رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308819

مذاکره جابری انصاری با معاون وزیر دفاع روسیه در مورد سوریه

ساعت 24-حسین جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند صلح آستانه و معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در ادامه مذاکرات با مقام های روسی، روز سه شنبه با آلکساندر فومین معاون وزارت دفاع روسیه و آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه دیدار و در باره اوضاع سوریه گفت وگو کرد.

جابری-انصاری-1.jpg
style="text-align:justify">در این دیدار که در وزارت دفاع روسیه در مسکو برگزار شد، تازه ترین تحولات بحران سوریه، مسائل مربوط به مذاکرات سوری آستانه و هماهنگی مواضع دو کشور در این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جابری انصاری پیش از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که مسائل سوریه را با توجه به نتایج نشست های سوری آستانه با طرف روسی بررسی می کند.
همچنین امروز نیز در دیدار جابری انصاری با میخائیل بوگدانف همتای روسی وی اوضاع خاورمیانه بررسی شد.
مذاکرات روز سه شنبه در ساختمان وزارت امورخارجه روسیه برگزار شد و در آن تحولات منطقه با محوریت سوریه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
انصاری در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت با طرف روس در خصوص مسائل سوریه و مذاکرات سوری آستانه گفت وگو کردیم.
وی با بیان اینکه گفت وگوهای بسیارخوبی داشتیم، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امروز در هماهنگی اقدامات مثمر ثمر باشد.
روند مذاکرات چندجانبه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، برای نخستین بار مذاکره مستقیم نمایندگان دولت قانونی سوریه و معارضان مسلح را در پی داشت و همچنین سبب برقراری آتش بس تقریبا فراگیر و پایدار مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل در این کشور شده است.
بر خلاف گروه کشورهای غربی - عربی به سرکردگی آمریکا که از شش سال پیش تاکنون طرح براندازی حکومت سوریه را با دهها هزار قربانی، میلیون ها آواره و ویرانی این کشور از طریق استفاده ابزاری از گروههای تروریستی و مسلح افراطی دنبال می کنند، جمهوری اسلامی ایران و روسیه پشتیبان لزوم مبارزه قاطع با تروریسم و همچنین کمک به سوری ها برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور خود هستند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها