رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 313847

زلزله گیلان امروز | زمین لرزه 4.8 ریشتری در لنگرود نزدیک رشت

زلزله گیلان را لرزاند.مرکز زمین لرزه لنگرود است.نزدیکترین مراکز استان،49 کیلومتری رشت و
110 کیلومتری قزوین است.

style="text-align:justify">مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد:

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 4.8
محل وقوع: استان گیلان - حوالی لنگرود
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/09/14 18:57:17
طول جغرافیایی: 50.15
عرض جغرافیایی: 37.27
عمق زمین‌لرزه: 23 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
7 کیلومتری لنگرود (گیلان)
12 کیلومتری رودبنه (گیلان)
12 کیلومتری کومله (گیلان)

نزدیکترین مراکز استان:
49 کیلومتری رشت
110 کیلومتری قزوین

مرکز EOC هلال احمر گیلان اعلام کرد زمین لرزه حوالی لنگرود خسارتی نداشته است.

این زمین‌لرزه در برخی نقاط استان‌های تهران و قزوین هم حس شد.

آماده باش کامل امدادگران/ ۲تیم ارزیاب به لنگرود ولاهیجان اعزام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمرگیلان با اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی ۴.۸ریشتری مابین شهرهای لنگرود ولاهیجان از آماده باش کامل نیروهای امدادی خبردادو گفت:دو تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شد.

مهدی ولی پور اظهار کرد: دقایقی پیش براساس اعلام سازمان امدادو نجات زلزله ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر بین شهرهای لنگرود و لاهیجان از توابع استان گیلان رخ داد.

وی با بیان اینکه هنوز کانون اصلی و دقیق این زلزله مشخص نیست، افزود: از شعب جمعیت هلال احمر در شهرهای لاهیجان و لنگرود دو تیم ارزیاب به مناطق و روستاهای این شهرها اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از میزان احتمالی خسارت ها گزارش نشده است.

به گفته ولی پور تمامی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در آماده باش کامل قرار دارند.

زلزله در لنگرود هیچ تلفات جانی نداشته است

جانشین سپاه ناحیه لنگرود گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده از حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، این زلزله هیچ تلفات جانی در بر نداشته است.

علی یعقوبی ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهرستان پس از وقوع زلزله 4.8 ریشتری اظهار داشت: طبق پیگیری‌های انجام شده از حوزه‌ها و پایگاه های بسیج، این زلزله هیچ تلفات جانی در بر نداشته است.

جانشین سپاه ناحیه لنگرود با اعلام اینکه در حال حاضر شهرستان لنگرود در شرایط پایدار به‌سر می‌برد عنوان داشت: دقایقی بعد از وقوع زلزله اصلی، یک پس لرزه شهرستان لنگرود را مجدداً لرزاند.

یعقوبی با بیان اینکه میزان تلفات مالی زلزله در شهرستان لنگرود در حال بررسی است خاطرنشان کرد: ممکن است زلزله آسیب‌هایی مانند ترک خوردن دیوارها و شکستن شیشه‌های منازل را به وجود آورده باشد.

زلزله‌ای به قدرت 4.8 ریشتر دقایقی پیش گیلان را لرزاند که مرکز آن در نزدیکی شهرستان لنگرود بود.


زلزله گیلان تا کنون دو مصدوم به جا گذاشته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت که در اثر زلزله‌ای که دقایقی پیش در گیلان رخ داد تاکنون دو نفر مصدوم شده‌اند.

مجتبی خالدی اضافه کرد: زلزله ۴.۸ ریشتری استان گیلان با محوریت شهرستان لنگرود تا کنون تنها دو مصدوم داشته است.

وی افزود: این افراد به دلیل برخورد جسم خارجی به سر مصدوم شدند که برای دریافت اقدامات درمانی به بیمارستان رودسر مراجعه کرده‌اند.

زلزله گیلان خسارت نداشت/مردم گیلان امشب هوشیار بخوابند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: زمین‌لرزه در گیلان خسارت جانی و مالی نداشت.

حجت شعبانپور اظهار کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر که در ۹ کیلومتری شهرستان لنگرود در عمق ۲۳ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی ادامه داد: مردم گیلان به دلیل داشتن خاطره تلخ از زلزله رودبار ترسیده‌اند و ما امیدواریم که شاهد اتفاق تلخی در هیچ کجای کشورمان نباشیم.

شعبانپور اضافه کرد: با دستور استاندار تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان در آماده‌باش قرار گرفته‌اند و گیلانیان می‌توانند شب را هوشیار بخوابند و به نکات ایمنی که درخصوص زلزله وجود دارد توجه کنند.

آماده باش تیم های امدادی جمعیت هلال احمر گیلان

رشت-معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از آماده باش تیم های امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان خبرداد.

سیاوش غلامی اظهار کرد: با شعب جمعیت هلال احمر در چهار شهر لاهیجان، لنگرود و آستانه اشرفیه و رودسر برای اعزام تیم های امدادی به عنوان ارزیاب به مناطق مختلف این شهرها هماهنگی لازم انجام شده است.

وی بابیان اینکه به فرمانداری و بخشداری های این شهرهای نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشده تنها در شهرهای لنگرود و شفت گزارشی مبنی بر ترک خوردگی برخی منازل شده بود که تیم های ارزیاب به این مناطق اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به بافت قدیمی این منازل ترک ها مشاهده شده ولی خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است.

وی در ادامه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت بحران استانداری گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: در تمام استان آماده باش کامل برقرار است و تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر نیز به این گونه هستند.

به گفته غلامی در شهرهای لاهیجان و لنگرود نیز دو تیم آماده بوده و در منطقه مستقر هستند، افزود: یکی از درخواست های ما از هم استانی های عزیز حفظ آرامش و خونسردی و همچنین هوشیاری در طول شب است.

وی همچنین از افرادی که تصور می کنند منازل آنها قدیمی بوده و استحکام لازم دربرابر زلزله را ندارد خواست شب را در یک مکان دیگر سپری کرده و یا هوشیار باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد مصدومان این زلزله نیز اظهار کرد: تاکنون براساس گزارش دریافتی از مرکز ۱۱۲ این جمعیت هیچ گزارشی مبنی بر تعداد مصدومان نشده و این امکان وجود دارد که با اورژانس تماس گرفته شده باشد.

شمار مصدومان زلزله لنگرود به۶ نفر رسید

شمار مصدومان زلزله ۴.۸ ریشتری امشب در لنگرود استان گیلان به شش نفر افزایش یافت.

زلزله ۴.۸ ریشتری ساعتی قبل درحوالی شهر لنگرود استان گیلان باعث مصدومیت سه نفر در لنگرود و یک نفر در رودسر شد.

براثر زلزله در لنگرود سه نفر اعم از دو مرد ۵۰ و ۲۲ ساله و یک خانم ۴۲ ساله مصدوم شدند که با مراجعه به بیمارستان امینی لنگرود به صورت سرپایی مداوا شدند.

شهروند رودسری نیز بر اثر اصابت سنگ نمای یک ساختمان مصدوم شده بود پس درمان اولیه در بیمارستان شهید انصاری رودسر به بیمارستان لاهیجان منتقل شد.

همچنین دقایقی پیش براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شمار مصدومان این حادثه به شش نفر افزایش یافت.

گفتنی است این زلزله در برخی شهرستان استان گیلان نیز احساس شده است.

توصیه‌های آتش‌نشانی به مردم گیلان در پی زلزله عصر امروز

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: مردم گیلان حتما لوله‌های بخاری منازل را کنترل کنند و از جدا نشدن آن‌ها از محل خروجی گاز مونواکسید کربن، اطمینان حاصل کنند.

شهرام مومنی با اعلام اینکه تا کنون 4 مصدوم در هنگام وقوع زلزله دچار سانحه شده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه صدمه جانی جدی گزارش نشده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به آمادگی نیروهای آتش‌نشانی در سراسر استان گیلان خاطرنشان کرد: تمام نیروی‌های آتش‌نشانی از ساعات اولیه وقوع زلزله در حال آماده باش هستند.

مومنی خطاب به شهروندان گیلان توصیه کرد: مردم گیلان حتما لوله‌های بخاری منازل را کنترل کنند و از جدا نشدن آن‌ها از محل خروجی گاز مونواکسید کربن، اطمینان حاصل کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت ضمن ارائه سایر توصیه‌های ایمنی خاطرنشان کرد: حفظ حالت آماده‌باش و آماده بودن مدارک شناسایی و لباس گرم و مناسب از اقداماتی است که گیلانیان باید به آن توجه کنند.

زلزله قزوین

زلزله گیلان

زمین لرزه لنگرود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها