رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308830

وزیر امورخارجه فرانسه راهی عربستان می شود

ساعت 24- خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت امورخارجه این کشور سه شنبه شب گزارش کرد: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه شامگاه چهارشنبه در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار و درخصوص بحران لبنان در سایه استعفای «سعد الحریری» رایزنی خواهد کرد.

style="text-align:justify">یک منبع نزدیک به وزیر امورخارجه فرانسه در تشریح این سفر گفته است: (بحران) لبنان در مرکز مذاکرات لودریان و بن سلمان قرار خواهد داشت.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه که روز سه شنبه در مجمع ملی این کشور سخنرانی می کرد، گفت: « می خواهم حریری آزادنه بتواند به کشورش بازگردد.»
«جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان نیز سه شنبه در ادامه تلاش های خود برای حل بحران پیش آمده در این کشور، با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرده است.
باسیل درمورد استعفای ناگهانی سعد الحریری و بحران اخیر لبنان و رایزنی با مقام های اروپایی، راهی این قاره شده است.
رئیس جمهوری فرانسه چند روز پیش با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حل بحران «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت و گو و دو طرف با طرح ابتکاری فرانسه برای برون رفت از این بحران توافق کردند.
گفته می شود: این طرح از یک سو خواستار تقویت ثبات لبنان شده و از سوی دیگر از موضع «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان حمایت کامل به عمل می آورد.
سعد الحریری نخست وزیر لبنان شنبه 13 آبان (4 نوامبر) گذشته در اقدامی غافلگیر کننده و در حالی که در عربستان به سر می برد از سمتش استعفا کرد، اما بسیاری بر این باورند که وی اکنون در ریاض در اقامت اجباری به سر می برد.
بسیاری دیگر نیز این اقدام نخست وزیر لبنان را ناشی از فشارهای ریاض می دانند که در صدد ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان است.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، اما عربستان در واکنش به خبرهای منتشر شده از اقامت اجباری نخست وزیر لبنان، مدعی است: سعد الحریری با اختیار خود در ریاض حضور دارد و هر زمان که تمایل داشته باشد می تواند خاک سعودی را ترک کند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها