رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 313668

سی.ان.ان: اطلاع ترامپ از دروغگویی فلین

رئیس جمهور آمریکا استیضاح می شود

ساعت 24-شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهوری آمریکا در جریان دروغگویی مشاور امنیت ملی پیشین خود به معاون اولش و اف بی آی قرار داشته؛ واقعیتی که می تواند ترامپ را با اتهام پیشگیری از اجرای عدالت و استیضاح روبرو کند.

ترامپ
شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که وکیل کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در جریان دروغگویی «مایکل فلین» مشاور امنیتی ملی پیشین او به مایک پنس معاون اولش و اف بی آی قرار داده بود.

به نوشته تارنمای سی ان ان، این واقعیت می تواند این ابهام را پیش بیاورد که ترامپ وقتی از «جیمز کومی» رئیس وقت اف بی آی می خواسته که تحقیقات مربوط به فلین را متوقف کند، از این ماجرا آگاهی داشته است.
این مساله همچنین می تواند در بحبوحه تحقیقات مربوط به تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه منجر به طرح این سئوال شود که آیا کسی از مقام های کاخ سفید، از جمله شخص ترامپ، از اجرای عدالت پیشگیری کرده است؟
اثبات اتهام پیشگیری از اجرای عدالت در مورد رئیس جمهوری آمریکا می تواند به استیضاح و برکناری او منجر شود.
مایکل فلین جمعه شب گذشته در دادگاه پذیرفت که درباره ارتباطش با روسیه و «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین این کشور در واشنگتن به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.
فلین تنها سه هفته پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.
«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاوه بر فلین علیه چند عضو دیگر ستاد انتخاباتی ترامپ از جمله «پاول مانافورت» رئیس پیشین این ستاد و برخی دستیاران رئیس جمهوری آمریکا ادعانامه صادر کرده است.
مانافورت به 12 مورد از جمله «پولشویی» و «اقدام به توطئه» متهم است؛ گرچه خود این اتهام‌ها را رد می‌کند.
به گزارش ساعت 24 به نقل از ایرنا ،رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت «ریچارد نیکسون» و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند.
هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح منجر شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها