری می آموزید و وقت خود را به بهترین نحو در سفر مدیریت می کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها