رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 309929

خواص بیدمشک | فواید معجزه آسای بیدشمک برای ناراحتی قلبی

بیدمشک گیاهی است معمولا بسیاری از ما از عرق آن برای تهیه شربت استفاده میکنیم از افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب صد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

html>

بید مشک با نام علمی (Salix purpurea L.) یکی از معدود مواد گیاهی با خواص دارویی متعدد است که برای معالجه بیماری های روماتیسمی مورد استفاده قرار گرفته است. پوست درخت بید مشک حاوی بسیاری از ترکیبات فعال دارویی ، از جمله گلیکوزیدهای سالیسیلیک (SG) ، فلاونوئیدها و سایر پلی فنولها است که از نظر دارویی حتی پیچیده تر عمل می کنند و عوارض جانبی کمتری نسبت به اسید استیل سالیسیلیک مصنوعی (ASA) دارند. مانع اصلی استفاده گسترده تر از پوست درخت برای اهداف درمانی این است که پوست گونه های مختلف بید مشک معمولاً یکسان تلقی می شود. باید تأکید کرد که پوست گونه های مختلف بید مشک یا حتی ژنوتیپ ها هرگز یکدست نیستند. تنها کشت کنترل شده ارقام بیدی منتخب می تواند منبع امن و پایداری از پوست با کیفیت بالا برای مصارف دارویی باشد. در نتیجه ، فرایند تولید دارو و تجزیه و تحلیل خواص درمانی و سمیت داروها در مورد اجزای خاص اعمال خواهد شد ، که باعث تسهیل استانداردسازی و مهمتر از همه ارزیابی صحیح از اثر بخشی آنها می شود.

پوست تازه حاوی سالیسین است که احتمالاً در بدن انسان به اسید سالیسیلیک (نزدیک به آسپیرین مرتبط می شود) تجزیه می شود. از این به عنوان آنودین و در مان تب استفاده می شود از نظر داخلی در معالجه روماتیسم ، آرتروز ، نقرس ، مراحل التهابی بیماریهای ایمنی خودکار ، اسهال ، دیسترس ، بیماریهای تب دار ، نورالژی و سردرد استفاده می شود . پوست درخت در طول تابستان برداشته می شود و برای استفاده بعدی خشک می شود . برگها در معالجه بیماریهای اضطراب جزئی و قولنج مورد استفاده قرار می گیرند . برگها را می توان در طول فصل رشد برداشت کرد و از آن به صورت تازه یا خشک استفاده می شود . کمیسیون آلمانی E Monographs ، یک راهنمای درمانی برای گیاهان دارویی ، Salix / Willow را برای درمان بیماری های همراه با تب ، بیماری های روماتیسمی ، سردرد تأیید می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : بیدمشک ، گیاهی با طبیعت سرد

طبیعت عرق بیدمشک

بید مشک گیاهی دارویی و از نژاد درخت بید می باشد که سنبله های آن معطرهستند.پیش از بازشدن برگ های گیاه بیدمشک گل های آن نمایان می گردند که این گل ها معطر می باشند. از گل های گیاه بید مشک اسانسی تهیه می گردد که دارای خواص درمانی می باشد و به اضافه ی خواص درمانی برای معطر کردن شربت ها نیز از آن استفاده می کنند.بید مشک طبیعتی سرد و تر دارد و برای تسکین دادن به سر درد های مزاج مصرف می گردد.

خواص بیدمشک

اولین درختانی که فصل بهار در شمال غرب کشور شکوفه می کنند و شکوفه های آن به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند درختان بید مشک می باشند. از زمانهای گذشته بیدمشک به علت داشتن عطر و طعم خوب و خواص دارویی آن مورد توجه بوده است و همین دلیل آن است که مردم شمال غرب ایران عرق آن را در خانه های خود نگهداری می کنند.آن ها اعتقاد دارند که عرق بیدمشک در تسکین دادن به سر درد ها،درمان ناراحتی قلبی و درمان کم خونی مؤثر می باشد.

عرق بیدمشک دارای ترکیباتی نظیر ژرانیون سالیسین، تانن است. و به سبب داشتن این ترکیبات مشهور به تقویت کننده قلب و آرام بخش بودن و ازبین برنده درد و خستگی می باشد.به اعتقاد عطار ها بید مشک ملین هستند و برای تقویت قلب و دستگاه گوارش سودمند و از عرق آن برای افزایش اشتها نیز استفاده می نمایند.عرق بیدمشک خواب آور و در تقویت دستگاه عصبی و تحریک قوای جنسی نیز مؤثر است.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیرات مثبت بیدمشک روی بدن

خواص بیدمشک | فواید معجزه آسای بیدشمک برای ناراحتی قلبی

طریقه مصرف عرق بیدمشک

از جوشانده برگ و یا پوست درخت بیدمشک برای دفع انگل معده و روده استفاده می گردد و همچنین ترکیب عسل و جوشانده برگ آن برای آرام کردن اعصاب استفاده می شود.از جوشانده گل های آن به همراه شکر نیز برای درمان افسردگی،بیماری های عصبی،روماتیسم و درد های عضلانی استفاده می شود. عرق بیدﻤﺸک کاهش دهنده قند خون می باشد.مصرف آن بدون مواد قندی باعث کاهش مقدار قابل توجهی از میزان قند خون می گردد.

اگر در حلق و اطراف گلوی شخصی زالو چسبیده باشد غرغره کردن عصاره برگ بیدمشک باعث خارج شدن زالو از حلق می شود...

شربت بیدمشک

شربت بیدمشک نیز شربتی بسیار خوش طعم می باشد که می توان در میهمانی ها از آن استفاده نمود. آذربایجانی ها به ویژه خانواده های ارومیه در روز های نخستین بهار به شکل سنتی مشغول تهیه ی عرق بیدمشک می گردند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه شربت بیدمشک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها