رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 314833

خواص بلوبری | خواص اعجاب انگیز بلوبری برای مغز

بلوبری یکی از خوراکی های کمتر شناخته شده است در این مطلب برخی از فواید بلوبری را برای شما جمع آوری نمودیم که تابحال نمیدانستید.

بلوبری
html>

مدت ها قبل از اینکه Fats Domino در مورد "Blueberry Hill" فریاد می زد ، "بومیان آمریکایی از این میوه قوی برای درمان سرفه استفاده می کردند.

ویژگی های بلوبری:

ویژگی اول:

این میوه های سنگی شکل کوچک واقعاً مقوی هستند.

ویژگی دوم:

آنها بالاترین میزان را برای آنتی اکسیدان ها (آن دسته از نیروگاه های ضد رادیکال) در میان میوه ها در خود قرار می دهند.


ویژگی سوم:

یک فنجان 14٪ از دوز توصیه شده روزانه فیبر و نزدیک به یک چهارم از توصیه های روزانه ویتامین C را به شما انتقال می دهد.

زغال اخته های آبی کم کالری نیز هستند - کمتر از 100 کالری برای یک فنجان کامل. آنها خاصیت آنتوسیانین زیاد را ، مدیون رنگ خاص خود هستند که در میوه ها و سبزیجات خاصی چون بلوبری ها و میوه های قرمز عمیق وجود دارد. آمریکای شمالی هنوز هم تولید کننده پیشرو این میوه آبی محبوب است و حدود 90 درصد از عرضه جهان را به خود اختصاص داده است. این توت در ماه ژوئیه - اوج برداشت آن - در ماه ملی زغال اخته کشت می شود.

مجله بین المللی فناوری و تحقیقات جدید (IJNTR) ISSN: 2454-4116 ، دوره 1 ، شماره-7 ، نوامبر 2015 صفحات 51-57 51 www.ijntr.org —آزمایشی انتزاعی با هدف روشن شدن نقش بیوشیمیایی آنتی اکسیدان رژیم غذایی فعال موادی مانند ترکیبات آبی بلوبری ، به ویژه آنتوسیانین ها ، که با خواص عملکردی آنها مرتبط است ، انجام شده است. هدف از این کار شناسایی اثر این مواد بر روی نشانگرهای ویژه و بروز بیولوژیکی این ارتباطات با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای دژنراتیو مانند دیابت قندی ، سرطان ، بیماری عروق کرونر قلب ، فشار خون بالا ، فشار خون بالا و چاقی بود. با توجه به مطالب فوق ، هدف از این بررسی ، جمع آوری اطلاعات در مورد مواد فعال زیستی آنتی اکسیدان از زغال اخته ، نشان دادن نحوه عملکرد آنها به عنوان آنتی اکسیدان خود در رابطه با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن دژنراتیو بود. این مواد به عنوان تغییرات قابل توجهی از ترکیب زیست فعال در زغال اخته ، تحت تأثیر شرایط خاک و آب و هوا مشاهده شد. زغال اخته از طریق عملکرد بیولوژیکی مواد فعال کننده آنها می تواند اثرات مثبتی در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن غیرقابل انتقال نشان دهد.

خواص بلوبری

میوه بلوبری برای نرم کردن پوست هایی که جنس خشک دارند مفید می باشد هم چنین از این میوه برای پیشگیری از سرطان نیز استفاده می گرددد.از مزایای دیگر این میوه خوش طعم تابستانی می توان به پایین آوردن کلسترول خون و ارتقا میزان گلوکز اشاره نمود.در این گیاه آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که نحوه ذخیره قند و گلوکز در بدن را تغییر می دهد به همین ترتیب از ابتلا به بیماری های قلبی و قند خون جلوگیری می نماید.

حال به طور دسته بندی شده به خواص این میوه کوچک میپردازیم:

خواص بلوبری برای پوست

خواص بلوبری برای پوست

بلوبری دارای آنتی اکسیدان هایی است که سبب نرمی پوست می گردند.از ترکیب بلوبری و آب لیمو و شکر برای پوست اندازی و روشن شدن پوست استفاده می نمایند.از این میوه برای ساختن محصولات آرایشی و زیبایی نیز استفاده می کنند.مواد معدنی موجود در بلوبری باعث متعادل شدن عملکرد هورمون ها و کنترل آکنه می گردد.بنابر این زغال اخته آبی یکی از بهترین درمان ها خانگی برای پوست است.علاوه بر این ها بلوبری دارای رسوراترول است که صدمات ناشی از نور خورشید را التیام می بخشد.این میوه درمانی طبیعی برای دژنراسیون ماکولا می باشد

خواص بلوبری برای مغز

خواص بلوبری برای مغز

از دیگر خواص بلوبری خاصیت های بی نظیر آن برای عملکرد دستگاه عصبی می باشد.

بلوبری به علت داشتن فنول و گالیک اسید محافظت کننده ی اعصاب است.بر اساس تحقیقات این گیاه از مغز شما در مقابل سمی شدن بافت عصبی،انحطاط،استرس اکسیداتیو محافظت می نماید.همچنین استفاده از بلوبری به عملکرد حافظه و مغز را بهبو د بخشیده وخطر ابتلا به زوال عقلی را نیز کاهش می دهد.تمام این فواید نیز به سبب وجود آنتی اکسیدان ها در این گیاه است.

خواص بلوبری برای دستگاه گوارش

بلوبری سرشار از فیبر های محلول و نا محلول می باشد که می توانند به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک بسیاری کنند.با اضافه کردن میوه بلوبری به رژیم غذاییتان تعادل میکروب های روده خودرا به نفع اکتینوباکتریا تغییر خواهید داد.بلوبری با کمک به رشد باکتری های مفید دستگاه گوارش به بهبود عملکرد آن کمک می نماید.

بلوبری دارای ترکیباتی است که از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه جلوگیری می نماید و مانع ابتلا به عفونت مثانه می گردد.

پیشنهاد می شود بخوانید : بلوبری موجب بهبود سلامت قلب می‌شود

بلوبری برای لاغری

بلوبری برای لاغری

اخیرا پژوهشگران کشف کرده اند که بلوبری می تواند باعث از بین رفتن چربی های ناحیه ی شکم گردد به همین دلیل پزشکان به استفاده از آن در رژیم ها کاهش وزن توصیه می نمایند.از بلوبری می توان در سالاد ها،نان ها،پن کیک ها و... به شکل خشک و یخ زده استفاده نمود.در مکمل های غذایی نیز از این میوه پر خاصیت استفاده می گردد.

بلوبری؛ بمب ویتامین و بسیار سالم

ویتامین های C و E موجود در بلوبری از این میوه های آبی یک غذای واقعی زیبا می سازد . ویتامین C تولید کلاژن در بدن را تحریک می کند و این باعث بازسازی پوست از داخل می شود. ویتامین E موجود در بلوبری مدت هاست که به عنوان یک ویتامین برای زیبایی پوست صورت و بدن در نظر گرفته می شود. هر دو ویتامین همچنین آنتی اکسیدان هایی هستند که به رهگیری رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند در نتیجه جلویی تشکیل سلول های سرطانی را می گیرند.

خواص بلوبری | خواص اعجاب انگیز بلوبری برای مغز

فواید مهم آنتی اکسیدانی بلوبری

همه انواع توت های کوچک مانند بلوبری دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. اینها با حضور آنتوسیانوزیدها در ترکیب آنها مرتبط است. اما بلوبری از این هم فراتر می رود زیرا ترکیبات آنتی اکسیدانی را تکثیر می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن مهم است و به جلوگیری از آسیب کلیه و کبد ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کند. به همین ترتیب، به از بین بردن رادیکال های آزاد اضافی در بدن کمک می کند. به عنوان یادآوری، رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به سلول های ما آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس آنها می شوند. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا سرطان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

مصرف منظم بلوبری (و به ویژه آنتوسیانین ها) به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 کمک می کند. آنها همچنین اثرات مفیدی بر تعادل گلیسمی، عملکرد عروق و میکرو فلور روده دارند. ناگفته نماند که وجود آنتی اکسیدان ها در بلوبری برای مقابله با روند پیری سلولی و شرایط مخربی که می تواند با آن همراه باشد نیز مورد توجه است.

خواص مفید بلوبری برای سلامت قلب و عروق

بلوبری یکی از بهترین متحدان ما در مورد سلامت قلب و عروق است. در واقع، به لطف آنتوسیانوزیدهای خود، دارای خواص محافظتی عروقی است که باعث افزایش نفوذپذیری و مقاومت عروق می شود . تانن های موجود در آن نیز مقاومت مویرگی عروق خونی را بهبود می بخشد و مدت اثر این مواد موثر بسیار طولانی است! از سوی دیگر، میوه در مهار تجمع پلاکت ها شرکت می کند ، و فعالیت دیواره های عروقی را تحریک می کند. این یک فعالیت وازوموتور است که باعث بهبود حرکت عروق و همچنین توزیع مجدد جریان خون در بدن می شود.

علاوه بر این، مواد فعال به آن اثرات ضد فشار خون قابل توجهی می دهد. بنابراین، بلوبری به کاهش فشار خون کمک می کند. و این تمام نیست! این میوه همچنین به مهار اکسیداسیون کلسترول LDL (که مربوط به کلسترول "بد" در بدن است که یک عامل خطر بزرگ برای حوادث عروقی است، کمک می کند. در نهایت، توت کوچک در مواجهه با اختلالات گردش خون مفید است، مانند که هموروئید است.

بلوبری در برابر استرس

بلوبری میوه ای است که می توان آن را با گیاهان سازگار برای مبارزه با استرس به طور طبیعی ترکیب کرد. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های طبیعی، به ویژه در برابر استرس های فیزیکی و اکسیداتیو موثر است. علاوه بر این، بلوبری به عنوان یک گیاه مقوی، برای مبارزه با خستگی عواملی که استرس و اضطراب را به طور روزانه تشدید می کنند، ایده آل است.

بلوبری هضم کننده عالی

بلوبری اثرات قابض بر بدن دارد و یک ادرارآور طبیعی عالی است. می توان از آن برای تسکین سندرم روده تحریک پذیر و بیماری عملکردی روده استفاده کرد. علاوه بر این، بلوبری یک متحد واقعی برای هضم ما است. ضد اسهال است و به تسکین موارد اسهال خونی، تب حصبه، انتریت حاد یا باسیلوز کامل کمک می کند.

بلوبری یک میوه ضد باکتری و روده ای و ادراری است. این به مبارزه با عفونت های باکتریایی دستگاه گوارش و سیستم ادراری کمک می کند، که آن را برای مثال در برابر سیستیت مفید می کند. بلوبری معمولا برای تسکین بیماری های روده استفاده می شود: گرفتگی معده، حالت تهوع، اسهال، کرم ها و...

بلوبری و کاهش وزن

بلوبری به دلیل اثر سرکوب کننده طبیعی اشتها معروف است که از جمله به دلیل وجود فیبر غذایی در ترکیب آن ایجاد می شود. می توان آن را به تنهایی یا در ترکیب با گیاهان دیگر مصرف کرد تا به ما در کنترل اشتها و محتوای بشقاب هایمان کمک کند. علاوه بر این، به دلیل دریافت کالری کم، منبعی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های ارزشمند در رژیم غذایی است. مصرف منظم بلوبری به حفظ وزن کمک می کند، به ویژه به دلیل محتوای استثنایی میوه در آنتی اکسیدان ها.

تاثیر بر سلامت چشم

مواد فعال موجود در بلوبری به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک می کند. در واقع، آنها تولید و تجمع رنگدانه های اتوفلورسنت را در شبکیه محدود می کنند. از سوی دیگر، آنها همچنین در پیشگیری از آب مروارید، یکی دیگر از بیماری های چشمی کار می کنند. اثرات آنتی اکسیدانی میوه در درجه دوم بینایی قرار دارد. آنها با اثر بر بازسازی به بهبود دید در شب کمک می کنند. در اینجا این اثرات آنتی اکسیدانی بلوبری است که از شبکیه محافظت می کند.

بلوبری همچنین دارای خواص درمانی برای اختلالات زیر است:

- اختلالات دید در شب و بیماری های دژنراتیو چشم مانند آب مروارید، AMD (دژنراسیون ماکولا وابسته به سن) یا گلوکوم، و همچنین پیرچشمی.

- در نهایت، توجه داشته باشید که بلوبری عمدتاً حدود 85 درصد آب است و یک فنجان کامل بلوبری فقط 84 کالری دارد.

- آنها سرشار از فیبر نامحلول مانند پکتین، سلولز و همی سلولز هستند که برای روده شما مفید هستند . آنها همچنین حاوی فیبر محلول هستند.

- بلوبری حاوی 14 درصد کربوهیدرات است. بیشتر این کربوهیدرات ها از قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز به دست می آیند. شاخص گلیسمی آنها، که سرعت افزایش قند خون را توسط برخی غذاها اندازه گیری می کند، 53 از 100 است. افراد مبتلا به دیابت همچنان می توانند با توصیه های پزشکی آنها را بخورند.

- ارزیابی تغذیه آنها از ویتامین ها، به ویژه ویتامین C (22 میلی گرم درصد) تامین می شود.

- ویتامین C علاوه بر اثر آنتی اکسیدانی به حفظ سلامت پوست، ماهیچه ها و استخوان ها از طریق اثرات مثبت آن بر تولید کلاژن کمک می کند.

- سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بلوبری عبارتند از منگنز که از متابولیسم انرژی و سیستم آنتی اکسیدانی پشتیبانی می کند، ویتامین E، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی، و ویتامین K1 که به فرآیند لخته شدن خون کمک می کند.

- آنها همچنین حاوی مس هستند، عنصر کمیاب که اغلب در رژیم های غذایی غربی وجود ندارد، که فعالیت ایمنی را تقویت می کند.

- بلوبری سرشار از رنگدانه های طبیعی به نام آنتوسیانیدین و کاروتنوئیدها است: این کلید رنگ آبی و خواص آنتی اکسیدانی آن است.

- اسیدهای آلی آنها، مانند اسید اگزالیک یا اسید مالیک، نه تنها طعم مشخص آنها را می دهد، بلکه اثر "باکتریایی نچسب" را نیز تسهیل می کند.

بلوبری و مبارزه با سرطان

برخی از محققان پتانسیل بلوبری را برای مبارزه با سرطان سینه و کاهش خطر متاستاز برجسته کرده اند. در واقع، عصاره آن غنی از آنتوسیانین ممکن است از رگ ها و شریان ها در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند و در عین حال فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی خاصی را افزایش دهد. با این حال، این باید ثابت شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها