رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318557

خواص شیرین بیان | فواید خواص شیرین برای سرطان و درد معده

فواید شیرین بیان برای درد معده برای مفید است در ادامه مطلب نکاتی طلایی در مورد تاثیر شیرین بیان بر ای مشکلات معده را که بیش از این نمی دانستید را خواهید دانست.

html>

خواص شیرین بیان

شیرین بیان نوعی گیاه دارویی است که بررسی های زیادی روی آن صورت گرفته شده است.از این گیاه برای رفع و درمان بیماری های زیادی استفاده می کنند.از این گیاه برای درمان ناراحتی پای ورزشکاران،آسم،عفونت های قارچی،نفخ،درد بدن،سرفه،شوره سر و... استفاده می شود.

از ریشه شیرین بیان نیز به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها استفاده می شود.

در ادامه مطلب خواص شیرین بیان را به طور خلاصه بیان می کنیم...

خواص شیرین بیان

خواص شیرین بیان برای معده

از ریشه شیرین بیان میتوان برای رفع مشکلات گوارشی استفاده کرد.عصاره شیرین بیان برای درمان مسمومیت غذایی،سوزش سر دل و زخم معده استفاده می شود.این عصاره می تواند معده را ترمیم کرده و مشکلات آن را رفع کند.این به سبب خواص ضد التهابی آن است.

خواص شیرین بیان برای سرطان

ریشه این گیاه به طور بالقوه در درمان سرطان سینه و پروستات موثر است.تحقیقات و پژوهش هایی در مورد خواص شیرین بیان بر روی سرطان به گفته ی محققان آمریکایی در حال انجام است.

خواص شیرین بیان برای پوست

از شیرین بیان ژلی تهیه میشود که این ژل برای درمان اگزما استفاده می کنند.هم چنین به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی در درمان بیماریی های پوستی بسیار تاثیر گذار و مفید است.

خواص شیرین بیان برای سیستم تنفسی

استفاده از شیرین بیان برای درمان مشکلات تنفسی توصیه می شود.شیرین بیان مکمل شفا بخشی است که به بدن برای تولید مخاط سالم کمک می کند.افزایش پیدا کردن تولید خلط نیز به سیستم برونش طبیعی سالم منجر می شود.تولید خلط سالم سیستم تنفسی را از انسداد های قدیمی پاک می کند.

شیرین بیان و پیشگیری از مشکلات قلبی

بر اساس مطالعات انجام شده شیرین بیان با استفاده از محدود کردن تاثیر مخرب چربی مضر خون ازمسدود شدن سرخ رگ قلب پیشگیری می کند و به این ترتیب باعث عملکرد سالم قلب می شود.این بررسی نشان دهنده آن بود که دوز کمی از شیرین بیان این تغییرات را به وجود می آورد.

خواص شیرین بیان برای اعصاب

از دیگر خواص شیرین بیان تاثیرات آن بر دستگاه عصبی است.استفاده از شیرین بیان باعث بر طرف شدن مشکل بیخوابی می شود.برای این منظور کافی است تا به اندازه یک قاشق چایخوری از مغز این گیاه را بکوبید و با یک فنجان آب سرد ترکیب کرده و بجوشانید.پس از آن که جوشانده را صاف کردید قبل از خواب آن را میل کنید.

غلاوه بر این شیرین بیان خاصیت آرام بخشی نیز دارد.برای این منظور نیز باید یک قاشق از پودر شیرین بیان را با گل گاو زبان،بهار نارنج و باد رنجبویه ترکیب کنید و پس از وعده های غذایی خود از آن به عنوان جایگزین چای استفاده کنید.این دمنوش دارای خاصیت ضد افسردگی نیز می باشد.

خواص شیرین بیان برای ورم کبد

مصرف شیرین بیان هم در درمان این ارگان تاثیر دارد و هم از آن محافظت میکند.همچنین دارای خواص ضد التهاب است که به همین دلیل باعث کاهش التهاب کبد می شود.شیرین بیان با ویروسی که مسبب ورم کبد است مبارزه می کند و به سلامت کبد کمک می کند.

عوارض مصرف شیرین بیان

عصاره ی شیرین بیان باعث کاهش پتاسیم بدن می شود که منجر به هیپوتالامی یعنی ضعف عصلانی خواهد شد.

افرادی که بیش از حد در طول دوهفته از ریشه شیرین بیان استفاده می کنند دچاراختلالات متابولیسمی می شوند.

خانم های بار دارد و افراد مبتلا به فشار خون نیز باید از خوردن شیرین بیان اجتناب کنند.

طرز استفاده از شیرین بیان :

برای مصرف شیرین بیان به طرق مختلف می توان بهره برد و این گیاه دارویی به چندین روش به فروش می رسد که به شرح آن میردازیم

جهت دم کردن شیرین بیان باید در ابتدا:

مرحله اول:

ریشه شیرین بیان که پوست آن را گرفته اید را به مقدار دلخواهتان به طور مثال 50 گرم از آن را در یک لیتر آب که به نقطه جوش رسیده است بریزید

مرحله دوم:

اجازه دهید برای مدت زمان ده دقیقه در حالت دم بماند تا آماده مصرف گردد

جهت تهیه جوشانده شیرین بیان:

مرحله اول:

از ریشه شیرین بیان که پوست آن را گرفته اید و آسیاب نموده اید استفاده نمائید

مرحله دوم:

به طور مثال 20 گرم از پودر حاصله را در 100 گرم آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد وقتی یک سوم آن بخار شد جوشانده آماده است.

جهت تهیه شربت شیرین بیان مجدد از ریشه شیرین بیان که پوست آن را گرفته اید بهره برده و آن را آسیاب نموده و دوباره روی شعله گاز به همراه آب بجوشانید تا به غلظت مناسب برسد.

در آخرین نوع مصرف تکه های شیرین بیان را می توان تکه های شیرین بیان را در دهان قرار دهید و میک بزنید تا آب شود .

دانستنی های مهم در مورد شیرین بیان


شیرین بیان می تواند باعث فشار خون بالا و ریتم غیر طبیعی قلب شود . فشار خون بالا می رود زیرا شیرین بیان باعث دفع پتاسیم و جذب سدیم و آب در بدن می شود.

در دوران بارداری ، شیرین بیان می تواند تأثیرات منفی بر رشد و نمو جنین داشته باشد.

شیرین بیان سطح تستوسترون را کاهش می دهد و می تواند به طور موقت میل جنسی را کاهش دهد.

گلیسیریزین موجود در شیرین بیان ، اگر بیش از حد مصرف شود ، می تواند اثر داروها را تغییر دهد زیرا روی آنزیم های کبد تأثیر می گذارد. همچنین منجر به تولید بیش از حد هورمونهای کورتیزول و آلدوسترون می شود. این به نوبه خود زنجیره سیگنال هورمون را مختل می کند و باعث کمبود پتاسیم می شود. فشار خون بالا و فلج عضلات نتیجه این است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها