رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 315179

خواص بادام | فواید اعجاب انگیز بادام برای پوست

خواص بادام را به شما کامل توضیح می دهیم. بادام ویژگیهای مفیدی از تاثیر آن بر پوست و لاغری گرفته تا فوایدی برای بیماریهای قلبی و ریه و به صورت کلی سلامتی بدن دارد.

بادام
html>

خواص بادام

بادام درختی به دو نوع تلخ و شیرین دسته بندی میشود.از بادام شیرین به عنوان خوراکی استفاده میشود اما بادام تلخ برای استعمال خارجی است.در این مطلب قصد داریم تا به طور طبقه بندی شده خواص بادام را به شما ارائه دهیم.

خواص بادام برای پوست

بادام دارای مقدار زیادی منیزیم و ویتامین د میباشد به همین دلیل در ساخت محصولات آرایشی بهداشتی و انواع کرم کاربرد دارد.مالیدن روغن بادام به موی سر سبب جلوگیری از ریزش مو و مرطوب شدن پوست سر میشود.

بادام حاوی ویتامین ای نیز میباشد.این ویتامین دارای نوعی آنتی اکسیدان است که صدمات وارد شده به سلولها را بهبود میدهد و به همین جهت از آن برای التیام صدمات وارد شده به پوست استفاده میکنند.

شیر بادام نیز به جهت داشتن مقدار زیادی ویتامین و پروتئین به آبرسانی پوست کمک میکند.

از خواص دیگر بادام بهبود دهندگی وضع آکنه است.بادام توانایی کمرنگ کردن انواع آکنه و جوش را دارد بنابر این استفاده از روغن بادام به طور مرتب سبب از بین رفتن تدریجی آکنه ها خواهد شد.

از بادام میتوانید برای کاهش چین و چروک ها و خطوط ریز پوست خود نیز استفاده کنید.زیرا بادام دارای آنتی اکسیدان هایی است که از پیری جلوگیری میکنند.برای این منظور باید به طور مرتب پوستتان را با روغن بادام ماساژ دهید.

بادام فواید دیگری مانند جوانسازی،روشن کردن و کاهش تیرگی اطراف چشم را برای پوست دارد.

بادام برای پیشگیری از سرطان

بادام منبعی غنی از:

پتاسیم پروتئین
کلسیم فیبر

کلسیم و فیبر موجود در این ماده از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند.هم چنین اسید فولیک موجود در آن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم میشود.

خواص بادام برای لاغری

بادام دارای فیبر و پروتئین است و مقدار کمی کربوهیدرات دارد.فیبر و پروتئین شناخته شده در بادام باعث افزایش سیری شده و سبب میشود تا هنگام خوردن غذا کالری کمتری دریافت شود.

مطالعه ی انجام شده در ارتباط با کاهش وزن نشان داده است که افرادی که بادام مصرف کرده اند موفقیت بیشتری در کاهش وزن و چربی دور شکم نسبت به افرادی که از بادام استفاده نکرده اند داشته اند

خواص بادام برای کودکان

بادام یکی از مواد غذایی است که نقش مهمی در تقویت حافظه دارد به همین دلیل به استفاده از آن برای کودکان توصیه شده است.علاوه براین خوردن قسمت سفید بادام که پوست قهوه ای آن کنده شده به بهبود یبوست آن ها کمک خواهد کرد.همچنین به رشو و استحکام استخوان کودکان درحال رشد نیز کمک میکند

به صورت حریره یا مخلوط در شیر میتوانید بادام را مصرف کنید.به این صورت که باید 15 عدد بادام را به همراه نبات یا شکر در یک لیوان آب مخلوط کرد.

خواص بادام برای پوست

ویژگیهای بادام برای بیماری های قلبی

بادام حاوی چربی زیادی است اما این چربی غیر اشباع است.میدانید که چربی غیر اشباع برای بدن مفید است و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری میکند.همچنین بادام حاوی پتاسیم و منیزیم است.زمانی که میزان منیزیم کافی به بدن برسد در خون جریان یافته و سبب حمل سریع تر خون و مواد مغذی میشود و از ضربان قلب جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید :برخی ویژگیهای روغن بادام

فواید بادام برای ریه

بادام دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام سلنیوم است.بادام از برخی بیماری های تنفسی و ریوی مانند تنگی نفس،برونشیت و امفیزم را جلوگیری میکند.

مضرات بادام

مصرف بادام خواص بسیاری دارد اما مضراتی را هم در پی دارد که به شرح آن می پردازیم:

اگر مشکلات معده دارید از خوردن بادام خودداری نمائید زیرا بسیار دیر هضم است و موجب یبوست و نفخ شکم می گردد این عمل به خاطر وجود فیبر زیاد در بادام می باشد پس این افراد در مصرف بادام جانب احتیاط را داشته باشند.

اگر از داروهای مسهل یا آنتی بیوتیک و فشار خون استفاده می نمائید از خوردن بادام خودداری نمائید بادام حاوی مقادیر زیاد منگنز است که موجب تداخل داروئی می گردد.

حتما در خوردن بارادام تعادل داشته باشید بادام سرشار از ویتامین ای است که اگر این ویتامین بیش از حد به بدن برسد موجب نفخ، تاری دید، سردرد، سرگیجه و بی‌حالی می گردد

اگر از چاقی رنج می برید از خوردن بادام خودداری نمائید علت این امر این است که هر ۳۲ گرم بادام، دارای ۱۴ گرم چربی و ۱۶۳ کالری می باشد .

نکته دیگر اینکه بادام تلخ دارای اسید هیدروسیانیک می باشد که موجب کندی سیستم عصبی و مشکل تنفسی می گردد و امکان مرگ فرد مصرف کننده را دارد پس زیاد بادام تلخ نخورید.

بعضی از افراد به بادام حساسیت دارند و ممکن است بعد از خوردن آن مشکل تنفسی یا جوش پوستی پیدا کنند.

در آخر باید گفت بادام خام ممکن است دارای باکتری باشد .

بادام یک محصول لاغری واقعی محسوب می شود

از آنجا که شما در حال حاضر 180 کیلو کالری را با یک مشت بادام مصرف می کنید ، بیشتر افراد در طول رژیم غذایی آنها را کاملا از فهرست خود حذف می کنند. آنها درمان های معجزه آسایی واقعی برای کاهش وزن در نظر گرفته می شوند.

از یک طرف ، این به این دلیل است که بدن ما در واقع فقط حدود دو سوم کالری دریافتی از بادام را مصرف می کند. بقیه به سادگی دوباره حذف می شوند.

علاوه بر این ، آنها به دلیل نسبت زیاد چربی و پروتئین اشتها را مهار می کنند.

این را مطالعه ای از دانشگاه پوردوی ایالات متحده نشان می دهد. شرکت کنندگان در وعده های اصلی ، بادام را به عنوان میان وعده می خوردند. از طرف دیگر ، گروه کنترل بین وعده های غذایی غذا نمی خورد. اگرچه گروه آزمایش کالری بیشتری از قسمت اضافی بادام مصرف کردند ، وزن آنها مانند گروه شاهد ثابت ماند. افراد در گروه آزمون نیز گزارش کردند که احساس اشتهای کمتری دارند.

 خواص بادام | فواید اعجاب انگیز بادام برای پوست

ارزش غذایی و کالری بادام

بادام به دلیل محتوای بالای فیتواسترول، اسیدهای چرب تک غیراشباع، پروتئین های گیاهی، فیبرهای محلول، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مهم است. در واقع، از سال 2003، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ادعای زیر را بر روی برچسب مواد غذایی برای آجیل درختی مجاز دانسته است: "شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، اما ثابت نمی کند، مصرف یک و نیم اونس در روز اکثر آجیل ها، در رژیم غذایی کم چربی اشباع شده و کلسترول، ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهند. ادعا در جاهای دیگر مجاز نیست.

بادام از مشخصات تغذیه ای کامل و منحصر به فردی بهره می برد. این چیزی است که آن را بسیار جالب می کند. از جمله مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن و موجود در بادام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- منیزیم بادام و کره بادام ساده منابع عالی منیزیم برای خانم ها و منابع خوب برای آقایان هستند و نیازهای آنها متفاوت است. منیزیم در رشد استخوان، تولید پروتئین، فعالیت آنزیم ها، انقباض ماهیچه ها، سلامت دندان ها و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. همچنین در متابولیسم انرژی و انتقال تکانه های عصبی نقش دارد.

- منگنز بادام و کره بادام ساده منابع عالی منگنز هستند. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شرکت می کند.

- مس بادام منبع عالی مس است. مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن (پروتئینی که در ساختار و ترمیم بافت استفاده می شود) در بدن ضروری است. چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

- ویتامین B2. بادام منبع عالی ویتامین B2 برای خانم ها و منبع خوبی برای آقایان است که نیاز آنها متفاوت است. کره بادام ساده منبع خوبی از ویتامین B2 برای زنان و منبع خوبی برای مردان است. ویتامین B2 به عنوان ریبوفلاوین نیز شناخته می شود. مانند ویتامین B1 در متابولیسم انرژی تمام سلول ها نقش دارد. به علاوه، به رشد و ترمیم بافت، تولید هورمون و تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

- کلسیم. بادام منبع کلسیم است. کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن است. این ماده عمدتاً در استخوان ها که جزء لاینفک آن هستند ذخیره می شود. به شکل گیری استخوان ها و دندان ها و همچنین حفظ سلامت آنها کمک می کند. کلسیم همچنین نقش حیاتی در لخته شدن خون، حفظ فشار خون و انقباض عضلات (از جمله قلب) دارد.

- پتاسیم بادام و کره بادام ساده منابع خوب پتاسیم هستند. در بدن، pH خون را متعادل می کند و تولید اسید هیدروکلریک توسط معده را تحریک می کند و در نتیجه به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، انقباض ماهیچه ها از جمله قلب را تسهیل می کند و در انتقال تکانه های عصبی شرکت می کند.

- ویتامین B1. بادام منبع ویتامین B1 است. این ویتامین که تیامین نیز نامیده می‌شود، بخشی از یک کوآنزیم ضروری برای تولید انرژی است که عمدتاً از کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنیم. همچنین در انتقال تکانه های عصبی شرکت می کند و باعث رشد طبیعی می شود.

- ویتامین B3. بادام منبع ویتامین B3 است. این ویتامین که نیاسین نیز نامیده می شود، در بسیاری از واکنش های متابولیک شرکت می کند و به ویژه به تولید انرژی از کربوهیدرات ها، لیپیدها، پروتئین ها و الکلی که مصرف می کنیم کمک می کند. همچنین در فرآیند تشکیل DNA همکاری می کند و اجازه رشد و تکامل طبیعی را می دهد.

بادام یک متحد ارزشمند برای کاهش کلسترول

چندین مطالعه اپیدمیولوژیک و بالینی مصرف منظم آجیل و دانه‌های روغنی را با فواید سلامتی مختلفی مانند اثر کاهش کلسترول، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2، کاهش خطر سنگ‌های صفراوی و برداشتن کیسه صفرا و کاهش خطر مرتبط می‌دانند. سرطان روده بزرگ در زنان مقدار آجیل و دانه ها برای به دست آوردن این فواید اغلب معادل حدود 5 وعده (30 گرم) در هفته است.

چندین مطالعه بالینی اثرات خوردن بادام را بر کاهش سطح کلسترول خون، به ویژه کلسترول LDL نشان داده است. بر اساس داده‌های اپیدمیولوژیک، مصرف روزانه 30 گرم آجیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا 45 درصد کاهش دهد، زمانی که این غذاها جایگزین غذاهای سرشار از چربی اشباع شوند. این فواید را می توان به محتوای بالای آجیل و دانه های روغنی در اجزای مختلفی که به دلیل عملکرد پایین آورنده کلسترول آن ها معروف هستند، مانند فیتوسترول ها، پروتئین های گیاهی و فیبرهای محلول نسبت داد.

محتوای جالب فیتوسترول بادام

بادام سرشار از فیتواسترول است. در واقع 30 گرم بادام (حدود 25 بادام) حاوی 34 میلی گرم از این ترکیبات است. فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که از نظر ساختار بسیار شبیه به کلسترول موجود در محصولات حیوانی هستند. این شباهت به فیتوسترول ها اجازه می دهد تا با کلسترول موجود در روده رقابت کنند و جذب آن را کاهش دهند. علاوه بر این، یک متاآنالیز از 41 کارآزمایی بالینی نشان داد که 2 گرم در روز فیتواسترول، سطح کلسترول LDL را تا 10٪ کاهش می دهد و این کاهش می تواند تا 20٪ باشد. در رژیم غذایی کم چربی، چربی اشباع شده و کلسترول. . این مقدار 2 گرم در روز عملاً به تنهایی از طریق رژیم غذایی غیرممکن است. به همین دلیل است که محصولات غنی شده با فیتواسترول مانند مارگارین در بازار ظاهر شده است. حتی اگر در مقادیر بسیار کم وجود داشته باشند، فیتواسترول های موجود در غذاهایی مانند بادام همچنان برای سلامت قلب و عروق جالب هستند.

بادام منبع اسیدهای چرب غیر اشباع

بیش از نیمی از چربی بادام، چربی تک غیراشباع است، به ویژه اسید اولئیک که در روغن زیتون و کانولا نیز وجود دارد. مطالعه نشان داد که مصرف اسیدهای چرب تک غیراشباع با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است .افزایش کلسترول HDL را نشان داد که کربوهیدرات‌ها تا حدی با چربی‌های تک غیراشباع در رژیم غذایی جایگزین شدند، در حالی که این جایگزینی بر کلسترول LDL تأثیری نداشت. در میان سایر میوه ها و مغزها با پوست، بادام کمترین میزان اسیدهای چرب اشباع را دارد.

بادام سرشار از فیبر غذایی است

بادام حاوی مقدار زیادی فیبر است که 80 درصد آن نامحلول و 20 درصد آن محلول است. فیبر علاوه بر داشتن اثر سیری سریعتر، به عادی سازی ترانزیت روده کمک می کند. چندین مطالعه نشان داده اند که رژیم غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. اگرچه اثر پیشگیرانه آن نشان داده شده است، نقش فیبرها در درمان سرطان بحث برانگیز است. علاوه بر این، فیبر محلول باعث دفع کلسترول مدفوع می شود که منجر به کاهش سطح کلسترول خون می شود. رژیم غذایی سرشار از فیبر محلول نیز می تواند به عادی سازی سطح گلوکز و انسولین خون کمک کند، که می تواند به درمان بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها