رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318545

خواص لیمو ترش | معجزه لیموترش برای لاغری و معده

ساعت24- لیمو ترش فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است .در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص هرچه بیشتر آشنا کنیم.

6545
html>

لیمو سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیتون ها و آنتی اکسیدان ها است. آنها به ویژه منابع خوبی برای ویتامین C و فولات هستند.

به گفته گروه باغبانی دانشگاه پوردو ، لیمو یکی از محبوب ترین مرکبات است. منشأ آنها ناشناخته است ، اگرچه برخی از باغبانان نظریه می کنند که از شمال هند آمده اند. لیموها در سرتاسر جنوب اروپا ، خاورمیانه و آسیای شرقی رشد می کنند. آنها در سال 1493 توسط کریستوفر کلمب به دنیای جدید آورده شدند. امروزه تولیدکنندگان برجسته لیمو عبارتند از کالیفرنیا ، آریزونا ، ایتالیا ، اسپانیا ، یونان ، ترکیه ، قبرس ، لبنان ، آفریقای جنوبی و استرالیا.

لیموها در تمام طول سال موجود هستند اما تابستان فصل اوج آنهاست. لیمو میوه ای بسیار متنوع است. می توانید آنها را به صورت خلال استفاده نمائید ، آب لیمو سالم میل کنید ، لیموناد درست کنید ، مواد غذایی را با آنها میل کنید ، پوست آنها را خشک کنید و از آب و پوست آن ها در پخت و پز و… استفاده کنید.

مشخصات تغذیه ای

آلیسا رومزی ، متخصص تغذیه ثبت شده مستقر در نیویورک ، متخصص و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی گفت: "لیمو از نظر ویتامین C ، فولات ، پتاسیم ، فلاونوئیدها و ترکیباتی به نام لیمونین سرشار است." "لیمونین ها در آب لیمو یافت می شوند."

نکات مهم در مورد لیمو ترش:

نکته اول:

براساس گزارش Healthiest Foods در جهان ، یک چهارم فنجان آب لیمو حاوی 31 درصد از نیاز توصیه شده ویتامین C روزانه و 3 درصد فولات و 2 درصد پتاسیم است - همه در حدود 13 کالری. یک لیمو خام کامل حاوی 139 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه است و 22 کالری دارد.

نکته دوم:

مطالعات اخیر نقش لیموترش ها را در دسترسی به کاروتنوئیدها ، که فیتون غذایی مفید هستند ، از سایر غذاها در طی فرآیند هضم بررسی کرده اند. کاروتنوئیدها می توانند فراهمی زیستی قابل دسترس و فراتر از دسترس بودن را داشته باشند ، به این معنی که حتی اگر شما یک ماده غذایی غنی از کاروتنوئید مانند هویج میل کنید ، ممکن است بسیاری از کاروتنوئیدها را جذب نکنید.

نکته سوم:

یک مطالعه 2018 در ژورنال بین المللی تغذیه و مهندسی مواد غذایی نشان داد که کاروتنوئیدهای موجود در هویج آب پز یا پوره ، هنگامی که با آب لیمو ، روغن زیتون و پنیر ترکیب شوند ، تقریباً 30 درصد فراتر هستند. این امر نشان می دهد که لیموترش ها می توانند یک ماده غذایی مؤثر و ضروری باشند ، به این معنی که علاوه بر خاصیت غذایی خاص خود ، در هنگام ترکیب با آنها می توانند مزایای سایر غذاها را افزایش دهند.

طبق اطلاعات سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، که برچسب زدن مواد غذایی را از طریق قانون ملی برچسب زدن و آموزش تنظیم می کند ، واقعیت های تغذیه ای برای لیموها را اینگونه بیان می کنند:

در هر وعده:

2 گرم کل چربی 0٪

0٪ ویتامین A

کربوهیدرات 5 گرم 2٪ ویتامین C 40٪
0mg کلسترول 0٪ کلسیم 2٪
پروتئین 0 گرم آهن 0٪

اطلاعاتی درباره لیمو ترش

لیمو ترش میوه درخت لیموبوده و از تیره مرکبات است.لیمو ترش دارای مقادیر زیاد اسید سیتریک است که همین عامل سبب طعم ترش آن گردیده است لیمو ترش بیشتر بخاطر آب آن پرورش می دهند اگر چه از پوست و گوشت لیمو در برخی منوهای غذایی استفاده می گردد لیموترش درختچه‌ای است که قد آن به حدود 4 متر هم می رسد و بیشتر در مناطق گرمسیری کشت می شود شکل ظاهری آن بدین صورت است که معمولا شاخه هایش بلند و برگ های پهنی دارد رنگ آن سبز مات است و معمولا بیضوی است دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهای درخت لیمو ترش از داخل سفید و از بیرون به رنگ ارغوانی است و بی نهایت معطر است میوه هایش در اواخر پاییز و اوایل زمستان به مراتب آبدارتر است

خواص لیموترش و عسل

خواص لیموترش و عسل

اگر می خواهید همواره پوستی شفاف و شاداب داشته باشید از نوشیدن شربت آبلیمو و عسل غافل نباشید لیموترش دارای مقادیر فراوان ویتامین C است که این مقدار ویتامین ث مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می کند، تاثیر کلاژن را در استحکام و جوان ماندن پوست ببینید چرا که کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که در استحکام و جوان ماندن پوست نقش مهمی ایفا میکند بسیاری از ترکیباتی که در آب لیموترش و عسل موجود است موجه جوان سازی و شادابی پوست شما خواهد شد.

خواص لیموترش برای معده

خواص لیموترش برای معده

از بین خواص بیشمار شربت آب لیمو ترش و عسل باید به تاثیر شگفت انگیز آن برای رفع سوزش و التهاب معده همچنین ورم معده اشاره کرد بهتر است یک عدد لیمو ترش را به همراه پوست آن به خوبی له کنید و با مقداری عسل مخلوط کنید و شب ها قبل از خواب میل کنید به زودی تاثیر آن را در بهبود این بیماری خواهید دید، نوشیدن روزانه آبلیمو و عسل همانند صابون روده های شما را تمیز می کند در نتیجه هم سموم بدن را دفع می کند هم عمل دفع مدفوع را تسهیل می بخشد و از یبوست جلوگیری خواهد کرد.در مسافرت هم اگر به آب آشامیدنی حساس شدید برای استرلیزه کردن آن کافیست فقط چند قطره لیموترش به آن اضافه کنید تا آب سالمی بنوشید

خواص لیمو ترش برای لاغری

خواص لیمو ترش برای لاغری

یکی از یافته های اخیر دانشمندان که به تازگی بسیار مورد استفاده قرار گرفته استفاده از آب لیموترش در کاهش وزن با بهبود دستگاه گوارش و ایمنی بد است، مخلوط کردن یه برش لیموترش با سرکه سیب بطور اعجاب آوری روند کاهش وزن را سرعت میبخشد. اسید سیتریم موجود در لیمو ترش که در آن به وفور هم یافت می شود

لیموترش در حقیقت یک چربی سوز عالی است کافیست:

مرحله اول:

روزی دو لیوان از آب لیموترش را باا مقداری آب نیمه گرم مخلوط کنید.

مرحله دوم:

به مدت یک هفته هر روز بنوشید بعد از یک هفته خواهید دید که معجزه ای رخ داده است، پتاسیم موجود در لیمو ترش هم یکی از مواردی است که سبب حذف مواد سمی از کلیه و مثانه خواهد شد و همین خاصیت ضد عفونی کردن دستگاه ایمنی بدن سبب از بین رفتن عفونت دستگاه ادرار و مدفوع خواهد شد.

برای کاهش اشتها هم لیموترش برای شما مفید است کافیست قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب لیمو ترش را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذایی بنوشید معده شما بطور طبیعی نیازش را به غذا کاهش می دهد و شما احساس سیری خواهید کرد.لیمو از انباشت چربی در بدن جلوگیری می کند بدین رو که با تحریک کبد به افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی کمک می کند و هم باعث بهبود عملکرد کبد می شود هم چربی های انباشه شده در بدن را می سوزاند در سال 2008 تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفت و مشاهده شد که در پوست لیمو ماده ای به نام پلی فنل وجود دارد که باعث تحریک کبد برای چربی سوزی می شود.

لیموترش دفع کننده و ضد تشنج

لیمو خاصیت درمانی خود را به ویژه در مورد سرفه یا سرماخوردگی نشان می دهد. این جایی است که یک لیوان آب لیمو داغ می تواند کمک زیادی به رفع گازهای معده کند. اما این میوه همچنین در حملات آسم یا برونشیت خواص تسکین کننده دارد و همچنین ضد اسپاسم است. در موارد دیگر باعث کنترل کنش های عصبی بین مغز و عضلات می شود. در رابطه با التهاب غشای مخاطی لیمو باعث می شود پروتئین های بدن با یکدیگر ترکیب شوند و در نتیجه یک لایه محافظ بهبودی روی مناطق دردناک ایجاد کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها