رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 313810

محمدرضا براری:

باید مثل کیانوش رستمی ساز خودم را میزدم!/مرادی نمک خورد و نمکدان را شکست

ساعت24-محمدرضا براری می‌گوید:«برای خودم اشک ریختم،16 سال تلاش شبانه روزی‌ام تلف شد.»

محمدرضا براری و جای خالی اش در مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا.روزی که روی نام او خط قرمز کشیدند فریادهایش،اعتراض هایش و تمام گلایه هایی که می کرد ره به جایی نبرد.او باید خط می خورد که خورد!وزنه برداری که در بازی های کشورهای اسلامی،آنجا که نیاز بود و آنجا که نباید دست فدراسیون در پوست گردو می ماند،رفت و جنگید و مدال طلا آورد.اما چند هفته بعد اتفاقی افتاد که هم روی اعصاب محمدرضا تلنگر زد و هم روی اعصاب کسانی که خط به خط اخبار وزنه برداری را دنبال می کنند.او را از اردو برای حضور در مسابقات آمریکا خط زدند تا قسمتش این طور رقم بخورد که از خانه و از مقابل تلویزیون رقابت هایی را تماشا کند که خودش می توانست در آن مدال بگیرد.

مسابقه علی هاشمی و سلیمانی را دیدی؟

من همه مسابقات وزنه برداری را می بینم.همه زندگی ام وزنه برداری است.چطور فوتبالیست ها با توپ می خوابند،من هم با وزنه می خوابم.مسابقات را دیدم از اول هم دیدم.علی بد وزنه نزد ولی سلیمانی آن چیزی نبود که انتظارش را داشتند.فقط مانده ام که آقایان چطور می خواهند جواب بدهند.من در چند رکوردگیری وزنه هایی به مراتب بهتر از این دو نفر زده بودم اما فریبم دادند.فریبم دادند تا کارهای خودشان را بکنند.شورای فنی اصرار زیادی داشت تا من خط بخورم.

رکوردهایی که تو زده بودی از این رکوردها بیشتر بود.

من حتی به 227 هم حمله کرده بودم.خیلی آماده بودم و در یک ضرب می توانستم 180 را هم مهار کنم اما این اجازه را به من نداند. در رکوردگیری دوم در دوضرب ۲۲۳ را زدم. حتی می خواستم بیشتر بزنم که به من اجازه نداند. من 185 را در حرکت دوم زدم.من خیلی از مسابقات را پشت سر گذاشتم که با حرکت اول طلای جهانی می گرفتم.مثل المپیک که 186 و 220 را زدم اما روز رکوردگیری نمی دانستم می خواهند من را حذف کنند.اگرنه فشار تمرین را کم می کردم.آنها من را انتخاب شده می دانستند اما غافل از اینکه فریبم دادند. الان چه کسی می خواهد جواب من را بدهد؟شورای فنی،علی مرای یا بیرانوند؟باور کنید اگر این تیم را دست مربی نوجوانان می دادند بهتر نتیجه می گرفت.می دانم،حالا می خواهند بیایند و بگویند که ما قهرمان شدیم و روی سکو رفتیم.می خواهند پشت این قهرمانی پنهان شوند اما باید جواب من را بدهند.تا یک ساعت پس از مسابقات امروز به حال خودم اشک ریختم.چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟

اما یک سری از منتقدان هستند که ...

انتقاد چه اشکالی دارد؟شما ببینید آدم هایی مثل کوروش باقری و بقیه بیرون گود نشسته اند.بروید از آنها درباره من سوال کنید.ببینید حق با چه کسی است.آقای مرادی،آقایان حاضر در شورای فنی،اگر این کار را با بچه خودتان می کردند ساکت می نشستید؟16 سال تلاش کردم و زحمت کشیدم.16 سال از زن و بچه و خانواده ام دور بودم و شما حق من را خوردید.

فکر می کنی در این بین چه کسی مقصر اصلی است که اجازه نداد براری راهی این مسابقات شود.

کاظم نژاد،بیرانوند و مرادی.آنها نه تنها به من،که به ایران خیانت کردند.سال ها از پول بیت المال برای ورزشکاران هزینه می شود و آقایان روی کج سلیقگی همه را به باد می دهند.

این اتفاق برای مجید عسگری هم افتاد.

آنجا هم سلیقه ای عمل کردند.مرادی نمک خورد و نمک دان را شکست.آنها در مازندران اردو گذاشتند و در نهایت به بدترین شکل ممکن من را از اردو حذف کردند.همین الان می دانید در اردوها چه خبر است؟متاسفانه خیلی از حرف ها را نمی شود زد.

یعنی اگر شما هم ساز خودتان را می زدید و درخواست هایی غیر حرفه ای داشتید الان اوضاع برایتان متفاوت بود؟

شک نکنید.اگر من حرف بزنم می گویند به خاطر یک مدال دارد آسمان ریسمان می کند.ای کاش با بیرانوند رفیق نبودم و مثل کیانوش کار خودم را می کردم.ای کاش ساز خودم را می زدم و ای کاش از مواضعی که داشتم کوتاه نمی آمدم.متاسفم برای خودم.آنجا که باید اعتراض می کردم ساکت بودم و آنجا که باید ساکت،حرف زدم.اشتباه کردم که روی رفاقت این آدم ها حساب کردم.دلم خیلی پر است و واقعا نمی دانم که دیگر باید چه کار کنم.من از امام جمعه و استاندار و نماینده مجلس می خواهم که از حق ضایع شده من دفاع کنند.مطمئن باشید این حق خوری ها دوباره تکرار می شود.از وزیر ورزش هم می خواهم که از علی مرادی توضیح بخواهند،چون مدال جهانی که از من گرفتند پول بیت المال بود.پولی که برای من خرج شده است.اگر این کار را نکنند خیانت به مردم و دین است چون حق گرفتنی است.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها