رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314980

استقبال از مناظره‌ احتمالی تاج زاده و احمدی نژاد

ساعت24 - سیدمصطفی تاج‌زاده در کانال خود نوشت: «من حاضر به انجام مناظره با آقای احمدی‌نژاد درباره عملکرد او در هشت سال ریاست جمهوری‌اش و مقایسه آن با عملکرد دولت‌های آقایان موسوی و خاتمی هستم» و پذیرفت تا درباره حوادث سال ۷۸ و ۸۸ با حمید رسایی هم مناظره کند.

احمدي نژاد
div>علی شکوهی در روزنامه اعتماد نوشت: سیدمصطفی تاج‌زاده در کانال خود نوشت: «من حاضر به انجام مناظره با آقای احمدی‌نژاد درباره عملکرد او در هشت سال ریاست جمهوری‌اش و مقایسه آن با عملکرد دولت‌های آقایان موسوی و خاتمی هستم» و پذیرفت تا درباره حوادث سال ٧٨ و ٨٨ با حمید رسایی هم مناظره کند.
شخصا از برگزاری این مناظره‌ها استقبال می‌کنم اما نکاتی را درباره نحوه برگزاری مناظره خوب متذکر می‌شوم:
١- مناظره باید بین کسانی برگزار شود که در آن موضوع شأنیت داشته و دست‌کم افرادی مطلع باشند. افراد غیرمرتبط با موضوع و نامتناسب با یکدیگر نباید با هم مناظره کنند.
٢- «آزادی بعد از بیان» برای طرفین مناظره تضمین شود تا افراد در بیان حقایق، اقدام به خودسانسوری نکنند.
٣- مناظره باید به صورت سلسله‌ای و مکرر اتفاق بیفتد تا همه مطالب درباره یک ماجرا، بیان و تحلیل شود. یک جلسه مناظره یعنی بیان کلیات و این در حالی است که برای رسیدن به حقیقت باید در جلسات متعدد وارد جزییات و مصادیق شد.
٤- نیازی نیست که مناظره حتما حضوری باشد. هرچند این روش بهترین است اما می‌توان مناظرات را به صورت مکتوب و نامه‌نگاری طراحی کرد. این روش احتمالا می‌تواند به طرح مستندتر مباحث بینجامد هر چند جذابیت مناظره حضوری را ندارد.
٥- میزبانان جلسات مناظره را باید رسانه‌ها و انجمن‌هایی قرار داد که بتوانند شأن بی‌طرفی خود را حفظ کنند. جانبداری میزبان قطعا مخل برگزاری مناظرات خوب است.
٦- هر مناظره نیازمند یک هیات داوری علمی است تا هدایت بحث را بر عهده بگیرد. این هیات نباید در محتوا دخالت کند اما باید برای طرفین تبیین کند که چگونه وارد مباحث شوند و کدام موضوعات را مطرح کنند و چه زمانی برای هر موضوعی کفایت بحث اعلام شود.

٧- پوشش رسانه‌ای خوب هم شرط لازم فراگیر شدن مباحث است. باید ضبط صوت تصویری خوبی صورت بگیرد تا امکان انتشار وسیع آن فراهم باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها